فونیکسریمکسبهتام

کلکسیونی از خسارات جانی و مالی باران در تابستان

انسان‌ها و خودروهایی که مفقود شدند، پل‌ و جاده‌هایی که خراب شدند

عصر خودرو : بارش تابستانی چند روز تعطیلی اخیر چه حوادثی آفریند و چه خساراتی بر جای گذاشت؟

انسان‌ها و خودروهایی که مفقود شدند، پل‌ و جاده‌هایی که خراب شدند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، در فاصله روزهای پنجشنبه هفته گذشته تا روز گذشته (یکشنبه) که با آغاز دور دوم سفرهای تابستانی همراه بود ، سفرهای جاده‌ای به اوج خود رسید؛ تا جایی که برخی محورها در ساعاتی از روز با ترافیک سنگین و پرشدن کامل جاده با ماشین همراه شد .

    از این رو در مقابل افزایش تعداد تردد‌ها ، حوادث جاده‌ای هم به تناسب بیشتر شده‌است . به گونه‌‌ای که در جریان تعطیلی دو روزه عید فطر ، اعلام شد به علت بارش زیاد باران در برخی نقاط شمالی کشور ، سیل ایجاد شده و این حادثه باعث ناپدید شدن 10 کوهنورد ایرانی و خارجی در محور مازندران شده‌است. البته مهر نوشته‌است که طبق اظهار نظر افراد محلی 12 نفر از مسافران نیز در روستای سیجان واقع در محور کرج - چالوس، مفقود شده‌اند.

    در این میان نیز 50 خودرو گم شدند و اجساد حدود پنج نفر از مسافران در جاده یافت شده‌ که ایرنا از پیدا شدن جسد چهارتن از هموطنان خبرداده است .  در این رابطه نیز مدیرکل ستاد بحران استان البرز درباره وضعیت محور کرج - چالوس و محدوده آسارا و روستای سیجان از کشته شدن پنج تن و بیش از 10 تن مفقود به مهر خبرداده است.

    ابوالقاسم باقری که از مفقود شدن 50 دستگاه خودرو در سیل محور کرج - چالوس محدوده آسارا خبر داده، گفته است که احتمال افزایش آمار کشته شدگان در روزهای آینده وجود دارد.

    حالا این سیل به جان مردم بسنده نکرده و حتی دو پل در منطقه بالای طالقان را هم تخریب کرده و باعث ایجاد خسارت به زمین‌های کشاورزی هم  شده‌ است.

    در جریان این سیل‌ و بارش‌های تابستانی ، کوه‌های جاده هراز و چالوس هم سست شدند و ریزش کردند و از صبح امروز این دو محوربسته شدند . محور هراز  نیز با ریزش کوه در تونل شماره 2 و 3 مواجه شده است .

    در همین رابطه نیز سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفته است که در 24ساعت گذشته یک هزارو 500 تن حادثه دیده‌اند و از این تعداد 720 نفر امدادرسانی شدند و 190 نفر نیز به کمک امدادگران نجات یافتند.

    براساس آخرین اعلام رسمی سخنگوی اورژانس کشور ، گفته شده است که حدود 45 تن در جریان طوفان روز گذشته در کل کشور مصدوم شده و بین 12 تا 20 تن نیز مفقود شده‌اند.

    روز گذشته که آخرین روز تعطیلات بود با بیشترین حوادث همراه شد وتهران هم ازاین دست بلایای طبیعی در امان نماند و طوفانی همچون طوفان سال گذشته را به خود دید . طوفانی که تقریبا شبیه طوفان خردادماه سال گذشته بود و به گفته مدیر روابط عمومی اورژانس تهران، این طوفان در پایتخت 16 مصدوم بر جای گذاشته است.

    به دلیل جستجوی راهداران و عملیات امداد و نجات ، این خبر در حال به روز رسانی‌ است ...

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو