فونیکسریمکسبهتام

عوامل و عناصر مهم در تعرفه اجاره ی ماشین

عصر خودرو- برای تعرفه اجاره‌ی ماشین باید به ویژگی های مختلف توجه شود. در واقع با توجه به شرایط و معیارهای لازم اجاره خودرو انجام می ‌شود.

عوامل و عناصر مهم در تعرفه اجاره ی ماشین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، یکی از مسائل مهم و تعیین‌ کننده در اجاره خودرو، آشنایی با تعرفه اجاره‌ی ماشین و سایر عوامل و عناصر موثر در آن است . تعرفه قیمتی که شرکت ‌های مختلف اجاره دهنده خودرو تعیین می کنند، با هم متفاوت است اما این قیمت گذاری با توجه به عوامل و عناصر یکسان انجام شده است.

    شناخت عناصر مهم در تعرفه اجاره‌ی ماشین
    بسیاری از افراد در هنگام اجاره کردن خودرو تمایل دارند درباره عوامل و فاکتورهای موثر در تعرفه اجاره‌ی ماشین اطلاعات لازم را به دست بیاورند.

    ارزش خودرو
    یکی از فاکتورهای مهم برای تعیین تعرفه اجاره‌ی خودرو ، قیمت و ارزش خودرو می باشد. مسلماً اجاره یک خودروی چند میلیاردی با اجاره ی خودرو چند میلیونی متفاوت است. هر چه ماشین گران قیمت تر، مجهزتر و لوکس تر باشد، به همان اندازه تعرفه اجاره ماشین بالاتر می رود. این موضوع دلیل کاملاً روشنی دارد. خودروهای گران قیمت لوازم جانبی گرانی دارند. روغن موتور،  فیلترها، صفحه کلاج،لاستیک و... در خودروهای گران قیمت با هزینه بیشتری خریداری یا تعویض می شوند.
    مطلب مهم دیگر در مورد خودروهای گران قیمت این است که این خودروها هزینه استهلاک به مراتب بیشتری دارند. از این رو ارزش آن با توجه به بالا رفتن کیلومتر و گذشت زمان کاهش پیدا می کند. این مسئله در مورد خودروهای ارزان قیمت یا خودروهای معمولی با روال کندتری اتفاق می‌افتد. همچنین خودروهای گران‌ قیمت با هزینه بیشتری نیز تحت فرآیندهای تعمیرات فنی قرار می گیرند. ضمن اینکه تهیه لوازم یدکی فابریک و اصل برای چنین خودروهایی کار سخت تر و پرهزینه تری می باشد.
    خواب سرمایه نیز یکی از دلایلی است که تعرفه اجاره ماشین گران قیمت را افزایش می دهد. در واقع صاحب خودرو انتظار دارد از سرمایه ‌ای که برای خرید خودرو صرف کرده، سود کافی به دست بیاورد. در نتیجه تعرفه اجاره‌ی ماشین گران قیمت افزایش پیدا می کند. هزینه های نگهداری، هزینه بیمه بدنه و ثالث، کارواش، مالیات و عوارض سالانه خودروهای گران قیمت و لوکس نیز بیشتر است.

    مدت زمان اجاره خودرو
    از دیگر پارامترهای موثر بر تعرفه اجاره‌ی ماشین باید به مدت زمان اجاره اشاره کرد. زمانی که اجاره ماشین بدون راننده انجام می شود، حداقل زمان اجاره حدود 3 روز است. اگر شما قصد دارید خودرو را به مدت طولانی اجاره کنید، در این صورت مشمول تخفیف می شوید. به عنوان مثال اگر قیمت روزانه اجاره خودرو برابر با 500 هزار تومان است و شما حدود سه تا هفت روز خودرو را اجاره می کنید، در این صورت 450 هزار تومان برای اجاره روزانه پرداخت می نمایید. اگر اجاره بیش از 20 روز باشد، در این صورت مبلغ اجاره روزانه به 400 هزار تومان خواهد رسید.
    زمانی که اجاره ماشین با راننده انجام می شود، محدودیت روز برای اجاره کردن خودرو وجود ندارد اما محدودیت ساعت در نظر گرفته می شود. تعرفه اجاره‌ی ماشین با راننده به دو صورت انجام می شود. این تعرفه یا بر مبنای ساعت محاسبه شده یا بر مبنای کیلومتر طی شده تخمین زده می شود.

    میزان کیلومتر پیمایش شده
    کیلومتر مصرفی نیز در تعیین تعرفه اجاره‌ی ماشین موثر است. بسیاری از افرادی که تصمیم به اجاره‌ خودرو می گیرند، با این سوال ذهنی مواجه می شوند که آیا کیلومتر مصرفی نیز در خودروهای اجاره‌ای محدودیت دارند. زمانی که شما ماشین را بدون راننده اجاره می کنید، می‌توانید از خودرو در فضای داخل شهر یا خارج از شهر استفاده کنید و سفر بروید اما باید همواره این نکته را مد نظر قرار دهید که هر ماشینی به شکل روزانه از نظر پیمایش کیلومتر سقف مجاز دارد. این عدد در هر خودرویی با توجه به ویژگی های فنی و ساختاری متفاوت است اما معمولاً بین 150 تا 350 کیلومتر تخمین زده می شود.
    در مورد سفرهای طولانی شرایط کمی متفاوت است. به عنوان مثال تصور کنید شما خودروی تویوتا لندکروز را به شکل هفتگی اجاره کرده اید. شما می توانید به شکل روزانه 250 کیلومتر با این خودرو رانندگی کنید. در نهایت در طی هفته 1750 کیلومتر با این خودرو رانندگی می کنید. اگر رفت و برگشت شما کیلومتر بیشتری را به خود اختصاص می دهد، در چنین حالتی مابقی کیلومتر اضافی را باید پرداخت کنید.البته تمام این موارد به شرایط اجاره شرکت بستگی دارد ، شرکت نوین ایرانیان بیشتر این قوانین دست و پا گیر را ندارد و با خیال راحت میتوانید به این شرکت اعتماد کرده و سفری آسوده را در پیش داشته باشید.

    سال تولید و مدل خودرو
    سال ساخت و مدل خودرو نیز در تعیین تعرفه اجاره‌ی ماشین تاثیر قابل توجهی دارد. به عنوان مثال سانتافه به شکل روزانه با قیمت 1.500 تا 5 میلیون تومان اجاره می شود. چون از نظر مدل بسیار ارزشمند است. در مورد خودروهای معمولی نیز سال تولید مدنظر قرار می گیرد. هر چه خودرو جدیدتر باشد، به همان اندازه کارآمدتر خواهد بود و مسلماً قیمت اجاره آن نیز افزایش پیدا می کند.البته باز در این موارد شرکت نوین ایرانیان میتواند بهترین شرایط رو به شما پیشنهاد داده تا بتوانید با شرکت همکاری رضایت بخشی داشته باشید.
    بسیاری از هموطنان عزیز زمانی که با قیمت ارزان اجاره خودرو مواجه می‌شوند، گمان می‌کنند که این خودروها از کیفیت لازم نیز برخوردار هستند. در نتیجه در برخی از موارد اتفاق افتاده که اجاره کردن ماشین باعث به وجود آمدن دردسرهای بسیاری برای مشتریان شده است. برای اینکه از به وجود آمدن این دردسرها جلوگیری کنید، بهتر است درباره نوع ماشین تحقیقات لازم را انجام دهید. همچنین شرکت‌های معتبر را برای اجاره کردن ماشین انتخاب کنید.

    یکی از مشکلاتی که بسیاری از مشتریان هنگام معامله با شرکت های نامناسب با آن مواجه شده اند، این بوده که خودرو در تاریخ و زمان مشخص به آن ها تحویل داده نشده است یا در هنگام تحویل خودرو مجبور به پرداخت هزینه بیشتری شده اند. همچنین ماشین مورد نظر آن ها به دلایل مختلف با ماشین دیگری جابجا شده است. افرادی که خودرو را اجاره می کنند، دارای برنامه‌ریزی مشخصی هستند. به عنوان مثال ممکن است در حال سفر خاصی باشند. بنابراین مسئله مدیریت زمان برای آن ها از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. چون ممکن است به قرار خود دیر برسند.

    به اجاره خودروهای بی کیفیت «نه» بگویید
    خودروهای بی کیفیت می توانند یکی دیگر از دردسرهای به وجود آمده برای مشتریان باشند. مشتری اجاره خودرو را برای راحتی و رفاه بیشتر خود و گاهی خانواده انجام می دهد. بنابراین از مالک و شرکت اجاره دهنده خودرو انتظار دارد تا سلامت فنی و ساختاری خودرو را تضمین کند. در غیر این صورت ممکن است مشکلات جانی برای فرد و خانواده اش به وجود بیاید. شرکت اجاره دهنده خودرو نیز موظف است سلامت فنی خودرو را تضمین کند. خودرو اجاره شده باید هم از نظر ظاهری و هم از نظر فنی سالم باشد. برخی از شرکت های نامعتبر اجاره دهنده نیز در هنگام تحویل گرفتن خودرو از مشتری، دیپوزیت یا همان هزینه ودیعه را پس نمی دهند یا آن را به موقع بر نمی گردانند. گاهی نیز محدودیت‌های اعمال شده از سمت شرکت اجاره دهنده، لذت رانندگی را از مشتری می گیرد.

    تعرفه اجاره‌ی ماشین نیز می تواند همراه با تخلف قیمت‌گذاری شود. بنابراین ما به شما توصیه می کنیم قبل از اجاره کردن ماشین، درباره خود شرکت اجاره دهنده تحقیق کنید و اطلاعات لازم را به دست بیاورید. بهتر است پیش از اجاره کردن ابتدا بر روی ویژگی های فنی و ظاهری خودرو متمرکز شوید و از سلامت آن اطمینان پیدا کنید. آن گاه به فکر تعرفه اجاره‌ی ماشین باشید. ماشین های باکیفیت می توانند نیاز شما به اجاره خودرو را به بهترین شکل ممکن برآورده سازند و گزینه مناسبی برای رانندگی باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط