فونیکسریمکسبهتام

عضو شورای اسلامی شهر تهران:

در توسعه مترو از برنامه عقب هستیم

عصر خودرو : عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بخشی از منابع مترو از طریق فایناس تامین و راه آن هم عموما به چین ختم می شود، گفت:در این سال‌ها به ناچار خیلی "چین زده" شده‌ایم.

در توسعه مترو از برنامه عقب هستیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس؛ احمد مسجد جامعی امروز در جلسه غیرعلنی شورای شهر پس از استماع گزارش معاون مالی شهرداری تهران از وضعیت مالی مترو و مدیریت مترو به واسطه توان جذب همه اعتباراتی که در اختیار داشته سوالاتی کرد.

    وی با بیان اینکه بخشی از منابع مترو از طریق فایناس تامین و راه آن هم عموما به چین ختم می شود، گفت:در این سال‌ها به ناچار خیلی "چین زده" شده‌ایم.

    وی ادامه داد: ولی با توجه به تحرک سیاست خارجی و بهبود مناسبات بین المللی که برای کشور ایجاد شده می‌توانیم راههای دیگری برای تامین نیازهای مترو و استفاده از ظرفیت‌ها و تکنولوژی‌های جدید، رقیب و برتر پیدا کنیم.

    مسجد جامعی به اشاره به تشکیل کمیسیون تهران و کلان شهرها که محصول چهارمین دوره شورای شهر و دولت است ، گفت: نیاز به ساختار جدیدی -در دولت و شورا- برای پیگیری این کار نیست و می توان از ظرفیت این کمیسیون جدید در دولت برای هماهنگی موثرتر و افزایش بیشتر مشارکت دستگاه اجرایی در طرح های مترو و حمل و نقل شهری استفاده کرد، تا آنچه در برنامه پنجم شهرداری تهران در خصوص توسعه و تجهیز مترو پیش بینی شده است تحقق یابد.

    به گفته عضو شورای اسلامی شهر تهران،  برای پیگیری این کار در شورا هم نیاز به تصمیم جدیدی نیست و همان کمیسیون حمل و نقل شورا بهترین گزینه برای این کار است که از طریق کمیسیون هشتم دولت و با همکاری شهرداری، زمینه تصویب طرح ها در مجلس و دولت را فراهم سازد.

    وی بیان کرد: قرار بود که برخی خطوط مترو تا انتهای سال گذشته به پایان برسد، ولی این مهم تحقق نیافت و هم اکنون، از برنامه عقب هستیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو