فونیکسریمکسبهتام

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور:

بحران ترافیک بدون دانش مهندسی قابل مدیریت نیست

عصر خودرو : مدیرکل دفترحمل ونقل وترافیک شهرهای کشور گفت: بحران ترافیک در شهرهای کشور بدون دانش مهندسی مدیریت نمی شود و برای تحقق توسعه پایدارشهرها باید نسل کنونی منافع نسل های آینده را در نظر بگیرد.

بحران ترافیک بدون دانش مهندسی قابل مدیریت نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سید مهدی همدانی صبح چهارشنبه در کمیته حمل و نقل و ترافیک شهرهای آسیایی که درسالن مفاخر شهرداری قزوین برگزار شد، با بیان اینکه در شهر فردا، نحوه دسترسی افراد سالمند و کم توان جسمی به سیستم حمل و نقل آسان می شود، تصریح کرد: برای تحقق توسعه پایدار در شهرها باید نسل کنونی باید منافع نسل های آینده را نیز در نظر بگیرد.

    دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور افزود: حق جابجایی بدون هیچ گونه مانع و عامل بازدارنده برای تمام افراد جامعه در شهر فردا وجود دارد و زیرساخت لازم  در آن پیش بینی شده است.

    وی بیان کرد: فناوری های جدید در صنعت حمل و نقل پیشرفت چشمگیری خواهد داشت و استفاده از خودروهای خورشیدی و برقی در دنیا مرسوم می شود و استفاده از پرنده های بدون سرنشین برای انتقال بارهای کم وزن تجاری می شود.

    همدانی با بیان اینکه کشورهای پیشرفته در حال حاضر تلاش می کنند تا از قطارهای بالای 500 کیلومتر در ساعت استفاده کنند، تصریح کرد: در سال های آینده وسایل نقلیه غیر اصطکاکی، استفاده از نیروی حمل و نقل دودویی و نصب ریل برای وسایل نقلیه الکتریکی خاص در تمامی معابر شهری محور کار خواهد بود.

    وهاب میزانی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری قزوین نیز در ادامه این جلسه گفت: توسعه حمل ونقل عمومی یکی از مهمترین راهکارهای کاهش ترافیک شهری است

    وی، توجه به حمل ونقل عمومی به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای کاهش ترافیک شهری را ضروری دانست و اظهارداشت: ایجاد زیرساخت ها و توسعه فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی نیز در توسعه شهرها ضروری است.

    معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری قزوین با بیان اینکه توجه به حمل و نقل پاک رویکرد بسیاری از شهرها محسوب می شود، افزود: فعالیت های صورت گرفته در این حوزه متأسفانه با وضعیت شهر ها همخوانی ندارد.

    وی تحقق توسعه پایدار را مستلزم استفاده از سوخت های غیرآلاینده، توسعه فرهنگ ترافیک، ترویج پیاده‌روی و دوچرخه سواری و استفاده از حمل و نقل عمومی در شهرها عنوان کرد.

    میزانی استفاده از تجهیزات هوشمند را از جمله راهکارها برای رفع بحران ترافیک عنوان کرد و گفت: نبود فرهنگ عمومی ترافیک شهرنشینی شهرها را با معضل فرهنگ ترافیک روبرو کرده است.

    معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری قزوین، استفاده از تجربیات گذشته، همکاری و خمدلی در ارگان های تاثیرگذار در بخش حمل و نقل، مطالعه قبل از اجرای پروژه ها و افزایش دانش ترافیکی را از جمله راهکارها برای برون رفت از بحران ترافیک دانست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو