فونیکسریمکسبهتام

آغاز ثبت‌نام مسافربرهای شخصی در طرح تبدیل به دوگانه سوز تا دو هفته آینده

عصر خودرو- زمینه لازم برای ثبت نام مالکان خودروهای مسافربر شخصی در سامانه طرح دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی فراهم شده است، اما روند اجرایی آن تا دو هفته آینده عملیاتی می‌شود.

آغاز ثبت‌نام مسافربرهای شخصی در طرح تبدیل به دوگانه سوز تا دو هفته آینده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، طرح تبدیل خودروها از حالت بنزین سوز به دوگانه سوز با اولویت خودروهای عمومی اعم از تاکسی ها و وانت بارها در فاز نخست آغاز شد و از اردیبهشت‌ماه امسال با رونمایی رسمی از سامانه https://gcr.niopdc.ir مالکان خودروهای عمومی اقدام به ثبت‌نام و تبدیل در کارگاه‌های مجاز کردند.

    در 4 ماه گذشته که شرایط برای ثبت‌نام مالکان خودروهای عمومی بنزین سوز فراهم شده، مالکان خودروهای شخصی فعال در عرصه حمل‌و نقل عمومی از جمله فعالان تاکسی‌های اینترنتی، خواستار فراهم سازی شرایط ثبت‌نام در این سامانه بوده‌اند به طوری که تعداد زیادی از این افراد، در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند اما در مرحله احراز شرایط، با توجه به اینکه فاز نخست اجرای طرح مخصوص مالکان خودروهای عمومی بوده، ثبت‌نام آنها متوقف مانده بود.

    پیرو مراجعه و درخواست مکرر مالکان خودروهای شخصی فعال در چرخه حمل‌و نقل عمومی، فاز دوم این طرح در آستانه اجرا قرار دارد تا به موازات امکان ثبت نام مالکان خودروهای عمومی، امکان ثبت نام خودروهای شخصی فعال در چرخه حمل و نقل عمومی نیز در آینده ای نزدیک فراهم شود.

    حمید قاسمی ده‌چشمه، قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این خصوص از مشمول‌ شدن مسافربرهای شخصی و اینترنتی در طرح تبدیل به دوگانه سوز خبر داد و گفت: اگر چه اولویت در اجرای این طرح با تاکسی‌ها و وانت‌هاست، اما در مرحله دوم در نظر داریم مسافربرهای شخصی زیر نظر تاکسیرانی و مورد تأیید وزارت کشور و تاکسی‌های اینترنتی هم مشمول طرح دو گانه‌سوز کردن خودروهای عمومی شوند.

    وی افزود: زمینه لازم برای ثبت نام مالکان خودروهای مسافربر شخصی در سامانه طرح دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی فراهم شده است، اما روند اجرایی آن تا دو هفته آینده عملیاتی می‌شود.

    قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خاطرنشان کرد: دو گانه‌سوزکردن خودروهای مسافربر شخصی صددرصد رایگان نیست و ممکن است بخشی از هزینه‌ها تا سقف 30 درصد را مالکان پرداخت کنند و بقیه هزینه‌ها را دولت متقبل شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو