فونیکسریمکسبهتام

سهم اندک صنعت خودرو از سرمایه‌گذاری خارجی

عصر خودرو: گزارش عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۳ در حالی منتشر شد که در بخش سرمایه‌گذاری‌های مصوب خارجی تنها شاهد ورود سرمایه‌گذاران، به یک حوزه خودرویی و افزایش سرمایه در دو مورد تولید قطعات هستیم.

سهم اندک صنعت خودرو از سرمایه‌گذاری خارجی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، براساس این گزارش از بین 42 طرح صنعتی، معدنی و تجاری مصوب در هیات سرمایه‌گذاری خارجی 3 طرح مصوب به صنعت خودرو کشوراختصاص داده شده است. این در شرایطی است که بسیاری از کارشناسان اقتصادی با تاکید بر اهمیت صنعت خودرو به‌عنوان دومین صنعت بزرگ کشور از ظرفیت بالا در جذب سرمایه خارجی به‌منظور پیشرفت و توسعه این صنعت سخن می‌گویند.
    بر این اساس طی شش ماهه دوم سال گذشته تولید لنت ترمز خودرو با رقمی بالغ بر یک میلیون و 100 هزار دلار، سیستم‌های تهویه خودرو با رقم 60 میلیون دلار به‌منظور افزایش سرمایه و درب‌های ضد سرقت خودرو نیز با رقم 600 هزار دلار به تصویب هیات سرمایه‌گذاری خارجی رسیده اند که در مجموع  عددی بالغ بر 61 میلیون و 700 هزار دلار را شامل می‌شود. این در حالی است که بنا به گفته مسوولان سازمان سرمایه‌گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران در سال 92 بیش از یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در حوزه خودروسازی به تصویب رسیده که بیش از 300 میلیون دلار آن تحقق یافته بود.
    عمده فعالیت‌ سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت خودرو ایران در بخش‌های طراحی، ساخت و تولید قطعات مکانیکی و الکترونیکی متمرکز بوده است. با این حال صنعت خودرو همواره به جذب سرمایه‌گذاری خارجی به‌منظور توسعه زیرساخت‌های خود علاقه‌مندی بسیاری داشته است، اما بیشترین خواسته خودروسازان برای نیل به اهدافشان برای توسعه صنعت خودرو دعوت از خودروسازان خارجی به کشور است.  خودروسازان معتقدند که حمایت های قانون در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی در کشور به خصوص در زمینه مشوق مالی و پولی به آنها به همراه تقاضای رو به رشد بازارهای ایران و منطقه می‌تواند ایران را به قطب تولید خودرو های مناسب در سطح منطقه تبدیل کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو