فونیکسریمکسبهتام

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس مطرح کرد

مهلت ۱۵ روزه به وزارت راه برای اتمام آزادراه ساوه ـ همدان

عصر خودرو: نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی از مهلت ۱۵ روزه به وزارت راه برای اتمام آزادراه ساوه ـ همدان خبر داد.

مهلت ۱۵ روزه به وزارت راه برای اتمام آزادراه ساوه ـ همدان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، امیر خجسته با اشاره به بازدید معاونان وزیر راه و شهرسازی و مسئولان وزارتخانه از پروژه‌های راه استان، اظهار کرد: با توجه به توقف روند تکمیل راه‌آهن همدان ـ تهران در جلسه هفته گذشته با وزیر و معاونان این موضوع مطرح و درخواست بررسی آن را عنوان کردیم.

    وی به حضور مداوم معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در طول یک ماه گذشته در استان اشاره کرد و گفت: حضور ایشان برای چهارمین بار در طول یک ماه در استان نشان از پیگیری جدی نمایندگان و مسئولان استان برای اتمام پروژه‌های راهسازی استان دارد.

    نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس بیان کرد: در این بازدید‌ها و درخواست‌ها دو پروژه مهم آزادراه همدان ـ ساوه و راه‎آهن تهران ـ همدان را به طور جدی مطرح و پیگیری کردیم.

    تعیین مهلت 15 روزه تکمیل آزادراه همدان برای وزارت راه

    وی افزود: آزادراه همدان ـ ساوه باید در اواخر خردادماه به نتیجه می‌رسید که هنوز پایان نیافته و 27 کیلومتر آن باقیمانده است.

    خجسته به سفر هیئت دولت در اوایل شهریورماه به استان اشاره کرد و گفت: زمان 15 روزه برای تکمیل پروژه آزادراه همدان تعیین شده و وزارتخانه را موظف کردیم تا اول شهریورماه آسفالت، نصب تابلو‌ها، گاردریل و علامت‌گذاری پایان یابد.

    وی گفت: پیگیری‌های مداوم و صورتجلسه ارائه شده تکمیل آزادراه همدان را شتاب خواهد داد.

    نماینده مردم همدان در مجلس در خصوص بحث رمپ همدان - فامنین نیز اظهار کرد: در خصوص این موضوع نیز قرار شد کار‌ها عملی و اجرایی شود.

    استفاده از ابزار نظارتی در مجلس برای احقاق حق مردم

    وی با تأکید بر اینکه جلسات خوبی برای تکمیل پروژه‌های ناتمام استان با وزیر راه و شهرسازی داشتیم، بیان کرد: اگر نتایج مطلوبی از جلسات حاصل نشود، مجبوریم از ابزار نظارتی برای احقاق حق مردم استان در مجلس استفاده کنیم.

    خجسته با رد تأثیر تحریم‌ها را بر روند تکمیل راه‌آهن همدان، تصریح کرد: اگر تحریم‌ها در این بخش تأثیر‌گذار بوده است، باید تأثیرات تحریم‌ها بر همه پروژه‌ها و در همه استان‌ها مشاهده شود که اینگونه نیست.

    وی افزود: 75 کیلومتر راه‌آهن از مسیر ساوه به همدان آمده و 135 کیلومتر از راه‌آهن نیز از مسیر تهران به همدان ریل‌گذاری شده است.

    نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه در جلسه‌ای با حضور وزیر و معاونان اختصاص 900 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل راه‌آهن همدان پیشنهاد شد، گفت: این پیشنهاد به هیئت دولت ارائه و موافقت شد و برداشت این میزان اعتبار از صندوق ارزی صورت می‌گیرد.

    آغاز ریل‌گذاری راه آهن همدان از هفته آینده

    خجسته فاصله 14 کیلومتری راه‌آهن از همدان را برای مسافران هزینه‌بر دانست و تصریح کرد: ایجاد راه‌آهن در استان به منظور تسهیل در سفر‌ها بوده که با فاصله مذکور برای مسافران مقرون به صرفه نیست.

    جانمایی 3 نقطه برای ایجاد ایستگاه راه آهن در همدان

    نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: سه نقطه به منظور نزدیک کردن مسیر مسافران در استان جانمایی شده که پایانه مسافربری و دانشگاه پیام نور دو نقطه پیشنهاد شده است.

    وی خاطر‌نشان کرد: ایستگاه قبلی راه آهن به ایستگاه باربری تغییر وضعیت خواهد داد و در نظر داریم یک ایستگاه نیز در فامنین و قهاوند ایجاد کنیم.

    خجسته به بازدید از زیر‌گذر غربی-شرقی استان اشاره کرد و بیان کرد: در زیرگذر غربی از پلیس راه به جاده کرمانشاه 15 کیلومتر تملک شده و سه کیلومتر نیز آماده تملک است.

    وی با بیان اینکه 11 کیلومتر دیگر برای تملک در زیرگذر غربی باقی مانده است، گفت: 18 میلیارد تومان برای اتمام این پروژه اختصاص یافته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو