فونیکسریمکسبهتام

از عمیق‌ترین ایستگاه مترو خط سه تا خاک سخت عباس آباد

عصرخودرو: رئیس پشتیبانی خط سه مترو جزئیات ساخت و بهره برداری از بخش شمالی خط سه مترو را تشریح کرد.

از عمیق‌ترین ایستگاه مترو خط سه تا خاک سخت عباس آباد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، مهندس رضایی ملک ، درحاشیه بازدید  از خط سه مترو درباره آخرین وضعیت احداث چهارایستگاه در بخش شمالی خط سه گفت: فاز شمالی خط سه به طول 18کیلومتر از ایستگاه شهید بهشتی آغاز و در ادامه پس از گذر از ایستگاه زین الدین و نوبنیاد به ایستگاه قائم می‌رسد.

    وی با بیان اینکه 8 ایستگاه دیگر در بخش شمالی خط سه ساخته می‌شود، گفت: ساخت این ایستگاه‌ها پیشرفت 50 درصدی داشته و در فاز بعدی ظرف یکسال آینده به بهره بردای خواهد رسید.

    رئیس پشتیبانی خط سه مترو با بیان اینکه ایستگاه زین الدین و قائم به صورت 100 درصدی تکمیل شده است و ایستگاه نوبنیاد نیز در مرحله تمیزکاری قرار دارد، تصریح کرد: 8 رام قطار برای تردد در خط سه در نظرگرفته شده و در صورت نیازقطارهای رزرو نیز وارد خط خواهند شد.

    وی با بیان اینکه در طراحی این خط، میانگین حضور قطارها در نهایت 2 دقیقه تخمین زده شده است گفت: این خط قابلیت جابجایی 90 هزار مسافر را دارد؛ اما در فاز ابتدایی فاصله حضور قطارها 15دقیقه خواهد بود و پس از مدتی به زمان مورد نظر (2دقیقه) می‌رسیم.

    رضایی ملک در مورد مشکلات حفر تونل بخش شمالی خط سه مترو با بیان اینکه کار در زیرزمین کاملا غیرقابل پیش بینی و ناشناخته است، ادامه داد: در برخی موارد مجبور بودیم که طراحی خاص برای جبهه‌هایی که در زیرزمین ایجاد شده بود داشته باشیم.

    وی یکی از معضلات حفر تونل در خط سه را فاضلاب‌های شهری دانست و گفت: خاک های سخت و غیرقابل بهره برداری یکی از مشکلات این خط بود، به‌گونه‌ای که در محدوده عباس آباد و سهرودی با خاک سختی مواجه شدیم که مته دستگاه حفار را خرد می‌کرد و روزانه باید مته عوض می‌کردیم که این موضوع غیرقابل باور بود.

    رضایی ملک وجود قنات‌های بسیار تهران را یکی دیگر از مشکلات در این مسیر عنوان کرد و افزود: در برخی مواقع به دلیل برخورد با قنات شاهد جاری شدن آب به عمق دو الی سه متر بودیم بگونه ای که حتی اگر یک ساعت پمپ آب خاموش می‌شد تونل پراز آب می‌شد و حتی در مکانهایی هم با تأسیسات شهری روبرو می‌شدیم اما با تمامی مشکلات کار حفر تونل با ایجاد کمترین مشکل در تردد مسافران انجام شد.

    وی با بیان اینکه ایستگاه قائم در خط سه مترو پس از ایستگاه تجریش عمیق ترین ایستگاه با عمق 40متر نام گرفته است، گفت: 42 هزار متر خاکبرداری و 10هزار مترمربع بتن ریزی در این ایستگاه انجام شده است و مسافران برای دسترسی به سکو باید از 10پله برقی و4 آسانسور استفاده کنند.

    رضایی ملک با بیان اینکه این ایستگاه ظرف مدت 14ماه ساخته شد که رکوردی بی نظیر است، تصریح کرد: 150 کارگر در سه شیفت کاری فعالیت می‌کردند.

    وی ثبت رکورد ایجاد 400 متر لاینینگ در هفته را نیز جزو اقدامات تاثیرگذار بخش شمالی خط سه دانست و افزود: براساس استاندارد موجود تنها روزی 1متر لاینینگ ایجاد می‌شود اما با افزایش شیفت و جبهه کاری توانستیم این رکورد را ثبت می‌کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو