فونیکسریمکسبهتام

سرعت مطمئنه ۲۰ کیلومتر کمتر است

تردد اتوبوس با حداکثر سرعت مجاز

عصرخودرو: مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اینکه اتوبوس‌ها در آزادراه‌ها می توانند تا حداکثر سرعت مجاز هم تردد کنند، گفت: توصیه می‌کنیم که اتوبوس ها ۲۰ کیلومتر کمتر از سرعت مجاز حرکت کنند.

تردد اتوبوس با حداکثر سرعت مجاز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، فریبرز واحدی در خصوص میانگین سرعت وسایل حمل و نقل برون شهری در کشور، اظهار داشت: سرعت در انواع راه ها متفاوت است و قوانین خاص خود را دارد که یک حداقل و حداکثر سرعت برای تمامی راه ها تعیین شده است.

    وی با تاکید بر اینیکه رانندگان به هیچ وجه بیشتر از سرعت تعیین شده نباید تردد کنند، گفت: اما اینکه حداکثر سرعت برای خودرو سرعت مطمئنه یا ایمن است بستگی به مهارت راننده دارد و رانندگان باید با توجه به مهارت خود رانندگی کنند.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اینکه وقتی سرعت در آزادراه 120 کیلومتر تعریف می‌شود یعنی اتوبوس هم می‌تواند با این سرعت تردد کند، بیان کرد: اما ممکن است در بخشی از آزادراه طرح هندسی تغییر کند و سرعت را به 100 برسانیم که رانندگان باید به این علایم توجه کنند.

    وی در پاسخ به این پرسش که چرا میانگین سرعت اتوبوس ها کمتر از دیگر خودروها تعیین نمی‌شود، بیان کرد: اگر حد مجاز سرعت در آزادراه 120 باشد اتوبوس‌ها منعی برای این سرعت ندارد ضمن آنکه ما عضو کنوانسیون بین المللی عبور و مرور هستیم که همه کشورهای عضو از یک آیین نامه اصلی استفاده می‌کنند.

    واحدی افزود: در این کنوانسیون قواعد سرعت و علایم براساس نوع راه طراحی می‌شود و ما محدودیتی نداریم، هرچند در 10 سال گذشته اعلام شده است که حداکثر سرعت یک اتوبوس 100 کیلومتر باشد.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: اما الان سرعت مجاز برای راننده‌ای که حس می کند جاده ایمن است و شرایط مطلوبی برای رانندگی دارد به حد سرعت مجاز تعیین شده در علایم است. البته توصیه می کنیم که اتوبوس ها با سرعت مطمئنه که 20 کیومتر از سرعت مجاز کمتراست تردد کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط