فونیکسریمکسبهتام

در صندوق حمایت از پژوهشگران صورت می گیرد؛

حمایت از پژوهشگران در ورود به صنعت لاستیک سازی

عصر خودرو- صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران از محققان برای رفع مشکل صنعت لاستیک سازی حمایت کرد.

حمایت از پژوهشگران در ورود به صنعت لاستیک سازی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، دکتر ایمان افتخاری امروز در نشست خبری آیین رونمایی از نخستین فراخوان حمایت از طرح های پسا دکتری فناورانه گفت: طی یک سال اخیر موضوعات حمایت از فارغ‌التحصیلان جوان و ارتباط دانشگاه با صنعت را مد نظر قرار داده ایم.

    رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران گفت: یکی از مشکلات جدی کشور، عدم مشارکت پژوهشگران با مسایل و چالش های جدی به صنعت است و بسیاری از نهادهای کشور یا این چالش مواجه هستند.

    وی با تاکید بر اینکه در همین راستا برنامه پسادکتری فناورانه را اجرایی کردیم، بیان کرد: در گذشته بالغ بر 250نفر از این برنامه بهره مند شدند. در عین حال برنامه های دیگری با بنیاد ملی نخبگان و 13دانشکاه برتر اجرایی کردیم.

    وی با اشاره به جزئیات برنامه پسا فناورانه گفت: مسائلی که به عنوان چالش صنایع مطرح می شود باید مسایل واقعی باشند که با آن درگیر هستند؛ بر این اساس در قالب این برنامه چالشهای صنایع در قالب فراخوانی مطرح می شود و طرح های پژوهشی محققان نیز در راستای این مسایل ارایه می شوند.

    رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران خاطر نشان کرد: طرح های ارسالی به مراجع صنعتی، ارسال می شود و در صورت پذیرش کاربردی خواهند شد.

    وی عنوان کرد: اجرایی چنین طرحی نیازمند همت جدی داشت که ما در این زمینه اقدام کردیم.

    به گفته افتخاری، در حال حاضر همکاری با یکی از شرکت های فعال در حوزه لاستیک سازی را آغاز کردیم.

    رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران افزود:بر اساس این همکاری‌ها از سوی این گروه صنعتی 60فراخوان تهیه شده و اقدام به جذب طرح های پسا فناورانه خواهد شد.

    وی ادامه داد: این طرح ها در سامانه ای ثبت می شوند تا در مراحل ارزیابی قرار بگیرد. با این اقدام فضای مناسبی برای همکاری صنعت و دانشگاه شکل می گیرد.

    افتخاری عنوان کرد: برنامه پسا دکتری فناورانه بر اساس استاندارد های صندوق و طرف مقابل اجرایی می شود و بر اساس آن بسته های مالی36تا60میلیون تومانی برای هر طرح فناورانه در طول یکسال در نظر گرفته شده است.

    به گفته وی از میان 60پروپوزال ارایه شده در طرح پسا دکتری فناورانه 30پروپوزال پس از داوری مورد پذیرش قرار میگیرد ضمن آنکه مالکیت فکری این طرح ها در اختیار شرکت قرار می گیرد.

    به گزارش مهر، همچنین در این مراسم تفاهم‌نامه همکاری برای پشتیبانی از پژوهشگران دوره پسا دکتری میان ایمان افتخاری رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت و نماینده صنعت لاستیک سازی امضاء شد.

    بهره گیری از توانمندی‌های دانش آموختگان برتر مقطع دکتری تخصصی برای حل مسائل صنعت تایر، حمایت از توسعه پژوهش های علمی اولویت دار و تقاضا محور با همکاری دانش آموختگان برتر مقطع دکتری تخصصی، بسترسازی برای گسترش چرخه علم و فناوری و زیرساخت‌های انسانی پژوهش در کشور و هم افزایی ظرفیت‌های گروه بارز و صندوق برای توسعه حمایت از کارآفرینی و مهارت افزایی دانش آموختگان برتر مقطع دکتری تخصصی از اهداف این تفاهم‌نامه است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو