فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز در گفتگو با "عصر خودرو" عنوان کرد

گسترش توریسم صنعتی با برگزاری نمایشگاه خودرو تبریز

عصر خودرو: هرچند نخستین بارقه‌های نمایشگاه در شهر تبریز به سال ۱۳۶۴ زده شد، اما نمایشگاه بین‌المللی تبریز به شکل امروزی و به‌طور رسمی همزمان با دومین نمایشگاه بین‌المللی بزرگ ایران در این شهر به‌طور رسمی افتتاح شد و از آن زمان تاکنون به‌طور پیوسته مشغول فعالیت بوده است و اکنون نیز میزبان شمار زیادی از نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی در شهر تبریز است. در زمینه فعالیت‌های این نمایشگاه با حبیب ماهوتی، مدیرعامل نمایشگاه تبریز به گفتگو نشستیم.

گسترش توریسم صنعتی با برگزاری نمایشگاه خودرو تبریز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، ماهوتی در زمینه فعالیت‌های جاری نمایشگاه بین‌المللی تبریز گفت:"نمایشگاه بین‌المللی تبریز با 50 هزار مترمربع سالن سرپوشیده، هم‌اکنون هرساله میزبان بیش از 60 نمایشگاه است. نمایشگاه بین‌المللی تبریز عضو موسسه جهانی نمایشگاه‌های بین‌المللی UFI است و به‌صورت کاملا خصوصی اداره می‌شود."
    وی افزود:"برنامه‌ریزی نمایشگاه بین‌المللی تبریز کاملا مشخص است و هم‌اکنون نیز برنامه‌های خود را تا سال 1405 تدوین کرده‌ایم و این برنامه را به‌صورت بین‌المللی نیز اعلام کرده‌ایم."

    وی در زمینه برگزاری نمایشگاه خودرو در تبریز گفت:"نخستین دوره نمایشگاه خودرو در تبریز 19 سال پیش برگزار شد و به این ترتیب نمایشگاه خودرو در تبریز قدمتی بیشتر از نمایشگاه خودرو در تهران دارد. این نمایشگاه از آن زمان تاکنون به‌طور پیوسته برگزار شده است و هرساله نیز شمار بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان این نمایشگاه افزایش پیدا می‌کند که نشان از موفقیت این نمایشگاه است."

    وی افزود:"دوره نوزدهم نمایشگاه خودرو تبریز در روزهای 21 تا 24 مهرماه در فضایی به وسعت 30هزار مترمربع از سالن‌های سرپوشیده نمایشگاه بین‌المللی تبریز با حضور 245 واحد از استان‌های مختلف ایران و کشورهای ژاپن، بلاروس، تایوان، کره جنوبی، چین، برزیل، اسپانیا، آلمان و ترکیه برگزار خواهد شد."

    وی در زمینه شمار بازدیدکنندگان از نمایشگاه خودرو تبریز در طی سال‌های اخیر گفت:"آمار بازدیدکنندگان همیشه رو به رشد بوده است و نمایشگاه خودرو تبریز به‌نوعی نمایشگاه مرجع در زمینه خودرو است. بازدیدکنندگان نمایشگاه از همه ایران در تبریز حاضر می‌شوند ضمن آنکه بازدیدکنندگان خارجی نیز در نمایشگاه حاضر می‌شوند. امسال هیات های بزرگی از کانادا و بلاروس در نمایشگاه حاضر خواهند بود. از سوی دیگر تجار ترکیه نیز همیشه حضور پررنگی در نمایشگاه تبریز دارند و به دلیل نزدیکی این کشور و عدم نیاز به دریافت ویزا، بازدیدکنندگان این کشور همیشه حضور پررنگی در نمایشگاه خودرو تبریز دارند و دیدارهای زیادی با غرفه داران ایرانی انجام می‌دهند."

    وی در زمینه بازدیدکنندگان از نمایشگاه گفت:"بخشی از بازدیدکنندگان تخصصی هستند. این بازدیدکنندگان با توجه به آنکه آذربایجان قطب قطعه‌سازی کشور است برای مذاکره با قطعه سازان در نمایشگاه حاضر می‌شوند و در گفتگو با خودروسازان نیز توانایی‌های خود را ارائه می‌کنند. از سوی دیگر بعضی از بازدیدکنندگان از نمایشگاه را مردم عادی تشکیل می‌دهند که برای دیدن خودروهای جدید در نمایشگاه حاضر خواهند شد. ضمن آنکه بعضی از بازدیدکنندگان با دیدن فرصت‌های موجود در صنعت قطعه‌سازی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه ترغیب می‌شوند. علاوه بر همه این‌ها، توریسم صنعتی نیز در جریان نمایشگاه تبریز مورد توجه است و شاهد هستیم در جریان نمایشگاه‌ها صنعت گردشگری تبریز رونق بسیار زیادی دارد."

    ماهوتی در پایان با اشاره به حضور پررنگ خودروسازان تجاری در تبریز گفت:"امسال چند مجموعه جدید نیز مجوز فعالیت در زمینه ساخت خودروهای تجاری را در آذربایجان دریافت کرده‌اند که البته در نمایشگاه امسال حاضر نخواهند بود اما حضور آن‌ها در منطقه باعث رونق بیشتر تولید خودروهای تجاری در این استان خواهد شد."

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو