فونیکسریمکسبهتام

اخذ عوارض تردد از تونل ها و بزرگراه های پایتخت سبب افزایش ترافیک می شود

عصر خودرو : عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، با اشاره به اینکه اخذ عوارض تردد از تونل ها و بزرگراه های پایتخت سبب افزایش ترافیک می شود، گفت: اخذ عوارض از آنچه که از محل درآمد دولت یا شهروندان ساخته شده باشد جفاکاری است.

اخذ عوارض تردد از تونل ها و بزرگراه های پایتخت سبب افزایش ترافیک می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت، ابوذر ندیمی در خصوص اخذ عوارض از خودروها برای تردد در تونل ها و بزرگراه های پایتخت، گفت: برای اداره شهر دو نوع روش اداره وجود دارد، در یک روش بخش خصوصی اقدام به عملیاتی سازی پروژه های عمرانی چون تونل ها و بزرگراه ها می کند مانند کشور آلمان و تایلند و پس از آن عوارضی برای تردد در این مسیرها از مردم دریافت می کند که بخشی از درآمد آن به شهرداری ها می رسد.

    نماینده مردم لاهیجان وسیاهکل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اخذ عوارض از پروژه هایی مانند تونل و بزرگراه که از محل مازاد بر درآمد مردم ساخته شود منطقی و معقول است اما اخذ عوارض از آنچه که از محل درآمد دولت یا شهروندان ساخته شده باشد نوعی جفا کاری است.

    وی با بیان اینکه اخذ عوارض از مردم بابت آن چیزی که با پول خودشان ساخته شده است معنی دار نیست، افزود: البته ممکن است در این میان توجیهی مانند توجیه اخذ عوارض در آزادراه ها وجود داشته باشد، اما باید توجه داشت که اسپانسر ساخت آزادراه ها، بانک ها هستند و پول برای سپرده گذارانی است که باید سود به آنها برگردد.

    ندیمی تاکید کرد: ساخت عوارض توسط بخش خصوصی و دریافت ورودی توجیه دارد، اما دریافت پول از مردم برای ساخت تونل و بزرگراه و پس از آن هم اخذ عوارض ورودی از آنها غیرمنطقی است و هیچ توجیهی ندارد.

    این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: اخذ عوارض برای تردد در تونل ها و بزرگراه ها در پایتخت، ترافیک را به درون شهرها باز می گرداند، در حقیقت در تهران بزرگ، نوع شرایط از ورودی و خروجی و دسترسی ها به گونه ای است که اگر مردم در استفاده از بزرگراه ها و تونل ها محدود شوند، ترجیح خواهند داد در مناطقی که عوارض نمی پردازند تردد کنند.

    وی تاکید کرد: تجربه نشان داده مردم در پرداخت عوارض و هزینه های این چنینی سخت گیر هستند از این رو قطعا با اجرای این طرح ترافیک در خیابان های شهر سنگین تر خواهد شد.

    عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، پیشنهاد داد: بهترین اقدام این است که شهرداری ها به کمک بخش خصوصی تعدادی بزرگراه و تونل با شرط دریافت درآمد حاصل از آن احداث کنند و عوارض تردد هم از مردم بگیرند اما صلاح نیست برای تردد در تونل ها و بزرگراه های فعلی که با پول مردم ساخته شده ورودی دریافت شود.

    لایحه اخذ عوارض تردد از معابر خاص شهری در کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر تهران بررسی شده و اعضای این کمیسیون پیشنهاد کرده‌اند تونل‌ها در اولویت اجرای این لایحه قرار گیرند، البته بنا به گفته اقبال شاکری، تونل های نیایش، رسالت، توحید و بزرگراه های صدر و امام علی(ع) در معابری که برای اخذ عوارض در اولویت هستند پیشنهاد شده اما هیچ چیزی نهایی نیست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو