فونیکسریمکسبهتام

احداث ۴ ایستگاه جدید در بخش جنوبی خط ۶ مترو

عصر خودرو : رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از احداث ۴ ایستگاه جدید در بخش جنوبی خط متروی ۶ تهران خبرداد و گفت: ایستگاه‌های ظلع شمالی و جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، ابن بابویه و دانشگاه آزاد به این خط اضافه خواهند شد.

احداث ۴ ایستگاه جدید در بخش جنوبی خط ۶ مترو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران به همراه کتان‌باف شهردار منطقه 20، هابیل درویش مدیرعامل شرکت متروی تهران برای بررسی و جانمایی ایستگاه‌های جدید بخش جنوبی خط 6 متروی تهران از شهرری بازدید کردند.

    دبیر در حاشیه بازدید از شهرری با بیان اینکه 3 سال پیش و در اوایل کاری هابیل درویش در شرکت مترو طراحی ایستگاه‌های جدید در بخش جنوبی خط 6 متروی تهران در دستور کار قرار گرفت، اظهارداشت: ما برای اینکه بتوانیم از خط 6 به نحو مطلوب استفاده کنیم باید ادامه این خط از دولت‌آباد به سمت شهرری ادامه پیدا کند.

    وی تصریح کرد: با ادامه این خط از دولت آباد به سمت شهرری قطعاً بار خط یک متروی تهران در ایستگاه جوانمرد سبک‌تر خواهد شد و شهروندان در شرق تهران می‌توانند با استفاده از خط 6 به حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) تردد داشته باشند.

    رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در 3 سال گذشته کارهای ابتدایی و مشاوره‌های لازم برای جانمایی و ایستگاه‌های جدید در خط 6 متروی تهران در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه شرایطی فراهم شده تا ایستگاه‌های جدید طراحی و احداث شوند.

    وی اضافه کرد: شهردار منطقه 20 نیز اعلام آمادگی خود را برای واگذاری املاک و فضاهای این ایستگاه اعلام کرده است و پیش‌بینی می‌شود طی هفته آینده مراحل ابتدایی ایجاد ایستگاه‌های جدید اغاز شود.

    رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران همچنین در خصوص اعتبارات ایستگاه‌های جدید بخش جنوبی خط 6 متروی تهران خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز مشکلی وجود ندارد و در دل تبصره‌های بودجه 94 اعتبارات لازم پیش‌بینی شده است ضمن اینکه برایای برآورد صورت گرفته برای احداث هر یک کیلومتر به اعتباری حدود 100 میلیارد تومان نیاز داریم.

    به گزارش فارس، در حاشیه این بازدید نیز کتاف‌باف شهردار منطقه 20 ضمن اشاره به آمادگی واگذاری املاک مورد نیاز شرکت متروی تهران جهت احداث ایستگاه‌های جدید بخش جنوبی خط 6 متروی تهران خاطرنشان کرد: ما آمادگی واگذاری این فضاها را داریم.

    وی تصریح کرد: جانمایی‌ها برای ایستگاه‌های جدید در بخش جنوبی خط 6 مترو آماده شده است و در مرحله ابتدایی در هر ایستگاه حدود 2000 متر زمین به شرکت متروی تهران برای تامین تجهیزات و کارگاه خواهیم داد.

    وی اظهار امیدواری کرد: با حمایت شورای شهر تهران و تلاش شرکت متروی تهران و حومه، هرچه زودتر احداث ایستگاه‌های جدید در قسمت جنوبی خط 6 متروی تهران آغاز شود.

    به گزارش فارس، در همین رابطه هابیل درویش مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه با بیان اینکه مراحل ابتدایی و طراحی ایستگاه‌ها به اتمام رسیده است، بیان داشت: در هر زمانی که شهردار منطقه فضاها را در اختیار ما قرار بدهد ما نیز اقدام به تجهیز کارگاه‌ها خواهیم نمود.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر و با شرایط فعلی اقتصادی برای احداث هر یک کیلومتر خط مترو نیاز به اعتبار 100 میلیارد تومانی است که خوشبختانه این اعتبارات در بودجه 94 نیز پیش‌بینی شده است.

    به گزارش فارس، در حاشیه بازدید رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از ضلع شمالی حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی، تعدادی از تاکسی‌رانان نیز ضمن بیان مشکلات خود در این منطقه از رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران خواستند تا در برطرف کردن این مشکلات آنها را یاری کند، دبیر نیز ضمن بررسی مشکلات آنها وعده داد که به زودی مشکلات پیش آمده در خصوص ایستگاه تاکسی آنها با همکاری شهردار منطقه برطرف شود.

    به گزارش فارس، قرار است 4 ایستگاه جدید در بخش جنوبی خط متروی تهران در قسمت‌های مختلف شهرری از جمله قسمت شمالی و جنوب حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی، ابن بابویه و همچنین دانشگاه آزاد شهرری در نزدیکی چشمه‌علی احداث شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو