فونیکسریمکسبهتام

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان:

۲ هزار تن سهمیه گاز ال‌پی‌جی برای استان سمنان لحاظ شد

عصر خودرو- مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان سمنان گفت: ۲ هزار تن گاز ال‌پی‌جی برای رفع نیاز مصرف‌کنندگان این نوع سوخت در دی ۹۸ به استان اختصاص یافت.

۲ هزار تن سهمیه گاز ال‌پی‌جی برای استان سمنان لحاظ شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، علی اکبر عرب عامری   ابراز داشت: یک هزار و 800 تن گاز ال پی جی آذر امسال برای رفع نیاز مصرف‌کنندگان به استان سمنان انتقال یافت که پاسخگوی نیاز استان نبود و برای دی امسال سهمیه 2 هزار تن درنظر گرفته شد.

    وی ادامه داد:  آذر 97 یک هزار و 700 تن گاز مایع به استان سمنان انتقال یافت که پاسخگوی 100 درصدی نیاز استان بود، اما امسال با وجود افزایش میزان سوخت انتقال یافته به استان، بازهم کمبود وجود دارد.

    وی  تصریح کرد: افزایش مصرف گاز ال‌پی‌جی در استان سمنان نشاندهنده افزایش مصرف غیرمجاز این سوخت در خوردوها در اثر افزایش قیمت بنزین است.

    عرب‌عامری بیان کرد: مجتمع رفاهی و خدماتی، رستوران‌های جاده‌ای، بخش کشاورزی، برخی اصناف مانند ایزوگام کاری و صافکاری خودرو، برخی صنایع و خودروهای لیفتراک و روستاهای فاقد گاز طبیعی جزو مصرف‌کنندگان واقعی گاز ال پی جی هستند و برآورد میزان مصرف سوخت مصرف کنندگان واقعی نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان غیرواقعی موجب افزایش نیاز به گاز مایع شدند.

    مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان سمنان گفت: از سال گذشته تعدادی روستاها با برخورداری از گاز طبیعی از مصرف کنندگان گاز ال‌پی‌جی حذف شدند که براساس این آمار باید مصرف گاز ال‌پی‌جی کاهش یابد اما مصرف روبه افزایش است.

    به گفته عرب‌عامری، 6 هزار و 500 خانوار در استان سمنان از نعمت گاز طبیعی برخوردار نیستند که سوخت این خانوارها به صورت گاز ال‌پی‌جی تامین می‌شود و به طور ماهانه مصرف گاز این خانوارها از لحاط استاندارد سه کپسول است.

    مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان سمنان بیان کرد: هشت کارگاه مجاز نصب تجهیزات سی‌ان‌جی برای دوگانه سوز کردن خودرو در استان وجود دارد  که تعدادی از این کارگاه‌ها به صورت غیرمجاز تجهیزات ال‌پی‌جی برای خودروها نصب می‌کنند که این اقدام باعث افزایش میزان مصرف گاز ال‌پی‌جی در استان می‌شود.

    طبق مصوبه هیات دولت در سال 1386 خودروها از سبد سوخت گاز ال‌پی‌جی خارج شدند و اکنون استفاده از گاز مایع به عنوان سوخت خودرو غیرمجاز است و این نوع مصرف کنندگان، جزو مصرف‌کنندگان غیرواقعی به شمار می‌روند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط