فونیکسریمکسبهتام

چمران پیشنهاد داد:

توقف سفید مکمل طرح خط سفید شود

رعایت قوانین شهری بیشتر نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است

عصر خودرو : رییس شورای شهر تهران،با تاکید بر اینکه آموزش و فرهنگ سازی در خصوص رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و مدیریت پسماند از اولویت‌های رفع مشکل ترافیک و آلودگی های زیست محیطی پایتخت است ، پیشنهاد داد: طرح "توقف سفید" به عنوان مکمل طرح "خط سفید "برای جلوگیری از بی نظمی عابرین پیاده شود.

توقف سفید مکمل طرح خط سفید شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، مهدی چمران در همایش علمی آسمان آبی ،زمین پاک با اشاره به اینکه اصل برگزاری اینگونه همایش‌ها وسیله است نه هدف، اظهار داشت: متاسفانه در برخی از برنامه‌ها، برگزاری همایش هدف می‌شود، غافل از آنکه ، این برنامه‌ها وسیله‌ای در جهت رسیدن به دستاوردهای جدی تری است.

    وی همچنین شعار آسمان آبی و زمین پاک را برای شهر تهران ضروری دانست و گفت: حرکت در مسیر حل بحران‌های موجود شهری اعم از ترافیک، آلودگی‌های زیست محیطی و مدیریت پسماند از اولویت‌های مدیریت شهری است که باید بر اساس برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران به آنها اهمیت داد.
    چمران با تاکید بر اهمیت نظم در تسهیل امور زندگی شهری،گفت: ذات ماشین و تکنولوژی نظم است، بنابراین انسان نیز باید با رعایت نظم و انضباط و هدایت صحیح ماشین به این ذات تکنولوژی احترام بگذارد. زندگی امروز متفاوت از 200سال پیش است و باید نظم و رعایت قوانین و مقررات در وهله اول انجام پذیرد.
    چمران در ادامه با اشاره به ناپسند بودن قانون گریزی، بیان داشت: رعایت نکردن قوانین موجب از میان رفتن نظم و بسیاری از مسائل دیگر می‌شود بنابراین می‌توان گفت قانون گریزی سبب بی عدالتی و اسراف می‌شود که هر دو در دین مبین اسلام اموری مذموم و ناپسند هستند که با بی نظمی رابطه مستقیم دارند و بی عدالتی نیز منجر به پایمال شدن حقوق انسان ها می‌شود.
    رییس شورای شهر تهران در ادامه به موضوع مدیریت پسماند اشاره کرد و افزود: متاسفانه در این حوزه هم شهروندان و هم مسئولین جمع آوری و مدیریت زباله دارای ایراد هستند، چرا که برخی از شهروندان در تحویل زباله‌ها در زمان مقرر و یا به صورت تفکیک شده اهمال می‌کنند و همین امر سبب گسترش آلودگی و زشتی چهره شهر می‌شود.
    وی اظهار داشت : از سویی دیگر ماشین‌های حمل کننده زباله نیز به صورت کامل سطل ها را تخلیه نکرده و یا در حین انجام کار در اطراف محل سطل زباله، زباله‌ها پراکنده می شود که همین امر نیز مشکل ساز می‌شود. ما هم در سطح شهروندان و هم در سطح مسئولین این امر نیاز به آموزش داریم.
    در پایان چمران با تاکید بر طرح "خط سفید" و بهبود کیفی این خطوط در سطح خیابان ،گفت: در برخی خیابان‌ها و اتوبان‌ها این خطوط کمرنگ و یا کثیف شده‌اند که بایستی ترمیم و اصلاح شوند چرا که همین زیبایی و تمیزی به خصوص خطوط ممتد می‌تواند اثرات روانی مثبتی در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی داشته باشد.

    رئیس شورای شهر تهران در پایان ضمن پیشنهاد طرح "توقف سفید" به برگزار کنندگان این همایش، بیان داشت : متاسفانه ایجاد ترافیک و اتلاف انرژی تنها به رانندگان خودرو ها باز نمی‌گردد ، چرا که دیده می‌شود برخی از عابرین پیاده نیز قوانین را رعایت نمی‌کنند، و گاهی در محل استقرار تاکسی‌ها و یا معابر نظیر چهارراه‌ها ، ترافیک انسان‌ها برای سوار شدن به تاکسی ،دو لاین از یک خیابان را مسدود می‌کند و سبب کندی حرکت ماشین‌ها می‌شود، بنابراین برای جلوگیری از این بی نظمی‌ها باید برای عابرین پیاده نیز خط توقف سفید تعریف کرد تا علاوه بر رانندگان خودرو، عابرین پیاده نیز ملزم به رعایت قوانین شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو