فونیکسریمکسبهتام

خودروهای لوکس آسایش شبانه را ازمحله کیانپارس اهواز گرفته اند

عصر خودرو : اگرچه جولان خودروهای لوکس برای صاحبان آنها یک سرگرمی و هیجان محسوب می شود اما یک ناهنجاری اجتماعی تشدید شده است که علاوه بر ایجاد مزاحمت برای شهروندان گاهی اوقات پایانی تلخ را برای سرنشینان و مردم به دنبال دارد.

خودروهای لوکس آسایش شبانه را ازمحله کیانپارس اهواز گرفته اند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، اختلاف طبقاتی است که در برخی مناطق شهرهای بزرگ کشور و از جمله اهواز به اشکال مختلف به چشم می خورد.

    به رخ کشیدن زندگی های مجلل، ماشین های لوکس و خانه های چند میلیاردی دیگر در بین افراد پردآمد و سطح بالای جامعه به امری عادی تبدیل شده است.

    یکی از اقشاری که در این بین می تواند بیشترین آسیب را ببیند جوانان هستند که یک شبه ره صد ساله را رفته و با در اختیار داشتن ماشین های لوکس ومدل بالا تنها به گذراندن اوقات فراغت خود می اندیشند و دیگر دغدغه یک کارگر و یا یک جوان جویای کار را ندارند.

    *کورس دوخودرو مدل بالا نزدیک بود جان دختر هشت ماهه را بگیردهمچنین یکی از شهروندان ساکن منطقه کیانپارس اهواز که گویا دیگر صدای ترمز دستی ماشین های لوکس برایش به امری عادی و مانند یک سریال شبانه تبدیل شده بود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دراین منطقه به صورت معمول تردد خودروهای مدل بالا زیاد است اما در طول روز مشکلات زیادی را برای تردد نداریم و هرچه به آخرشب نزدیک تر می شویم دیگر خبری از آرامش نیست.

    این خانم که یک نوزاد هشت ماهه دارد با بیان خاطره ای می گوید: یک بارعبور از میان این خوردوها نزدیک بود به ازای از دست رفتن جان نوزادم تمام شود.

    وی گفت: زمانی که قصد عبور از خیابان را داشتم دوخودرو مدل بالا که گویا خیابان اصلی را با پیست اتومبیل رانی اشتباه گرفته بودند درحال کورس گذاشتن بودند که یکی از این خودروها از فاصله میلیمتری کالسکه فرزندم عبور کرد و من برای یک لحظه همه چیز را برای خود و دخترم تمام شده دیدم.

    وی برخورد قاطع مسوولان استان با رانندگان متخلف را خواستار شد و گفت: اگر برای مسوولان استان رفاه و جان شهروندان اهمیت دارد باید به صورت جدی با رانندگان متخلف برخورد کنند تا دیگر شخصی به خود اجازه ندهد تا برای خالی کردن هیجان خود جان شهروندان را به خطر بیاندازد.

    همچنین یکی دیگر از شهروندان ساکن منطقه کیانپارس اهواز با انتقاد از افرادی که هیجان های کاذب خود را با جولان دادن با خودروهای لوکس تخلیه می کنند گفت: متاسفانه سال هاست که این مشکل را در این منطقه به خصوص در فلکه نمایشگاه بین الملل شاهد هستیم و در این خصوص نیز شکایت های زیادی را تنظیم کردیم ولی آنگونه که انتظار می رفت به این مشکل شهروندان رسیدگی نشد.

    وی افزود: جولان دادن برخی از جوان ها با خودروهای مدل بالا در ساعاتی از بامداد آسایش را از اهالی منطقه کیانپارس به خصوص ساکنین و کسبه از خیابان 8 تا بازار مرو را گرفته است و جدای از آلودگی های صوتی که برای ما ایجاد می شود برای تردد نیز به شدت با مشکل مواجه هستیم.

    این شهروند اهوازی کنترل بیشتر این امر توسط مسوولان مربوطه را خواستار شد و تاکید کرد: انتظار می رود باتوجه به قانون و مقرراتی که برای ایجاد آلودگی های صوتی و مشکلات ترافیکی وجود دارد مسوولان راهنمایی رانندگی و نیروی انتظامی استان در خصوص رفع این مشکلات چند ساله اقدامات اثرگذاری را در دستور کار خود قرار دهند.

    عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص تجمع خودروهای لوکس و مدل بالا در برخی سطوح شهر به خصوص منطقه کیانپارس اهواز و راه های جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای مردم اظهارکرد: اگر در هر جا بی قانونی رخ دهد موظف به برخورد با آن هستیم.

    وی گفت: البته این مشکلات در استان های دیگر نیز وجود دارد و نمی توانیم این ناهنجاری را به ورود خودروهای لوکس دراستان ربط دهیم چرا که خیلی از این خودروها فرهنگ تردد را داشته و قانون را رعایت کرده و هیچ مزاحمتی برای شهروندان ایجاد نمی کنند.

    استاندار خوزستان افزود: متاسفانه برخی از خودورها چه ازنوع لوکس و چه از نوع معمولی درسطح شهرها با حرکات ناموزون مزاحمت هایی را برای دیگر خودروها و شهروندان ایجاد می کنند و ما نیزسعی می کنیم این نوع مزاحمت ها را به صورت جدی دنبال کرده و با آن ها برخورد کنیم.

    احمد سیاحی معاون عمرانی استانداری خوزستان در سومین نشست شورای ترافیک خوزستان با اشاره به مشکلات ترافیکی منطقه کیانپارس اهواز اظهار کرد: برای حل مشکل ترافیک این منطقه راهکارهای کوتاه مدت باید اتخاذ شود چرا که دادن مجوزهای بدون نگاه به آینده گلوگاه های ترافیکی شدیدی را در این منطقه پر تردد ایجاد کرده و شهروندان منطقه به شدت گله مند هستند.

    وی افزود: در این خصوص بحث های مفصلی در شورای ترافیک استان با حضور استاندار مطرح شد و قرار است که محدودیت های مربوطه را در قالب برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت مشخص کرده و ترافیک سنگین دراین منطقه را تا آنجا که امکان دارد کاهش دهیم.

    وی با بیان اینکه باید با اقدامات فوری این منطقه را از وضعیت کنونی خارج کرد، افزود: تا دهه نخست تیرماه باید وضعیت استفاده از توقفگاه ادارات و مراکز آموزشی در محدوده کیانپارس در ساعات بعد ازظهر مشخص شود و از همه این ظرفیت ها استفاده کرد.

    سیاحی گفت: با ایجاد محدودیت ها می توان خدمات بهتر و بیشتری به شهروندان ارایه و از این بی نظمی خارج شویم.

    جانشین فرمانده انتظامی خوزستان هم گفت: طرح جلوگیری از حرکات ناموزون خودروها به زودی اجرایی خواهد شد.

    سرهنگ سیدمحمد صالحی در خصوص کنترل خودروهای لوکسی که در سطوح شهر و به خصوص منطقه کیانپارس برای شهروندان مزاحمت ایجاد می کنند، گفت: اکنون برنامه هایی برای جلوگیری از حرکات ناموزون این خودروها در دستور کار قرار گرفته است و به زودی این طرح به صورت گسترده در سطح شهر عملیاتی خواهد شد.

    فرمانده منطقه انتظامی اهواز نیز در تکمیل صحبت های جانشین فرماندهی انتظامی استان، اظهار کرد: اکنون شبانه به صورت محسوس و نا محسوس تمام خودروهایی را که اقدام به حرکات ناموزون و مار پیچ می کنند و با لایی کشیدن در سطح شهر برای شهروندان مزاحمت ایجاد می کنند رصد می کنیم و به صورت جدی با آنها برخورد خواهیم کرد.

    سرهنگ عزیزالله سپهوند افزود: در هفته گذشته تعداد 22 دستگاه از این خودروهای متخلف را توقیف و به پارکینگ تحویل دادیم تا روال قانونی برخورد با این متخلفان سپری شود.

    فرمانده انتظامی اهواز به افرادی که قصد تخلیه انرژی خود را در سطوح شهر داشته و برای مردم مزاحمت هایی را ایجاد می کنند هشدار داد.

    وی اضافه کرد: در بحث مجازات این افراد هیچ گونه تخفیفی در نظر گرفته نخواهد شد چرا که از پیش هشدارهای لازم را به آن ها داده ایم.

    سرهنگ سپهوند اظهار کرد: اکنون در سطح شهر فضاهای مناسبی برای تخلیه انرژی و ویراژ دادن با خودروهای مدل بالا و سایر خودروها وجود دارد و هیچ توجیهی در این خصوص پذیرفته نیست.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز هم در این زمینه گفت: تبعات ناشی از حرکات نامتعارف برخی خودروها گریبانگیر مالکان خواهد بود.

    همچنین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز با اشاره به تجمع خودروهای لوکس در ساعات بامداد برخی ایام هفته درمنطقه کیانپارس اهواز و اجرای حرکات ناموزون راننده ها در خیابان ها گفت: باتوجه به ناهنجاری هایی که از سال های گذشته دراین خصوص با آن مواجه هستیم از آبان ماه سال 92 با مقامات قضایی هماهنگی های لازم را صورت داده و مجوز لازم را برای توقیف خودروهای متخلف از مقام قضایی اخذ کردیم.

    سرهنگ حمید خرسند نژاد با بیان این که یکی از محل های قانونی به منظور توقیف خودرو توسط پلیس راهنمایی و رانندگی دستورمقام قضایی است، گفت: اگر مقام قضایی در این خصوص دستورات لازم را صادر کند ما نیز بر اساس ماده 618 قانون می توانیم با خودروهای متخلف برخورد کنیم.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز ادامه داد: باتوجه به شرایطی که دربرخی مناطق اهواز به واسطه حرکات نامتعارف خودروهای متخلف ایجاد شده بود همکاران ما همواره در این دو سال به صورت محسوس و نامحسوس دراولین ساعات بامداد برخی ایام هفته به خصوص روز جمعه و اولین ساعات بامداد روز شنبه خودروهای متخلف را شناسایی کرده و شماره آن ها را در سامانه تخلفات خودورها ثبت کردند.

    وی بیان کرد: در خصوص خودروهایی که حرکات خطر آفرین، مزاحمت و آلودگی صوتی ایجاد می کنند امکان تعقیب و گریزوجود ندارد چرا که معمولا این افراد جوان بوده و ممکن است تعقیب و گریز برای آن ها تبعات منفی را به دنبال داشته باشد.

    خرسند نژاد ادامه داد: پس از ثبت کردن شماره و مشخصات خودروهای متخلف این شماره ها با سیستم شماره گذاری مطابقت داده می شود و پس از آن شکایتی نیز در پرونده مالک خودرو ثبت می گردد تا در صورت مشاهده این خودرو درهرنقطه ای از کشور این خودرو متوقف گردد.

    وی افزود: براساس قانون تنها مالک خودرو را مسوول این مزاحمت ها و اتفاقاتی که ممکن است از این حرکات ناموزون به وقوع بپیوندد می دانیم و تبعات آن نیز گریبانگیرمالکان خواهد بود.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز با اشاره به تعداد تخلفات خودرها در این دو سال اظهارکرد: ازسال 92 تا کنون حدود دو هزار وسیله نقلیه شناسایی شده و حدود 900 خودرو از این تعداد نیز توقیف شده است چرا که خیلی از مالکان که برای آن ها پیامک تخلف خودرو ارسال شده بود خودشان به ما مراجعه کرده و خودرو را به پارکینگ منتقل کردند.

    وی میزان جرایم ناشی از حرکات نامتعارف را برای بار اول یک هفته و برای بار دوم یک ماه توقیف اعلام کرد و گفت: معمولا آن هایی که یک بار جریمه شده اند به ندرت بازهم مرتکب تخلفات مشابه شده اند.

    خرسند نژاد به مشکلات فرهنگی و جامعه شناختی برخی جوانان نیز اشاره کرد و گفت: از سال های گذشته و پس از مواجه شدن با این ناهنجاری های اجتماعی در صدد برآمدیم که اگر این حرکت های نمایشی جزو ورزش های رسمی فدراسیون است باید یک مکان مناسبی را برای جوانان در نظر گرفت که خوشبختانه با تلاش هیات اتومبیل رانی استان یک پیست استاندارد درمجاورت ورزشگاه غدیراحداث شد.

    وی اظهارکرد: پلیس وظیفه برقراری امنیت عموم شهروندان را برعهده دارد و هرفردی وسیله خود را به صورت نامتعارف در معابر عمومی در جهت ایجاد مزاحمت و حرکات خطر آفرین به کار گیرد جرم محسوب شده و مطابق قانون با وی برخورد خواهد شد.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز با بیان این که باید به جامعه پذیربودن جوانان بیشتر توجه کنیم گفت: متاسفانه در دو سال گذشته به دلیل هیجانات زیاد هنگام رانندگی و حرکات نمایشی برخی جوانان حوادث زیادی که منجر به فوت سرنشینان خودروشده است به وقوع پیوسته و خیلی از افراد نیز دچار مصدومیت شده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو