فونیکسریمکسبهتام

هزینه سالانه ۲ هزار میلیارد تومان

جاده سازی باید ۵ برابر شود

عصر خودرو : معاون ساخت و توسعه راه‌ها با اشاره به اینکه سالانه ۲ هزار میلیارد تومان برای توسعه شبکه آزادراهی و بزرگراهی کشور هزینه می شود، گفت: به نسبت ترافیک موجود، رشد جاده سازی در کشور باید ۵ برابر شود.

جاده سازی باید ۵ برابر شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، خیراله خادمی با اشاره به اینکه در حال حاضر 220 هزار کیلومتر جاده شامل آزادراهی، بزرگراهی، جاده های اصلی، جاده های فرعی و جاده‌های روستایی در کشور داریم، گفت: عمده این راه‌ها راه روستایی با 120 هزار کیلومتر طول است.

    وی با بیان اینکه 75 درصد ترافیک بر روی حدود 35 هزار کیلومتر از جاده‌های اصلی کشور است، افزود: حدود 15 هزار کیلومتر بزرگراه از این 35 هزار کیلومتر در کریدورهای اصلی شمال به جنوب شرق به غرب و کردیورهای منطقه ای قرار دارد.

    معاون ساخت و توسعه راه‌ها در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اعلام اینکه 2 هزار کیلومتر آزادراه داریم که شبکه اصلی کریدوری کشور است، افزود: اگر بخواهیم شبکه جاده‌ای موجود را به بزرگراه تبدیل کنیم حدود 17 هزار کیلومتر جاده موجود باید به بزرگراه تبدیل شود بنابراین برای عملیات اجرایی این پروژه‌ها برنامه ریزی شده است.

    خادمی با تاکید بر اینکه  8 هزار کیلومتر در اولویت قرار دارد و عملیات اجرایی در حال انجام است، اظهار داشت: مطالعات مابقی 9 هزار کیولمتر در حال انجام است و ما برای عملیات اجرایی 8 هزار کیلومتر بزرگراه 17 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

    وی ادامه داد: سالانه تقریبا 1600 میلیارد تومان اعتبار به این بخش و حدود 400 میلیارد تومان در بخش آزادراهی تزریق می‌شود، گفت: در مجموع 2 هزار میلیارد تومان برای شبکه آزادراه و بزرگراه هزینه می شود. همچنین سالانه 1000 تا 1200 کیلومتر آزادراه و بزرگراه به بهره برداری می‌رسد.

    عضو هیات مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: این رقم به نسب توسعه ترافیکی کشور بسیار کم است و حداقل باید رشد جاده سازی را 5 برابر کنیم تا نیازهای فعلی ترافیکی کشور تامین شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو