فونیکسریمکسبهتام

سفرهای نوروزی را با اجاره خودرو امن تر کنید

عصر خودرو- اجاره خودرو یکی از ایمن‌ترین، ساده‌ترین و در عین حال به‌صرفه‌ترین روش‌ها جهت دسترسی به یک خودروی عالی برای مسافرت است.

سفرهای نوروزی را با اجاره خودرو امن تر کنید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در ادامه دلایل این ادعا را بازگو کرده و پاسخ این سوال که چرا برای سفرهای نوروزی اجاره کردن خودرو بهتر است؟ را می‌دهیم.

    سفر نوروزی با خودرو اجاره ای شروع کنیم
    وقتی صحبت از سفر می‌شود اولین نکته‌ای که باید در برنامه‌ریزی‌های خود لحاظ کنید؛ وسیله نقلیه‌ای است که قرار است شما را به مقصد برساند. این موضوع در مواقعی از سال که اصطلاحا فصل مسافر یا های سیزن است؛ بیشتر اهمیت پیدا می‌کند. چرا که معمولا در این ایام، بسیاری از خانواده‌ها به سفر می‌روند و ممکن است بلیط ناوگان حمل و نقل عمومی به سادگی در دسترس همه نباشد. این موضوع به خصوص در مورد شیوه‌های ارزان‌تر حمل و نقل مانند قطار و اتوبوس بیشتر به چشم می‌خورد. از طرفی با وجود افزایش قیمت پروازها در پیک سفرها، اکثر افراد توان مالی کافی برای سفرهای هوایی را ندارند. بنابراین تنها گزینه موجود برای آنها سفر با خودروی شخصی است.

    برای بسیاری از افراد سفر با خودرو یک کابوس است. چرا که معمولا توام با خستگی است. اما واقعا چرا این ذهنیت وجود دارد و آیا اصلا این ادعا حقیقت است؟ پاسخ این سوالات بستگی به نوع خودروی شما دارد. خودروهای مدرن و امروزی اکثرا مجهز به امکانات رفاهی بسیار عالی هستند که نه تنها می‌توانند خستگی مسیر را کاهش دهند؛ بلکه لذت تماشایی مسیر را نیز به همراه دارند. بنابراین مهم است که برای طی کردن این مسیر از چه خودرویی استفاده می‌کنید. طبیعی است که همه افراد به خودروی‌های جدید و مدرن دسترسی نداشته باشد. با این وجود چاره چیست؟ اجاره خودرو بهترین و ساده‌ترین روشی است که می‌توانید به کمک آن با حداقل هزینه، تمامی اعضای خانواده خود را به یک سفر خاطره‌انگیز ببرید.

    مزایای اجاره خودرو در نوروز
    سفر با خودروی اجاره‌ای مزایای فراوانی دارد. از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • کاهش هزینه‌های سفر نسبت به سفرهای هوایی
    • لذت بیشتر سفر با تماشای طبیعت اطراف و توقف در طول مسیر
    • امکان بازدید از شهرهایی که در مسیر مبدا تا مقصد هستند
    • انجام یک سفر دورهمی و خانوادگی
    • راحتی بیشتر و خستگی کمتر
    • سواری لذت‌بخش
    • امنیت بیشتر در مقایسه با قطار و اتوبوس
    • فرار از شلوغی وسایل حمل و نقل عمومی
    • آزادی عمل بیشتر در مقایسه با زمانی که به صورت گروهی و با یک وسیله مانند هواپیما سفر می‌کنید

    مدارک لازم برای کرایه ماشین
    موسسات کرایه اتومبیل معمولا برای اجاره خودرو در تهران، با مشتریان خود قراردادی را امضا می‌کنند. در متن این قرارداد مدارک مورد نیاز برای اجاره خودرو نوشته شده است. بنابراین ممکن است هر کدام از این شرکت‌ها شرایط و ضوابط داخلی خاص خود را داشته باشند و مدارک درخواستی از مشتریانشان یکسان نباشد. اما عموما برای ثبت این قرارداد باید مدارک زیر را ارائه دهید:

    • کارت ملی و شناسنامه
    • گواهینامه معتبر فردی که قرار است قراداد به نام او ثبت شود
    • سند ملکی یا هر مدرک معتبر و ارزشمندی که بتوان به عنوان تضمین از آن استفاده کرد
    • چک حامل و بدون تاریخ به ارزش خودرو که به صورت امانت نزد شرکت باقی ‌می‌ماند

    البته همانطور که گفتیم؛ این مدارک ممکن است از موسسه‌ای به موسسه دیگر متفاوت باشد. علاوه بر این میزان تضمینی که از مشتری دریافت می‌شود؛ به ارزش خودرو نیز بستگی دارد. بنابراین ممکن است اجاره یک خودروی زیر 500 میلیون تومان از یک شرکت خاص، طبق قوانین داخلی آنها، نیاز به تمام این مدارک تضمینی نداشته باشد.

    قیمت اجاره ماشین در نوروز
    از آنجایی که تعطیلات نوروز دقیقا زمان پیک کاری موسسات اجاره اتومبیل است؛ ممکن است برخی از شرکت‌ها افزایش تعرفه داشته باشند. چرا که معمولا در این شرایط تقاضا برای یک خودروی خاص افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این بسیاری از زوج‌های جوان، ایام عید نوروز را برای مراسم ازدواج خود انتخاب می‌کنند. بنابراین علاوه بر مسافران، عروس و دامادها نیز مشتریان این شرکت‌ها در ایام نوروز هستند. با این وجود اگر چند هفته زودتر از شروع ایام تعطیلات اقدام به رزرو خودروی مورد نظر خود کنید؛ معمولا مشمول افزایش تعرفه نخواهید شد و بسیاری از خوردوهای خارجی را می توانید اجاره کنید و اجارهBMW، بنز، لندکروز و... با قیمت پایین ممکن است.

    اجاره ماشین در تهران برای ایام نوروز
    تهران پایتخت کشور است و امکانات رفاهی که در اختیار شهروندانش قرار دارد با هیچ کجای کشور قابل مقایسه نیست. ضرب‌المثل از شیر مرغ تا جان آدمیزاد دقیقا مصداق بارز همین موضوع است. بنابراین اجاره ماشین در تهران کار ساده‌ای است. کافیست که یک شرکت معتبر که خودروی مد نظر شما جزء ناوگان حمل و نقلش است را انتخاب کرده و با ارائه مدارک مورد نیاز اقدام به ثبت قراداد اجاره خودرو کنید. فقط باید این نکته را در نظر داشته باشید که هر چقدر به ایام نوروز نزدیک‌تر شوید؛ پیدا کردن خودروی مد نظرتان سخت‌تر می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم که انجام این کار را به روزهای پایانی سال محول نکنید.

    اجاره ماشین عروس در نوروز
    تعطیلات نوروز زمان بسیار مناسبی برای برگزاری جشن عروسی است. چرا که هم هوا در مطلوب‌ترین شرایط خود قرار دارد و هم اکثر افراد در تعطیلات به سر می‌برند. بنابراین فقط کافیست که یک موسسه معتبر مانند مجموعه سورنا سیر پیدا کرده و اقدام به امضای قرارداد کنید. باز هم یادآور می‌شویم که اگر قصد اجاره خودروی خاصی را با یک رنگ ویژه دارید؛ زودتر اقدام به ررزو کنید. ایام نوروز پیک کاری اکثر موسسات کرایه اتومبیل است و ممکن است در این ایام نتوانید خودروی مورد علاقه خود را پیدا کنید.

    شرایط اجاره ماشین بدون راننده برای تعطیلات نوروز
    یکی از بهترین خدماتی که این موسسات به مشتریان خود عرضه می‌کنند؛ سرویس اجاره خودرو بدون راننده است. افرادی که قصد سفر با خودروی اجاره‌ای را دارند حتما باید قرارداد خود را تحت عنوان همین سرویس ثبت کنند. اکثر مجموعه‌ها به خصوص موسسه کرایه اتومبیل سورنا سیر(ejarekhodrosorena.com) ، شرایط خاصی برای اجاره ماشین بدون راننده در تعطیلات نوروز در نظر ندارند و معمولا همان مدارکی را درخواست می‌کنند که در باقی ایام سال از دیگر مشتریان دریافت می‌کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو