فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد

فعالیت شبانه‌روزی اتوبوسرانی و مترو در شب‌های قدر

عصر خودرو : معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از خدمات ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی در لیالی قدر خبر داد و گفت: اتوبوسرانی و مترو در شب‌های قدر، تعطیل نیستند و از غروب آفتاب تا اذان صبح یک‌سره به شهروندان روزه‌دار خدمات‌رسانی می‌کنند.

فعالیت شبانه‌روزی اتوبوسرانی و مترو در شب‌های قدر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی درمورد خدمات ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی در لیالی قدر گفت: برای این که روزه‌داران بتوانند در مراسم معنوی لیالی قدر به سهولت حضور پیدا کنند، امکانات حمل و نقلی مناسبی در سامانه اتوبوسرانی و شبکه مترو تدارک دیده شده است.

    وی با اشاره به این که شرکت بهره‌برداری مترو در خطوط 1، 2، 3 و 4، شهروندان را در شب‌های قدر از ساعت 22:30 دقیقه تا 5:30 بامداد به صورت رایگان جابه‌جا می‌کند، اظهار کرد: سرفاصله حرکت قطارها در این 4 خط، 30 دقیقه است که البته در صورت تراکم مسافر این فاصله کمتر خواهد شد.

    تشکری هاشمی با بیان این که ایستگاه‌های مترو در مجاورت برخی اماکن اصلی که مراسم لیالی قدر در آن‌ها برگزار می‌شود، قرار دارند،‌ تصریح کرد: به عنوان نمونه، ایستگاه متروی حرم امام (ره) در مجاورت مرقد مطهر حضرت امام (ره)، ایستگاه متروی تجریش در کنار آستان مقدس امام‌زاده صالح و ایستگاه متروی شهید حقانی جنب باغ موزه دفاع مقدس واقع شده‌اند.

    وی با اشاره به این که شرکت واحد اتوبوسرانی نیز خدمات ویژه‌ای را به این منظور تدارک دیده، اظهار کرد: از 12 میدان اصلی تهران که در نقاط مختلف شهر واقع شده‌اند از جمله میدان‌های امام حسین (ع) و رسالت در شرق و آزادی و صادقیه در غرب تهران و میدان‌های تجریش و ونک در شمال و راه‌آهن و نماز (شهر ری) در جنوب شهر و همچنین میدان‌های مرکزی پایتخت همچون حضرت ولی‌عصر (عج) و انقلاب اسلامی، ‌ایستگاه‌هایی به این منظور پیش‌بینی شده است.

    تشکری هاشمی با بیان این که به منظور سهولت در رفت و آمد روزه‌داران، 350 دستگاه اتوبوس اختصاص یافته که در شب‌های قدر از ساعت 19 تا هنگام اذان صبح به صورت رایگان به شهروندان خدمات‌رسانی می‌نمایند، تصریح کرد: هفت مکانی که مراسم لیالی قدر در آن‌ها برگزار می‌شود، مقصد سرویس‌های ویژه ناوگان اتوبوسرانی است.

    معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر این که این هفت مقصد شامل حرم مطهر حضرت امام (ره)، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم، آستان مقدس امام‌زاده صالح، مصلای امام خمینی (ره)، مهدیه تهران، مدرسه عالی شهید مطهری و باغ موزه دفاع مقدس است؛ خاطرنشان کرد: تدابیر لازم به منظور تقویت ناوگان به عمل آمده تا در صورت تراکم مسافر، نسبت به اعزام اتوبوس و قطار مترو اقدام شود تا شهروندان روزه‌دار بتوانند با آرامش خاطر در مراسم معنوی این شب‌ها شرکت کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو