فونیکسریمکسبهتام

تحریم و کرونا دو چالش اصلی بر سر راه تامین قطعه

تعداد خودرو‌های ناقص افزایش یافت

عصر خودرو- شنیده‌ها حاکی از آن است که تعداد خودرو‌های ناقص مجددا افزایش یافته به طوریکه طبق آخرین آمار، ایران خودرو حدود ۳۵هزار خودروی تکمیل نشده در کف کارخانه دارد که در این راستا یکی از کارشناسان خودرو، تحریم و کرونا را دو عامل تاثیرگذار بر این موضوع عنوان کرد.

تعداد خودرو‌های ناقص افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از اقتصاد آنلاین، حسن کریمی سنجری با بیان اینکه بیشتر خودروهای ناقص موجود فقط یک قطعه کم دارند اظهارکرد: به طور مثال حدود 14هزار خودرو در کف ایران خودرو در انتظار مالتی مدیا است و یا حدود 2600 آریسان به دلیل نبود مخزن که ورق آن وارداتی است ناقص مانده‌ است، درواقع بسیاری از این خودرو‌ها به دلیل کمبود یک قطعه در کف مانده‌اند که البته این موضوع به مشکل تامین قطعه برمی‌گردد.

    وی درباره علت کمبود قطعه توضیح داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی خطوط چین، واردات قطعه با مشکل مواجه شد ضمن اینکه در حال حاضر ارز نیمایی قطعه‌سازان نیز قطع شده و خرید ارز آزاد به حجم بیشتری نقدینگی احتیاج دارد و همچنین مراحل ثبت سفارش زمان‌بر است.

    او اضافه کرد: البته مشکل عمده در به وجود آمدن خودروهای ناقص مربوط به تحریم، کرونا و افزایش قیمت مواد اولیه در داخل کشور است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط