فونیکسریمکسبهتام

بهره‌برداری از هشت ایستگاه خط ۷ مترو در خرداد ۹۵

عصر خودرو : مجری پروژه خط ۷ متروی تهران تصریح کرد: ۱۸ کیلومتر تونل سازی در فاز نخست خط ۷ مترو حدفاصل شهید محلاتی تا میدان صنعت با پیشرفت صد درصدی به اتمام رسیده است.

بهره‌برداری از هشت ایستگاه خط ۷ مترو در خرداد ۹۵
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، عباس اسکندری با تاکید بر اینکه خط 7 مترو تهران از جنوب شرقی تهران از محدوده ورزشگاه تختی آغاز می شود، گفت: این خط با عبور از بزرگراه امام علی (ع)، خیابان شهید محلاتی، میدان قیام، خیابان مولوی و میدان هلال احمر به سمت شمال ادامه مسیر می دهد و به گیشا، برج میلاد، میدان صنعت و میدان کتابی می رسد.

    وی با اشاره به اینکه در این خط به سمت غرب و بزرگراه یادگار امام ادامه مسیر داریم، بیان کرد: در این مسیر دو بخش تونل جنوبی- شمالی به طول 13 کیلومتر و تونل غربی-شرقی به طول 12 کیلومتر وجود دارد که اکنون 10.5 کیلومتر از تونل شمالی جنوبی و 9.5 کیلومتر از تونل شرقی – غربی حفاری شده است .

    به گفته وی در بخش تونل های غربی و شرقی تنها 2.5 کیلومتر در هر تونل باقی مانده است.

    اسکندری تصریح کرد: فاز نخست این پروژه حدفاصل شهید محلاتی تا میدان صنعت به طول 18 کیلومتر در بخش تونل صد درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در تلاشیم هرچه سریعتر این بخش را تکمیل و آماده بهره برداری کنیم.

    وی تصریح کرد: در فاز نخست 20 کیلومتر مترو با 18 ایستگاه طراحی شده که 8 ایستگاه آن در ابتدا به بهره برداری خواهد رسید. ایستگاه های محلاتی – تقاطع 17 شهریور، سعیدی ، میدان محمدی ، تقاطع خط 1 مترو – خیابان نواب، بریانک – نواب ، نواب-آذربایجان، گیشا و میدان صنعت 8 ایستگاه نخست بهره برداری در فاز یک خط 7 است.

    مدیر پروژه خط یک همچنین گفت: طبق برنامه ریزیها قرار است که فاز نخست این خط با 8 ایستگاه خرداد ماه سال 95 به بهره برداری برسد که البته رسیدن به این هدف منوط به تامین اعتبارات مورد نیاز است .

    اسکندری تصریح کرد: در تمام مسیر خط 7، تاکنون پیشرفت فیزیکی ساخت تونل ها 62 درصد و پیشرفت فیزیکی ساخت ایستگاه ها 25 درصد بوده است .

    وی تاکید کرد: اکنون فاز نخست خط 7 متر در بخش تونل سازی 100 درصد و در بخش ایستگاه 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

    به گفته مجری خط 7 این خط عمیق ترین خط متروی تهران است که با خطوط 1، 2، 3، 4 و 6 تقاطع دارد. ضمن این که ایستگاه‌های خط 7 مترو با عمق 40 تا 45 متر از سطح زمین تقریباً از زیر تمام خطوط مترو خواهد گذشت.

    بر اساس گزارش سایت شهرداری، وی با بیان اینکه خط 7 مترو تهران نخستین خطی است که به طور کامل توسط دستگاه حفار تمام اتوماتیک ساخته می شود، گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده و در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز در این پروژه این خط تا خرداد ماه سال 95 به طور کامل آماده بهره برداری می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو