فونیکسریمکسبهتام

شهر ماشین همدان نیازمند نظارت و بازرسی

عصر خودرو: شهر ماشین همدان به عنوان یک ظرفیت برای استان که می‌تواند تاثیر به‌سزایی بر رشد انجام معامله و راحتی خرید و فروش خودرو داشته باشد به شدت نیازمند نظارت و بازرسی است.

شهر ماشین همدان نیازمند نظارت و بازرسی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، انجام فعالیت‌های اقتصادی در جامعه نیازمند نقدینگی و وجود پول در دست افراد است و گویا این روزها این مهم آنگونه که باید نیست.

    همدان همواره به عنوان استان کشاورزی شناخته می‌شود و صادرات قابل توجهی نیز در این حوزه به استان‌های هم‌جوار و کشورهای همسایه دارد، اما امسال گویا به دلیل خشکسالی، کمبود آب و البته سرمازدگی محصولات در برخی از شهرستان‌ها بخش کشاورزی در استان با ضرر همراه بوده است.

    به دلیل وابستگی چرخ اصلی اقتصاد استان به بخش کشاورزی این روزها این چرخ خوب نمی‌چرخد و در ادامه این امر، تورم موجود در بازار و برخی نابسامانی‌ها و پایین آمدن قدرت خرید مردم اموری مانند ساخت و ساز نیز در همدان به صورت راکد درآمده است.

    هنوز به خاطر داریم در سال‌های گذشته ساخت و ساز در همدان با چه شدتی دنبال می‌شد و البته با همین شدت نیز قیمت‌های واحدهای مسکونی در همدان سر به فلک می‌کشید و حتی در برخی از مواقع قیمت یک واحد مسکونی در محله معمولی همدان برابر با قیمت یک واحد مسکونی در یکی از بهترین نقاط کرج، تهران، شیراز و اصفهان بود.

    قیمت خانه در همدان سیر صعودی عجیبی را طی کرد و در این مدت برخی از بساز و بفروش‌ها در همدان با سودهای میلیاردی و حساب‌های پر پایتخت تاریخ و تمدن را ترک کردند.

    در این میان اما بازار خودرو در همدان نیز همچون بازار دیگر استان‌ها و شهرها بود و آن چنان تفاوت چشمگیری نداشت.

    سال‌های گذشته در زمانی که تورم هنوز تا این حد بالا نرفته بود و قیمت یک خودرو تولید داخل به قیمتی نجومی بدل نشده نبود بازار خودرو در همدان بسیار داغ بود.

    این روزها اما در بازار خودرو همدان با وجود شلوغی و سر و صدای زیاد معامله‌های متعددی انجام نمی‌شود و گویا تنها آواز دهل از دور شنیدن خوش است.

    روزهای جمعه اگر از همدان خارج شوی و چند کیلومتر از میدان سپاه به سمت ترمینال اتوبوس‌های برون شهری حرکت کنی با بازاری شلوغ مواجه خواهی شد که «شهر ماشین» نام دارد و انصافا ظرفیت خوبی برای استان همدان است.

    وجود این مکان برای خرید و فروش خودرو و شلوغی آن موجب شده بسیاری از صاحبان خودورها از استان‌ها و شهرهای همجوار برای انجام معامله به همدان بیایند و این کار را انجام دهند.

    شهر ماشین در همدان که روزهای رکود را می‌گذراند، اما با حمایت و پیگیری مسئولان و متولیان امر می‌تواند به ظرفیتی قابل توجه برای استان تبدیل شود و البته این مهم نیازمند نظارت‌ها و انجام بازرسی‌هایی هم هست.

    در شهر همدان غرفه‌های متعددی به عنوان نمایشگاه وجود دارد و به دلیل شلوغی و حجم معاملات در محل چندین دفتر حقوقی ثبت اسناد و شعب بانک نیز در این مکان وجود دارد که همه این موارد نشان از آن دارد که قرار است خریدار و یا مشتری در این مکان همه امکانات را در دسترس داشته باشد.

    نکته قابل توجه اما در شهر ماشین همدان نبود نظارت‌ و بازرسی است؛ در اکثر محل معاملات خودرو در نقاط مختلف کشور یک واحد پلیس وجود دارد و این واحد با داشتن کارشناسان زبده و دسترسی به سامانه‌های لازم می‌توانند پاسخگوی خوبی برای شهروندان باشند و بر انجام معاملات نیز بنا به درخواست طرفین نظارت کنند.

    تصور کنید در یک ظهر جمعه فردی که برای خرید خودرو به شهر ماشین رفته با یک خودروی بسیار مناسب مواجه می‌شود که مالک آن ادعا می‌کند از استان یا شهر دیگری آمده و رفت و آمد برای وی سخت است؛ پیشنهاد می‌کند در قبال پرداخت یک وجه حتی مختصر به عنوان بیعانه مشتری؛ ماشین را در اختیار داشته باشد آن هم بدون مدارک؛ تا فردا برای انجام امور قانونی اقدام کند، این کار انجام می‌شود و فردا مشتری با پرداخت رقمی که یک دهم قیمت واقعی ماشین است خودرویی را در اختیار دارد که گویا سرقتی است و فروشنده نیز دیگر پیدایش نمی‌شود.

    از این اتفاق گذشته؛ کارشناسان پلیس می‌توانند خودرو را تایید کنند و جلوی هرگونه کلاهبرداری و سوء استفاده احتمالی را بگیرند و البته این کارشناسی و استعلام می‌تواند با درخواست طرفین و پرداخت حق الزحمه‌ای انجام شود.

    در نهایت و با همه وجوه مثبت شهر ماشین که موجب سهولت در انجام معامله برای شهروندان می‌شود و به عنوان یک ظرفیت برای استان همدان است؛ اما شهر ماشین و بازار خرید و فروش خودرو به شدت نیازمند نظارت و بازرسی است تا جلوی سوء استفاده‌ها و کلاهبرداری‌ها گرفته شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم