فونیکسریمکسبهتام

بررسی بازار انواع باتری خودرو در ایران؛

حال و هوای پاییزی بازار باتری

عصر خودرو- در این مطلب قصد داریم یکی از بازارهای مهم حوزه قطعات جانبی خودرو را بررسی کنیم که هم در ایران به‌عنوان صنعتی بزرگ از آن یاد می‌شود و هم بازار واردات آن نیز بسیار سودآور است.

حال و هوای پاییزی بازار باتری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»،  امروز به سراغ بازار باتری انواع خودروهای داخلی و خارجی رفته‌ایم و قصد داریم برای شما گزارشی از مشکلات مردم و چالش‌های پیش روی تولیدکننده این قطعه مهم در صنعت داخلی شرح دهیم؛ ضمناً فهرستی مبسوط از جدیدترین قیمت پرفروش‌ترین‌های بازار باتری را در ذیل مطلب برای شما مهیا کرده‌ایم که توجه شما را به آن جلب می‌کنیم، همراه ما باشید.

    همان‌طور که می‌دانید باتری هم مانند لنت ترمز، روغن‌موتور و .... یکی از پرمصرف‌ترین قطعات خودرو محسوب می‌شود و عمری بین 2 تا 4 سال دارد و در صورت خراب بودن دینام و یا در فصل‌های سردی مانند پاییز و زمستان، احتمال مراجعه شما به این بازار بیشتر از قبل خواهد بود. بزرگ‌ترین اتفاقی که در سال‌های اخیر در این بازار روی‌داده است کوچ برندهای خوش‌نام وارداتی و ماندگاری برخی از برندهای چینی است. باتری‌های اسیدی به علت قیمت نازل‌تر طرفدار بیشتری پیداکرده‌اند و باتری اتمی وارداتی حالا برند لوکس بازار شناخته می‌شوند. روزگاری کشورهای ترکیه، آلمان، ژاپن و .... باکیفیت‌ترین باتری‌های جهانی را به کشورمان وارد می‌کردند اما حالا تعداد برندهای معروف و پرفروش باتری به کمتر از تعداد انگشتان یک دست رسیده است. باتری‌سازها نیز با افزایش قیمت یک‌باره باتری کاروکاسبی پررونق‌تری را دنبال می‌کنند. شارژ باتری و اورهال باتری‌های نیمه‌جان مهم‌ترین خدمات آن‌ها به این بازار است و عموماً برای این کار قیمتی بین 10 تا 35 هزار تومان از شما طلب می‌کنند. بزرگ‌ترین مشکل مشتریان این حوزه اغلب برای مالکان خودروهای گران‌قیمت و لوکس اتفاق می‌افتد چراکه برندهای خوش‌نام و توصیه‌شده برای این‌گونه خودروها در بازار نایاب شده‌اند و از طرفی قیمت آن‌ها بعضاً به بیش از 1 میلیون تومان می‌رسد. برای مالکان خودروهای ایرانی نیز استفاده از باتری‌هایی چون سپاهان و صباباتری به نظر بهترین گزینه به شمار می‌آید زیرا علاوه بر تضمین کیفیت و خدمات پس از فروش، از صنعت داخلی نیز حمایت می‌کنید و در ثانی قیمت مقرون به‌صرفه‌تری را هم پرداخت می‌کنید. در مورد چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان داخلی نیز باید اذعان کرد گر چه در دورهای کوتاه‌مدت با مشکلاتی نظیر تأمین نقدینگی و مواد اولیه روبرو بودند اما امروزه حتی با کاهش قیمت‌ها و رقابتی کردن بازار از خلأ برندهای خارجی در بازار نهایت استفاده را می‌برند. در پایان مطلب باید اشاره‌کنیم حالا که در بازار باید برای خرید یک باتری 50 آمپری لااقل 380 هزار تومان ناقابل هزینه کنید، بهتر است در مورد نگهداری صحیح از این قطعه مهم اطلاعات بیشتری کسب کنید، خصوصاً باتری‌های اسیدی که نیاز به رسیدگی بیشتری دارند. پیشنهاد دوم ما این است که از کیفیت باتری‌های داخلی غافل نشوید چراکه به همراه اغلب آن‌ها ضمانت‌نامه رسمی به مشتری ارائه می‌شود و در صورت بروز هرگونه مشکلی شرکت مربوطه باتری دیگری در اختیار شما خواهد گذاشت.

    نویسنده: محمد ملکی زاده

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط