فونیکسریمکسبهتام

عضو شورای شهر شیراز:

طرح‌های سلیقه‌ای در حوزه ترافیک شهر شیراز اجرایی نشود

عصر خودرو : عضو شورای شهر شیراز گفت: معاونت حمل‌ونقل شهرداری طرح‌های سلیقه‌ای در خصوص شهر شیراز اجرایی نکند.

طرح‌های سلیقه‌ای در حوزه ترافیک شهر شیراز اجرایی نشود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ،کمال پاک‌فطرت با اشاره به اینکه تبدیل یک خیابان به پیاده‌رو باید با توجه به زیرساخت‌های موجود باشد تأکید کرد: اینکه یکی از خیابان‌های شیراز به پیاده‌رو تبدیل شود کاری درست و منطقی است اما مگر می‌شود بدون زیرساخت این کار را انجام داد.

    وی تأکید کرد: پیاده‌رو کردن خیابان عفیف‌آباد نارضایتی کامل مردم را به همراه داشت و ساعت‌ها زمان مردم در ترافیک اطراف این خیابان از بین رفت.

    عضو شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه هیچ‌گونه زیرساختی برای این کار آماده نبوده است، گفت: ساکنان محلی خیابان عفیف‌آباد شدیداً به این حرکت معترض بودند زیرا راه‌های دسترسی مردم به منازل را از بین برده بودیم درحالی‌که پیاده‌رو کردن یک خیابان باید با برنامه‌ریزی دقیق انجام شود.

    پاک‌فطرت افزود: به گفته برخی از افراد قرار است این طرح در دو خیابان دیگر اجرایی شود که بهتر است اگر چنین موضوعی درست باشد اول به زیرساخت خیابان‌ها توجه شود و سپس طرح اجرا شوذ.

    وی تأکید کرد: اجرای این طرح آزمایشی بدون مطالعه گلایه‌ها و شکایت‌های زیادی را به همراه داشت حال اگر مسئولین رضایت مردم را اعلام می‌کنند مشخص نیست چه کسانی از اینکه ساعت‌ها در ترافیک ماندن و یا نمی‌توانستند به منازل خود بروند رضایت داشته.

    عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: اجرای آزمایشی یک طرح نیز باید بامطالعه باشد نه اینکه در شلوغ‌ترین زمان یک خیابان اقدام به بستن آن کرد و از طرفی برای ساکنین منطقه نیز برنامه‌ریزی نداشت.

    وی تأکید کرد: چند کوچه در خیابان عفیف‌آباد راه‌های دسترسی دیگر دارند اما کوچه‌های بن‌بست در این خیابان وجود دارد که تنها راه تردد ساکنین این منطقه از خیابان عفیف‌آباد است.

    پاک‌فطرت افزود: اجرای طرح‌های ترافیکی در یک منطقه مسکونی و تجاری سلیقه‌ای نمی‌شود و باید با مشورت و نگاه به‌تمامی مشکلات اجرایی شود.

    عضو شورای شهر شیراز یادآور شد: نمی‌شود به صاحب‌خانه بگوییم خودرو خود را چند کیلومتر آن‌طرف در پارکینگ پارک کن و برو.

    وی تصریح کرد: مسئولان شهر توجه داشته باشد که با اجرای چنین طرح‌های سلیقه‌ای باعث نگرانی و نارضایتی مردم نشوند.

    پاک‌فطرت تأکید کرد: طرح‌های ترافیکی که نارضایتی به همراه دارد قبل از اجرا مورد بررسی کارشناسانه قرار گیرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط