فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور خبر داد

نصب ۱۸۶۰ دوربین ثبت تخلفات عبور و مرور در شریان‌های اصلی کشور

عصر خودرو : معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: با تفاهم‌های به عمل آمده با یک شرکت، یک‌هزار و ۸۶۰ دوربین ثبت تخلفات عبور و مرور در راه‌های شریانی کشور نصب می‌شود.

نصب ۱۸۶۰ دوربین ثبت تخلفات عبور و مرور در شریان‌های اصلی کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، اسماعیل غلامی امشب در آئین تودیع و معارفه مدیرکل حمل‌و‌نقل و پایانه‌های استان زنجان با اشاره به مطالبی درباره درصد جابه‌جایی کالا و مسافر در ایران اظهار داشت: 90 درصد جابه‌جایی کالا و مسافر در ایران از طریق جاده انجام می‌شود که موفقیت و عدم موفقیت این شبکه در توسعه پایدار تاثیرگذار است.

    وی با اشاره به جابه‌جایی 5.5 میلیون تن کالا از طریق محورهای استان زنجان اضافه کرد: این میزان جابه‌جایی کالا از طریق مسیرهای استان بیانگر سهم 1.4 درصدی زنجان در جابه‌جایی کالای کشور است.

    معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور سهم محورهای استان زنجان را در جابه‌جایی مسافر 1.13 درصد اعلام و تصریح کرد: این آمار و ارقام بر اساس اسناد رسمی تهیه و ارائه می‌شود.

    وی با اشاره به وجود 215 هزار و 157 کیلومتر انواع راه در سطح کشور اشاره کرد و افزود: سهم استان زنجان از این مجموع 4 هزار و 904 کیلومتر یعنی 2.27 درصد است.

    غلامی وسعت مسیرهای شریانی استان زنجان را 590 کیلومتر اعلام کرد و ابراز داشت: بر اساس ارزیابی انجام شده سهم استان زنجان از این وسعت 1.7 درصد است.

    وی با تاکید بر کاهش 5.1 درصدی تلفات حوادث رانندگی در سطح کشور طی سال گذشته ادامه داد: این آمار در استان زنجان 266 نفر بوده که نسبت به سال پیش از آن افزایش 3.5 درصدی را نشان می‌دهد.

    معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با اشاره به افزایش سهم جاده‌های روستایی در تلفات جاده‌ای بیان داشت: این موضوع مسئولیت جدیدی را برای مدیران ذیربط ایجاد می‌کند تا بررسی دلایل و محل وقوع آن را انجام دهند.

    وی با تاکید بر مداوم بودن کاهش تلفات جاده‌ای طی مدت زمان اجرای برنامه توسعه پنجم کشور خاطرنشان کرد: این کاهش با توجه به افزایش حجم ترددها و همچنین افزایش شماره‌گذاری تعداد خودروها قابل توجه است.

    غلامی با اشاره به کاهش 7 درصدی تلفات حوادث جاده‌ای در فروردین و اردیبهشت‌ماه سال جاری در سطح کشور بیان داشت: آمار 48 نفری سال گذشته استان زنجان هم با کاهش 12.5 درصدی به 42 نفر رسیده است.

    وی با اشاره به اینکه علم مدیریت ارزیابی عملکرد را با استفاده از شاخص‌هایی انجام می‌دهد، متذکر شد: در حوزه حمل و نقل این ارزیابی با چهار پارامتر ایمنی، کاهش زمان سفر، راحتی و محیط زیست انجام می‌شود.

    معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با تاکید بر اصل بودن مبحث ایمنی در شاخص ارزیابی عملکرد گفت: بحث تامین ایمنی اساس کار در این حوزه محسوب می‌شود.

    لزوم شناسایی مخاطرات سفر

    وی شناسایی مخاطرات سفر را از راه‌کارهای تامین امنیت سفر دانست و تاکید کرد: شناسایی این مخاطرات و تلاش برای کاهش آن در دستور کار قرار دارد که این دسته از مخاطرات هم بر چهار قسمت تقسیم شده است.

    غلامی با یادآوری اینکه مخاطرات سفر به چهار قسمت تقسیم شده است، ادامه داد: نخستین مخاطره شناسایی شده در امنیت سفر انسان و خطاهای اعلام شده است و مخاطرات دیگر به ترتیب خودرو، راه و مخاطره چهارم مسائل نرم‌افزاری ماند قوانین مقررات و نحوه اجرا می‌شود.

    وی با تاکید بر ضرورت رفع مخاطره راه در صورت خطای انسان برای پیشگیری از مرگ وی ابراز داشت: در این حوزه باید طوری عمل شود که این خطا اولین و آخرین خطای انسان در مسیر نباشد.

    معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با اشاره به همکاری همه مسئولان کشور با امور مربوط به حفظ و نگهداری راه افزود: برای حفظ این سرمایه ملی رقمی بالغ بر 9.5 تا 10 هزار میلیارد تومان لازم داریم ولی آنچه انجام می‌شود همت مدیران شایسته است ولی منابع کافی نیست.

    وی سهم استان زنجان را از منابع مالی برای حفظ و نگهداری راه‌ها 43 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: باید متوجه بود که اگر این منابع بسته به سهم استان زنجان از شریان‌های اصلی تعیین می‌شد قطعا مبلغی کم‌تر از این به زنجان اختصاص می‌یافت.

    غلامی از وجود منبع مالی دیگری با مبلغ بیش از 3 میلیارد تومان به عنوان سهم استان زنجان خبر داد و بیان داشت: این مبلغ برای پروژه‌هایی مانند سه راهی نورین و سجاس تخصیص داده شده بود.

    وی با ابراز امیدواری برای افزایش سهم استان زنجان از منابع مالی تاکید کرد: در اول سال جاری مشابه آخر سال گذشته یعنی بیش از 42 میلیارد تومان به استان زنجان تخصیص یافته و معادل 10 میلیارد تومان هم قیر به استان داده می‌شود.

    معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از آشکار سازی 3 هزار و 400 نقطه خطرساز در سطح کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: این اقدام برای کاهش مخاطرات راه با اطلاع‌رسانی به کاربران انجام شده است.

    وی با مناسب دانستن سهم استان زنجان از اعتبارات برای نگهداری راه‌ها تصریح کرد: حتما استانداری زنجان هم اعتباری به این منظور به امور نگهداری و حفظ وضعیت فعلی تخصیص می‌دهد تا راه‌ها ایمن‌تر شود

    غلامی از اجرای روش و تکنولوژی جدید بر اساس رفتار کاربران در کنار روکش آسفالت، علائم و حفظ ابنیه در جاده‌های کشور خبر داد و افزود: در این روش ایمنی و حفاظ میانی بزرگ‌راه‌ها و آزادراه‌ها از تکنولوژی حفاظ بتنی استفاده می‌شود.

    وی با اشاره به آغاز اجرای تکنولوژی جدید ایمنی حفاظ میانی بزرگ‌راه‌ها و آزادراه‌ها ایجاد حفاظ بتنی در جاده‌های تاکید کرد: اعتباری در حدود 150 میلیارد تومان برای این طرح پیش‌بینی شده است.

    معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با تاکید بر ضعف کشور در حوزه اطلاع‌رسانی ادامه داد: باید متوجه بود که هیچ کس دلش نمی‌خواهد جانش را از دست بدهد ولی خواب‌آلودگی به عنوان یک عامل خطای انسانی تاثیر قابل توجهی در تلفات جاده‌ای دارد، از این رو پرداختن به مجتمع خدماتی و رفاهی در شان مردم باید در دستور کار قرار گیرد.

    وی ارائه خدمات مورد نیاز یک مسافر از جمله سرویس، استراحت، بنزین و غذا را از راه‌کارهایی عنوان کرد که می‌توان به ایمنی راه را ارتقا دهد.

    فعالیت 543 مجتمع خدماتی و رفاهی

    غلامی از فعالیت 543 مجتمع خدماتی و رفاهی با تعریف تجمیع خدمات خبر داد و ابراز داشت: 403 مجتمع خدماتی هم در دست احداث است که بسته به محل قرار گرفتن از کمک‌های دولتی بهره‌مند می‌شوند.

    وی سهم مجتمع‌های در دست احداث کنار بزرگ‌راه‌ها را از کمک‌های دولتی 350 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: اگر این مجتمع در کنار راه‌های اصلی و فرعی احداث شوند از کمک 300 میلیون تومانی بهره‌مند می‌شوند.

    معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با تاکید بر اصل اقتصادی بودن آزادراه‌ها ادامه داد: کمک دولت به مجتمع‌های در مسیر آزادراه‌ها در حد نصب تابلوها برای کاهش مخاطرات و ایمن کردن مسیرهای عبوری خواهد بود.

    وی با اشاره به درگیر بودن خودروها در مخاطرات سفر اضافه کرد: دولت دستورالعمل‌هایی برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و بهره‌مندی از تسهیلات کم بهره صادر کرده است.

    غلامی تاکید کرد: هدف از دستورالعمل‌های صادر شده نوسازی و حفظ منابع انرژی کشور است و آغاز آن با کامیون‌های بالای 34 سال خواهد بود.

    وی نوسازی، آشکارسازی و بحث‌هایی در حوزه به‌روز کردن صدور معاینه‌های فنی را از جمله اقدامات در دست اجرا برای ایمن کردن سفر عنوان کرد و افزود: در مورد به روز کردن معاینات فنی به این صورت عمل می‌شود که اگر راننده‌ای موفق به دریافت برگه معاینه فنی از یک مرکز در کشور نشود دیگر نمی‌تواند در هیچ نقطه کشور ان را بگیرد چرا که تکنولوژی جدید اجازه آن را نمی‌دهد.

    معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با تاکید بر پاسخگو نبودن حضور نفر برای کنترل جاده‌ها اضافه کرد: با تفاهمات به عمل آمده با یک شرکت یک‌هزار و 860 دوربین طی سه سال در محورهای مختلف کشور نصب می‌شود.

    وی مبلغ تفاهم‌نامه مجهز کردن شریان‌های اصلی کشور به دوربین‌های سامانه ثبت تخلفات عبور و مرو در راه‌های شریانی کشور را 600 میلیارد تومان اعلام کرد و متذکر شد: این طرح به غیر از تامین منابع مالی با برش استانی عملیاتی می‌شود.

    غلامی با اشاره به وجود 400 دوربین ثبت تخلفات عبور و مرور از قبل بیان داشت: این دوربین‌ها هم به شبکه راه‌اندازی شده لینک و به صورت یکپارچه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    وی علی رحمتی را دارای سابقه کار ستادی اعلام کرد و گفت: وی از سال 90 حدود 40 ماه در سمت مدیر‌کلی حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان ارائه خدمات کرده و حضور همکاران در مراسم تکریم وی بیانگر عملکرد قابل قبول این مدیر است.

    معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با تاکید بر شریف بودن مردم ایران در هر حالت که ضعف را به روی مسئولان نمی‌آورند، تاکید کرد: ای کاش مدیران قدر این مردم را دانسته و با حداکثر توان به آنها خدمت کنند.

    وی ایرج دست‌نشان را از انسان‌های وارسته و رزمنده جانباز و همچنین خانواده شهدا معرفی کرد که سابقه 26 سال فعالیت در کارهای صفی و ستادی دولتی دارد.

    غلامی با تاکید بر اینکه این انتخاب نفی تلاش و زحمات کارکنان خدوم اداره‌کل حمل‌و‌نقل و پایانه‌های استان زنجان نیست، افزود: باید در نظر داشت که در نهایت ناگزیر از انتخاب یک نفر بودیم تا بتواند دین خود را به استانی که سال‌ها از آن دور بود، ادا کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو