فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت مترو در مراسم افتتاح خط ۳ مترو مطرح کرد

احداث ۱۲۲ کیلومتر مترو تا پایان سال ۹۵ با کمک دولت

عصر خودرو : مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه گفت: با کمک دولت می‌توانیم خطوط ۶ ،۷ و فرودگاه امام خمینی را که جمعا ۱۲۲ کیلومتر است تا پایان سال ۹۵ به پایان برسانیم.

احداث ۱۲۲ کیلومتر مترو تا پایان سال ۹۵ با کمک دولت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم،‌ هابیل درویش در مراسم افتتاح نیمه شمالی خط 3 مترو با بیان اینکه خط 3 مترو که یکی از دستاوردهای اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: این خط در شرایط ویژه و در شرایط تحریم ساخته شد و احداث آن 14 ماه به طول انجامید و این به طریقی است این خط 37 کیلومتر طول دارد.

    مدیرعامل شرکت مترو با بیان اینکه این خط از ابتدای خیابان آیت الله شهید سعیدی آغاز می‌شود و به شمالی ترین نقطه تهران می‌رسد، ادامه داد: این خط که از نقاط قدیمی پایتخت عبور می‌کند با فرهنگ جهادی ساخته شده و بیش از  4 هزار میلیارد تومان هزینه داشته است اما آن را با 3 هزار و 200 میلیارد تومان آن را به سرانجام رساندیم.

    وی با اشاره به اینکه ساخت خط 3 متروی تهران را در اردیبهشت سال 93 آغاز کردیم و قول دادیم تا نیمه اول سال 94 به اتمام برسد که خوشبختانه این کار انجام شد، خطاب به روحانی گفت: ما توانسته‌ایم هفته‌ای بیش از 500 متر تونل احداث کنیم و قادریم ماهانه بیش از 2 کیلومتر تونل مترو در شهر تهران بسازیم‌.

    درویش اظهار داشت: ساخت مترو در تهران یک صنعت است نه یک فعالیت عمرانی و در واقع 30 درصد آن را فعالیت عمرانی تشکیل می‌دهد که بیش از 800 درصد تجهیزات این پروژه ایرانی است. امروز مترو به بلوغی رسیده که می‌تواند به تمامی کشورهای منطقه به غیر از ایران خدمات ارائه کند‌.

    وی در خصوص اینکه امروز بیش از 20 هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم فعالیت می‌کنند، ادامه داد: در پایتخت کشورمان به طور همزمان 200 کیلومتر مترو در حال ساخت است و این در حالی است که مترو خط 3 امروز برای شهروندان رایگان است.

    مدیرعامل شرکت مترو بار دیگر خطاب به روحانی گفت: با کمک دولت می‌توانیم خطوط 6 ،7 و فرودگاه امام خمینی را که جمعا 122 کیلومتر است تا پایان سال 95 به پایان برسانیم. ساخت این خطوط 12 هزارمیلیارد تومان هزینه دارد. ما می‌دانیم دولت مشکلاتی دارد اما اگر 10 هزار میلیاردتومان داشته باشیم، این پروژه‌‌ها را تا سال 95 به اتمام می‌رسانیم.

    درویش با اشاره به اینکه 9 میلیون سفر با افتتاح این خطوط انجام می‌شود، افزود: از شما قول می‌خواهیم 3 فاینانسی که ما به قرارداد رسانده‌ایم را دستور دهید تا به سرانجام رسد. ما در دولت‌های قبل مشکل پیش پرداخت فاینانس داشتیم اما امروز با طرف‌های خارجی به تفاهم رسیده‌ایم که بدون پیش پرداخت به فینانس دست پیدا کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو