فونیکسریمکسبهتام

ثبت نام ۲۰۳هزار خودرو برای گازسوزشدن رایگان

عصر خودرو- به گفته مدیر طرح‌های سی.ان.جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تا کنون در مجموع ۲۰۳ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودرو عمومی برای گازسوز شدن رایگان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۳ هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو به شکل رایگان گازسوز شده‌اند.

ثبت نام ۲۰۳هزار خودرو برای گازسوزشدن رایگان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، «محمد حسین باقری» امروز (شنبه) با بیان اینکه برای گازسوز شدن موتورسیکلت‌ها در مرحله کسب استاندارد قرار دارد، توضیح داد: پیش‌نویس استاندارد تهیه و برای سازمان ملی استاندارد ارسال شده است. 

    وی افزود: چنانچه استاندارد گازسوز شدن موتورسیکلت‌ها تایید شود، در جلسات نهایی نحوه انجام کار را مشخص خواهیم کرد.

    مدیر طرح‌های سی.ان.جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه تا پایان سال گذشته، دو هزار و 493 جایگاه سی.ان.جی در کشور فعال بوده، تاکید کرد: ایجاد جایگاه‌های سوخت توسط بخش خصوصی انجام می‌شود که با توجه به هزینه و زمان اجرای آن با محدودیت روبروست.

    وی گفت: موضوع احداث جایگاه‌های کوچک مقیاس در پایانه‌های تاکسی و میادین میوه و تره‌بار دردست پیگیری است، اما در این زمینه مشکل تخصیص زمین وجود دارد که با رفع آن جایگاه به سرعت احداث خواهد شد.

    به گفته باقری، تعداد خودروهای ثبت نام شده در طرح رایگان گازسوزکردن خودروهای عمومی 203 هزار و 800 دستگاه خودرو بوده که از این تعداد 97 هزار دستگاه خودرو مشمول طرح بوده‌اند. همچنین تاکنون 63 هزار و 400 دستگاه خودرو گازسوز شده و 19 هزار دستگاه خودرو نیز در نوبت تبدیل قرار دارند.

    وی با بیان اینکه 14 هزار و 500 دستگاه خودرو نیز در انتظار دریافت نوبت قرار دارند، افزود: اکنون ‌در این زمینه 6 پیمانکار و 239 کارگاه فعالیت دارند و برای ‌موضوع هوشمندسازی جایگاه‌های سی.ان.جی نیز برای انجام مناقصه آمادگی وجود دارد.

    به گزارش ایرنا، همزمان با افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن از آبان سال 98، ‌ تمایل به مصرف سی. ان. جی در کشور افزایش پیدا کرد. وزیر نفت نیز در این رابطه با اشاره به اینکه سی.ان.جی سوخت ملی است، ‌تاکید کرد که باید سهم این سوخت در سبد سوخت کشور افزایش پیدا کند.

    همچنین دوگانه‌سوز سازی یک میلیون و 460 هزار دستگاه خودروی عمومی در دستور کار قرار گرفت و نخستین مرحله آن نیز همزمان با دهه فجر سال گذشته به اجرا درآمد.

    دوگانه‌سوز سازی به دو شیوه کارگاهی و کارخانه های خودروسازی انجام می‌شود و می‌تواند مصرف سی.ان.جی را تا 40 میلیون متر مکعب در روز افزایش دهد.

    دو گانه سوز شدن این تعداد خودروی عمومی به تنهایی تا 10 میلیون متر مکعب در روز به مصرف سی.ان.جی کشور اضافه خواهد کرد که علاوه بر صرفه‌جویی از محل کاهش مصرف سوخت مایع، ‌در بهبود محیط زیست نیز اثرگذار است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو