فونیکسریمکسبهتام

مختاباد:

تابلوهای راهنمایی و رانندگی شبیه معمای ریاضی است

عصر خودرو : عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با انتقاد از جانمایی تابلوهای راهنمایی و رانندگی، گفت: این تابلوها در برخی نقاط شهر شبیه یک معمای ریاضی است که باید در لحظه حل شود!

تابلوهای راهنمایی و رانندگی شبیه معمای ریاضی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، عبدالحسین مختاباد در حاشیه یکصد و هشتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طراحی تابلوهای راهنمایی نیز به تغییراتی نیاز دارد، اظهار کرد: به نظر می‌رسد باید نگاه هنری‌تری در طراحی این تابلوها اعمال شود.

    وی همچنین با اشاره به تخلفات مشهود در تونل نیایش افزود: اگر دوربین‌های کنترل سرعت در تونل‌های شهری به درستی عمل می‌کند چرا شهروندان همچنان تونل را با سرعت غیرمجاز طی می‌کنند؟ اگر از خودرو متخلفان عکس گرفته می‌شود باید به نحو آشکار صورت گیرد تا شهروندان لذت برخورد با متخلفان را حس کنند.

    سیدجعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران در واکنش به این اظهارات توضیح داد: دوربین‌های ثبت تخلف در تونل‌ها فعال است و تمام تخلفات به پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام می‌شود اما اینکه برگه‌های جریمه چگونه به دست متخلفان می‌رسد در حیطه وظایف پلیس است.

    وی همچنین با اشاره به نیاز شهر تهران به 11 هزار دستگاه اتوبوس اظهار کرد:‌اکنون تنها 6500 دستگاه اتوبوس در تهران خدمت‌رسانی می‌کنند که از این تعداد عمر حدود 3 هزار دستگاه اتوبوس به سرانجام رسیده و با این حال شرایطی برای نوسازی ناوگان فراهم نیست.

    تشکری هاشمی ادامه داد:‌ در گذشته شهرداری تهران با پرداخت 15 تا 20 میلیون تومان یک اتوبوس تک کابین از دولت تحویل می‌گرفت و این در حالی است که اکنون وارد ششمین سال توقف واگذاری اتوبوس توسط دولت می‌شویم.

    به گفته معاون شهرداری تهران در حال حاضر برای خرید هر دستگاه اتوبوس 750 میلیون تومان از اعتبارات شهرداری هزینه می‌شود و هیچ کمکی از سوی دولت صورت نمی‌گیرد.

    وی به شوخی خطاب به اعضای شورای شهر گفت: ما معجزه نکرده‌ایم اما از عنایات الهی است که با وجود این همه هجمه اتوبوس شاهد انبوه جمعیتی که کف خیابان مانده‌اند نیستیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط