فونیکسریمکسبهتام

مسابقه "پژو" و "رنو" برای رسیدن به بازار ایران

عصر خودرو: ژان کریستوف کوئه، مدیر شرکت پژو در بخش آفریقا و خاورمیانه گفته است که توافق جدید بین ایران و جامعه بین‌المللی به دست آمده در وین، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در بحث‌های جاری ما محسوب می‌شود.

مسابقه "پژو" و "رنو" برای رسیدن به بازار ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از نسیم آنلاین، اولین شرکت غربی که بعد از اعلام توافق هسته ای برای بازگشت به بازار ایران اعلام آمادگی کرد، شرکت اتومبیل سازی فرانسوی پژو سیتروئن است. این شرکت روز سه شنبه اعلام کرد که در حال مذاکره برای تولید خودرو در ایران است.

    ژان کریستوف کوئه(Jean Christophe Qué)، مدیر شرکت در بخش آفریقا و خاورمیانه گفته است که توافق جدید بین ایران و جامعه بین المللی به دست آمده در وین، پیشرفت قابل ملاحظه ای در بحث های جاری ما محسوب می شود.

    کوئه گفت که پژو قصد دارد فن آوری و قطعات را به داخل ایران منتقل کند تا بتواند اتومبیل هایی براساس آخرین طراحی ها و موتورهای پژو تولید کند. این پروژه، یک جهش نسلی در تولید خودرو محسوب می شود.
    شرکتهای خودروسازی بین المللی بویژه پژو و رنو از مدتها پیش در انتظار دستیابی به توافق هسته ای برای ورود به بازار ایران هستند. این دو شرکت در سال 2011 و پیش از اعلام تحریم های بین المللی بیش از یک میلیون و ششصد هزار خودرو در ایران تولید کردند. هم پژو و هم رنو تصمیم دارند که بار دیگر بعد از رفع تحریم ها سرمایه خود را به ایران منتقل کنند.
    پژو در اوایل سال جاری اعلام کرده بود که در حال بحث بر سر طرح هایی برای یک شریک سرمایه گذار به منظور از سرگیری فعالیتهایش در ایران است. ایران دومین بازار بزرگ پژو بعد از فرانسه در جهان است و قبل از این که به دلیل فشارهای شرکت جنرال موتورز در سال 2012، مجبور به خروج از ایران شود، سالانه چهار هزار دستگاه خودرو در ایران می فروخت. در آن زمان جنرال موتورز هفت درصد سهام شرکت پژو را در اختیار داشت. اما در حال حاضر سهام خود را به شرکت پژو فروخته است.
    پیش از خروج پژو از ایران، تولیدات این شرکت در مقایسه با ایران خودرو، در میان ایرانی ها از محبوبیت بیشتری برخوردار بود. ولی حتی بعد از این که پژو روابط رسمی خود با ایران را قطع کرد، آمارهای ثبت شده در صنعت اتومبیل سازی ایران حاکی از این است که ایران خودرو، همچنان بیش از 319 هزار خودرو با برند پژو مونتاژ می کند و این کار را با قطعات و بسته هایی که از واسطه ها دریافت می کند،‌انجام می دهد. با وجود حضور قوی پژو در ایران، این شرکت هیچ حق امتیازی برای فروش این خودرو توسط واسطه گران به ایران دریافت نمی کرد. دیگر رقیب پژو که به بازار ایران امید بسته است، شرکت رنو است که تا پیش از تحریمها در ایران فعال بود. در سال 2013، رنو 500 میلیون یورویی را که از فروش خودرو به ایران در سال های متمادی به دست آورده بود،در ایران باقی گذاشت، به دلیل اینکه محدودیتهای بانکی به وجود آمده در کشورهای غربی باعث شده بود که نتواند این پول را از ایران استرداد کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو