فونیکسریمکسبهتام

تهران گنجایش خودرو جدید ندارد

پیگیری متروشهرهای اقماری تهران

عصر خودرو : رئیس جمهور گفت: یکی از موضوعات مهمی که اکنون در مجموعه دولت در حال پیگیری است، مساله راه آهن حومه شهرهای اطراف تهران است.

پیگیری متروشهرهای اقماری تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، حسن روحانی در آیین افتتاح نیمه شمالی خط 3 مترو تهران در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: دولت مصمم است تا با کمک مدیریت شهری مترو را در تهران  به عنوان پایتخت کشور توسعه است.

    رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از راه های کاهش مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوا در تهران و سایر کلانشهرهای کشور توسعه مترو است، ادامه داد: به این اعتقاد رسیده ایم که یکی از راه های توسعه حمل و نقل عمومی به صورت سریع مترو است. در یک دهه اخیر گسترش مترو تهران نشان داد که با سرمایه گذاری در این بخش می توان هم شاهد کاهش معضلات آلودگی هوا بود و هم ترافیک را در کلانشهرها مدیریت کرد.

    روحانی با بیان اینکه دیگر خیابان ها و بزرگراه های تهران کشش و گنجایش لازم را برای ورود خودروهای جدید ندارد، بیان کرد:  ترافیک موجود باعث شده تا مردم برای رسیدن به مقصد و یا محل کار خود مدیریت زمان نداشته باشند. به همین دلیل دولت در بررسی های تخصصی خود به  این نتیجه رسیده است، مترو بهترین گزینه برای کاهش این مشکلات و معضلات در تهران و سایر کلانشهرهای کشور است.

    رئیس جمهوری با اشاره به افتتاح 18کیلومتر از بخش شمالی خط3 مترو تهران یادآور شد: خوشبختانه امروز افتتاح کامل طولانی ترین خط مترو خاورمیانه نشان داد که عزم ملی و جدی برای توسعه حمل و نقل عمومی در مجموعه شهرداری تهران و مدیریت شهری وجود دارد. امیدواریم که با همکاری بیشتر دولت و مدیریت شهری تهران بتوانیم برای توسعه این وسیله نقلیه پاک اقدامات لازم را انجام دهیم.

    روحانی با تاکید بر اینکه ساخت و بهره برداری خط 3 مترو تهران نشان از تلاش های شبانه روزی مجموعه مدیریت  شهری و مهندسان دارد، گفت: توسعه مترو کار بسیار ارزشمندی است که در طول سال های اخیر دکتر قالیباف به خوبی توانسته از عهده آن برآید که جای تقدیر و تشکر دارد.

    رئیس جمهور کشور در پاسخ به پرسشی  مبنی بر اینکه مشکل منابع مالی مترو شهرهای اقماری اطراف تهران چه زمانی حل خواهد شد، تاکید کرد: یکی از موضوعات مهمی که اکنون در مجموعه دولت در حال پیگیری است، مساله راه آهن حومه شهرهای اطراف تهران است. امکان استفاده از حمل و نقل عمومی باید برای تمامی مردمی که چه در تهران و چه در اطراف آن زندگی می کنند، فراهم شود. در این زمینه نیز تدابیری در نظر گرفته شده تا با رفع مشکلات مالی مترو شهرهای اقماری، این امکان حمل و نقلی دراختیار شهرهای اطراف پایتخت نیز گذاشته شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو