فونیکسریمکسبهتام

به‌روزترین، ایمن ترین و با کیفیت ترین برند یک دهه اخیر بازار خودرو ایران

فونیکس چگونه همواره یک قدم از بازار خودرو ایران جلوتر بوده؟

عصر خودرو- یکی از مهمترین نقد ها به بازار و صنعت خودرو ایران بعد از ممنوعیت واردات؛ عدم عرضه خودروهای به روز همگام با استاندارد های معتبر جهان است. در این بین چینی ها حضور پررنگ اما نسبتا کم تیراژی طی حدود یک دهه گذشته در بازار ایران داشته اند و بسیاری از گزینه های چینی حاضر در بازار ایران در زمره خودروهای کم فروش در بازار چین و برخی بازارهای درجه چندم صادراتی بوده اند اما در این بین، برند چری که با دو برند ام‌وی‌ام و فونیکس در بازار یاران حضور دارد همواره اقدام به عرضه محصولات به روز با بالاترین سطح استاندارد، ایمنی، امکانات و مشخصات فنی به بازار ایران کرده و در زمره معدود برند های خودرویی بازار ایران قرار دارد که همگام با توسعه جهانی تازه های بسیاری را به بازار ایران عرضه کرده و همواره در این مسیر حرکت می کند.

فونیکس چگونه همواره یک قدم از بازار خودرو ایران جلوتر بوده؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» بازار خودرو ایران با ممنوعیت واردات خودروها به خودروهایی بسنده کرده بود که در بهترین حالت گیربکس اتوماتیک چند نسل قبل را استفاده می کردند و مهم ترین آپشن آن ها چراغ های LED روشنایی در روز بود. در همین شرایط برند چری با برند پریمیوم فونیکس در بازار ایران رانندگی خودران سطح 3، تکنولوژی های ایمنی بر پایه بوش آلمان در بالاترین سطح و آپدیت های روز، پیشرانه های قدرتمند با تزریق سوخت مستقیم و گیربکس های به روز دو کلاچه و ... را معرفی کرد. محصولات فونیکس در بازار ایران همگی مشابه محصولات تولیدی برای کشورهای مهمی همچون استرالیا، آفریقای جنوبی، عربستان، روسیه و ...با استاندارد روز عرضه می شوند و حتی محصولی مانند فونیکس FX که موفق به کسب 5 ستاره ایمنی یوروان‌کپ شده نیز به سبد محصولات فونیکس در ایران اضافه شده است. کسب استاندارد ایمنی EuroNCAP آن هم به صورت کامل و 5 ستاره حتی برای برخی برند های معتبر ژاپنی و اروپایی نیز سخت است و FX نخستین خودرو چینی بازار ایران به حساب می آید که موفق به کسب امتیاز کامل در این آزمایش ایمنی شده و از این جهت، این محصول بر اساس مستندات قابل قبول اروپایی، خودرویی به روز و ایمن است و طبیعتا کیفیت بالای ساخت و طراحی آن را نشان می دهد.

    فونیکس FX یک محصول ساده نیست بلکه نخستین خودرو از نسل چهارم محصولات برند چری چین به حساب می آید که پس از 7 سال غیبت از بازار خودرو استرالیا موجب بازگشت چری به بازار مهم استرالیا نیز شده است. این خودرو از نظر کیفیت، ایمنی، قوای محرکه و امکانات یک نقطه عطف در محصولات چری به حساب می آید که با برند فونیکس در ایران شناخته می شود و پایه گذار زیربرند جدید اومودا در سبد محصولات چری است.
    مدیران خودرو با تولید حدود صد هزار خودرو در سال گذشته، بزرگترین خودروساز خصوصی کشور به حساب می آید که بعد از ایران خودرو و سایپا در رتبه سوم تولید قرار دارد و طبیعتا با این حجم بالای فروش بیش از دیگر برند ها و خودروسازان در مرکز توجه مشتریان و بازار قرار دارد. همچنین بدون شک تنها خودروسازی که به‌روز ترین محصولات خودرویی را به بازار کشور عرضه می کند مدیران خودرو است که حتی برخی محصولات این خودروساز زودتر از بازار روسیه ، عربستان و ... به بازار ایران عرضه می شود و طی سال های متوالی ایران بزرگترین و مهمترین بازار صادراتی برند چری به حساب می آمده و این روند همچنان ادامه دارد. حال در این شرایط که یک خودروساز، به روز ترین محصولاتش را در بین محصولاتش نه چندان به روز دیگر خودروسازان با بالاترین سطح کیفی و ایمنی با به روز ترین مشخصات فنی و امکانات به بازار ایران عرضه می کند نمی توان از اهمیت بالای حضور ام وی ام و وفونیکس در بازار ایران به دلیل اثرگذاری برای به روز بودن بازار خودرو ایران به سادگی گذشت. مطمئنا در بازار بسته و محدود ایران حتی اگر چری اقدام به عرضه محصولات تاریخ گذشته و قدیمی می کرد عملا در چرخه رقابت باقی می ماند اما در بسیاری از بازه های زمانی این شرکت محصولاتی را به بازار عرضه کرده که همواره از رقبایش یک سر و گردن از نظر تکنولوژی بالاتر بوده در حالی که می توانست بدون توجه به این نکته نیز به فعالیت و کسب سودش در بازار ایران ادامه دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط