فونیکسریمکسبهتام

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو تاکید کرد

حرکت به سمت ورود به زنجیره‌های خودروسازان بزرگ جهانی

عصر خودرو: عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو با بیان اینکه در دوره پساتحریم باید خودروساز بین‌المللی شویم، گفت: تعداد خودروسازهای ایران بیش از امار خودروسازهای بزرگ است و ما هم باید به سمت ادغام و ورود به زنجیره‌های خودروسازان بزرگ جهانی حرکت کنیم.

حرکت به سمت ورود به زنجیره‌های خودروسازان بزرگ جهانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدرضا نجفی منش عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو،گفت: تعداد خودروسازهای ایران بیش از آمار خودروسازهای بزرگ است و ما هم باید به سمت ادغام و ورود به زنجیره‌های خودروسازان بزرگ جهانی حرکت کنیم.

    وی افزود:دولت هم باید از قیمت گذاری خودروها خداحافظی کند. وقتی قیمت بازار کمتر از قیمت تمام شده کارخانه‌هاست، دلیلی ندارد دولت در قیمت گذاری‌ها دخالت کند و امیدواریم این موضوع را به نظام عرضه و تقاضا بسپارد چون دیگر انحصاری برای قیمت گذاری وجود ندارد.

    نجفی منش گفت: اقتصاد ایران به بهبود فضای کسب و کار نیاز دارد تا رتبه جهانی 135 به رتبه تک رقمی برسد مانند گرجستان که رتبه 9 را دارد.

    وی گفت: با توجه به علاقه خودروسازان خارجی برای همکاری و سرمایه گذاری مشارکت با ایران در تولید خودرو باید برنامه ریزی هوشمندانه برای انتقال فناوری داشته باشیم.

    نجفی منش افزود: جمهوری اسلامی ایران از مزیت ایجاد قطب صنعت خودروسازی منطقه برخوردار است و بازار 300 میلیون نفری را در منطقه و همسایگان شمالی و دیگر کشورها داریم که باید مدیریت کنیم و باید به جای واردات خودرو؛ خودروساز وارد کنیم.

    عضو هیأت مدیره انجمن قطعه سازان خودرو گفت: ظرفیت تولید خودرو ما تا دو میلیون خودرو هم می‌رسد و تولید بیش از یک میلیون و 650 هزار دستگاه خودرو هم ثبت شده است.

    محمدرضا نجفی منش امسال تولید یک میلیون 200 هزار دستگاه برنامه ریزی شده است و
    خودروسازها برنامه به دنبال تولید یک میلیون و 300 هزار دستگاه هستند و باید در افق 1404 به ظرفیت تولید 3 میلیون دستگاه برسیم که یک سومان برای صادرات خودرو خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودروامروز ۶۷۴
        • خودرو امروز ۶۷۳
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        آخرین بروزرسانی ۱۴ ساعت پیش
        آرشیو