فونیکسریمکسبهتام

معاون سازمان راهداری اعلام کرد

پیش‌بینی کاهش ۲ هزار نفری تلفات سوانح رانندگی با نصب ۱۸۰۰ دوربین کنترل

عصر خودرو: معاون سازمان راهداری گفت: ۱۸۰۰ دستگاه دوربین کنترل سرعت در جاده‌ها در حال نصب است که پیش‌بینی می‌شود با نصب این دوربین‌ها میزان سوانح رانندگی سالانه تا ۲ هزار نفر کاهش یابد.

پیش‌بینی کاهش ۲ هزار نفری تلفات سوانح رانندگی با نصب ۱۸۰۰ دوربین کنترل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، بعدازظهر امروز ششمین نشست تخصصی شورای سیاست‌گذاری گردهمایی روابط عمومی در محل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار شد.

    در این مراسم که پروفسور ساروخانی (پدر علم ارتباطات جمعی) نیز یکی از مهمانان بود، اعضای شورای سیاست‌گذاری از مرکز مدیریت راهها بازدید کردند.

    در ابتدای این مراسم مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری اظهار داشت: در کشور ایران بیش از 90 درصد کالا و مسافر از طریق سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای جابه‌جا می‌شود که قطعاً با وجود این حجم تردد در جاده‌های کشور بروز سوانح رانندگی هم دور از انتظار نیست، اما همه تلاش سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کاهش سوانح رانندگی است.

    ناصر رزاق‌منش با بیان اینکه امیدواریم در چنین گردهمایی یک پدیده اجتماعی - اقتصادی نظیر سوانح رانندگی به درستی بررسی شود، گفت: سالانه حدود 17 هزار نفر از هموطنان جان خود را در سوانح رانندگی از دست می‌دهند؛ از امروز تا 10 روز آینده 480 نفر در سوانح رانندگی جان می‌بازند و این آماری نگران‌کننده است.

    وی بیان کرد: همچنین بر اثر سوانح رانندگی هر سال حدود 300 هزار نفر در کشور مجروح و معلول می‌شوند و این هزینه سنگین اقتصادی و اجتماعی به کشور تحمیل می‌کند.

    مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری اظهار داشت: می‌توان با آگاهی‌بخشی به موقع تا حدی از بروز چنین حوادثی جلوگیری کرد چون طبق بررسی کارشناسان حدود 70 درصد سوانح رانندگی به دلیل خطای عامل انسانی رخ می‌دهد.

    در ادامه این مراسم پرفسور باقر ساروخانی اظهار داشت: راه جایگاهی است که نماد اساسی توسعه پایدار محسوب می‌شود و در دنیا همه کشورها از نظر میزان راهها در مقوله توسعه یافتگی بررسی می‌شوند.

    پدر علم ارتباطات جمعی ادامه داد: همیشه راهها هستند که توسعه اقتصادی را تولید می‌کنند و در این عرصه با دو گزینه زیرساخت و روساخت مواجه هستیم.

    ساروخانی به زیرساخت مناسب مرکز مدیریت راهها اشاره کرد و گفت: بهینه سازی از دیگر مصادیق توسعه یافتگی است و در این حوزه کنترل نقطه به نقطه جاده‌ها که از طریق دوربین‌های نظارت تصویری انجام می‌شود امری پسندیده و در راستای ارتقای ایمنی سیر است.

    وی افزود: در این حوزه روابط اجتماعی و انسانی و در کنار آن آگاهی‌سازی امری است که خودنمایی می‌کند؛ قطعاً باید مردم از این تکنولوژی‌ نوین در عرصه حمل‌ونقل جاده‌ای آگاه شوند.

    پدر علم ارتباطات جمعی ایران افزود: مردمی‌سازی تجهیزات اینچنینی نظیر دوربین‌های کنترل سرعت و نظارت تصویری امری ضروری است و قطعاً در حیطه وظایف روابط عمومی محسوب می‌شود.

    ساروخانی اظهار داشت: قطعاً وجود چنین دوربین‌هایی در جاده‌ها برای حفظ جان مردم مفید است و مردم باید بدانند که این کنترل‌ها همه در راستای حفظ جان مسافران است.

    وی افزود: نکته بعدی آگاهی‌سازی مردم برای امر به معروف در اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی است؛ ارزش‌آفرینی در اجرای قوانین باید نهادینه شود و قبح قانون‌شکنی حفظ شود، تا کسی به قانون‌شکنی افتخار نکند.

    ساروخانی بیان کرد:‌ آگاهی‌بخشی بر این مبنا که فرد احساس کند، با سرعت زیاد قانون‌شکنی انجام داده، امری ضروری است و این در حیطه اختیارات روابط عمومی محسوب می‌شود.

    بنابراین گزارش، در ادامه این مراسم معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری بیان کرد: در حال حاضر بیش از 220 هزار کیلومتر جاده در کشور داریم که بیش از 240 هزار میلیارد تومان ارزش ریالی دارد.

    بمانا افزود: در هر تردد خودرو جاده دچار استهلاک می‌شود و نگهداری این سرمایه عظیم اعتبار سنگینی را می‌طلبد.

    وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد جابه‌جایی بار و مسافر کشور از طریق جاده انجام می‌شود، گفت: اگر یک روز جابه‌جایی بار و مسافر در جاده‌ها متوقف شود با بحران مواجه می‌شویم.

    بمانا به کاهش سوانح رانندگی در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: توانستیم با به‌روزسازی تجهیزات راهنمایی و رانندگی، کنترل سرعت و نظارت بر جاده‌ها میزان سوانح رانندگی را از 27 هزار نفر به 17 هزار نفر در سال کاهش دهیم، اما کاهش بیشتر این تلفات در سال‌های آتی نیازمند آگاهی‌بخشی عمومی است.

    معاون سازمان راهداری با بیان اینکه هدف‌گذاری کرده‌ایم 1800 دوربین کنترل سرعت در جاده‌های کشور نصب شود، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود با اجرای این پروژه میزان سوانح رانندگی سالانه تا 2 هزار نفر کاهش یابد که البته کشته شدن یک نفر هم در جاده‌های کشور، رقم بالایی است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو