فونیکسریمکسبهتام

بسته شدن پرونده متروی تهران تا پایان سال ۹۵

افتتاح بخش شمالی خط سه مترو، با آغاز ماه مهر

عصر خودرو :مدیرعامل شرکت مترو از افتتاح چهار ایستگاه بخش شمالی خط سه توسط قالیباف طی دو الی سه روز آتی خبر داد.

افتتاح بخش شمالی خط سه مترو، با آغاز ماه مهر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، هابیل درویش صبح امروز در مراسم تست گرم بخش شمالی خط سه مترو در جمع خبرنگاران گفت: امروز تست گرم مترو و سوار کردن مسافران به صورت آزمایشی انجام شد.

    وی با بیان اینکه به لطف خدا قطار بدون هیچگونه مشکل فنی از ایستگاه شهید بهشتی حرکت و در ایستگاه میدان قائم توقف کرد، افزود: خط سه مترو 37 کیلومتر است که از ایستگاه آزادگان که در اول جاده ساوه بوده است آغاز و پس از گذشتن از نعمت آباد، عبدل آباد ، قلعه مرغی،‌راه آهن، مولوی، منیریه، امیر اکرم، چهارراه ولیعصر، میدان ولیعصر، فاطمی، در ایستگاه شهید قدوسی تغییر جهت داده و نهایتا در ایستگاه میدان قائم قطار توقف خواهد کرد.

    وی با بیان اینکه ساخت خط سه مترو بسیار سخت بود، گفت: بخش شمالی خط سه مترو از مناطق قدیمی و تاسیسات قدیمی و قنات‌های بسیاری عبور می‌کرد اما خوشبختانه توانستیم با کمترین مشکل، این قسمت از خط سه مترو را به بهره برداری برسانیم.

    مدیر امل شرکت مترو با بیان اینکه خط سه مترو در حالی ساخته شد که در سخت ترین شرایط تحریم بوده‌ایم، ادامه داد: در حال حاضر 85 درصد صنعت مترو در کشور بومی شده است و امروزه در دنیا، ارزان ترین و با کیفیت ترین مترو را می‌سازیم؛ به گونه‌ای که 7 تا 11 برابر ارزان تر از شهرهایی چون کپنهاگ، دبی، انگلیس و ... مترو می‌سازیم.

    درویش با بیان اینکه ساخت خط سه متروی تهران مصداق بارز مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی بود، افزود:8000 میلیارد تومان بودجه در برآوردهای اولیه برای ساخت مترو پیش بینی شد، اما ما با 6000 میلیارد تومان این مترو را ساختیم و این در حالی است که اکثر اعتبارات با منابع شهرداری تهران تأمین شد.

    درویش با بیان اینکه برای اولین بار است که 18 کیلومتر مترو همزمان افتتاح می‌شود، گفت: با بهره برداری از بخش شمالی مترو یک میلیون سفر به مترو اضافه می‌شود و تا پایان سال تعداد مسافرانی که با مترو جابجا می‌شوند از مرز چهار میلیون نفر عبور می‌کند.

    وی همچنین از افتتاح متروی مهرآباد در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: تا پایان سال 95 خط شش و هفت مترو نیز ساخته و به بهره برداری می‌رسد و تقریبا پرونده متروی تهران بسته می‌شود و 9 میلیون مسافر با مترو جابجا خواهند شد.

    وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه مابقی ایستگاه‌های خط سه چه زمانی افتتاح خواهد شد گفت: هر ماه یک ایستگاه افتتاح خواهد شد و بخش شمالی خط سه هدیه قالیباف به مردم تهران در آستانه مهرماه خواهد بود.

     بنابر اعلام مدیرعامل مترو بخش شمالی خط سه طی دو سه روز آتی با حضور شهردار تهران و با چهار ایستگاه شهید بهشتی، شهید زین الدین، میدان نوبنیاد و میدان قائم افتتاح خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو