فونیکسریمکسبهتام

پیشرفت ۹۰درصدی خط متروی فرودگاه مهرآباد

عصر خودرو : خط متروی فرودگاه مهرآباد به‌عنوان متفاوت‌ترین مسیر ریلی و تونلی درون شهری پایتخت در مراحل نازک‌کاری و نصب تجهیزات برقی است و برای افتتاح آماده می‌شود.

پیشرفت ۹۰درصدی خط متروی فرودگاه مهرآباد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از همشهری آنلاین ، هم‌اکنون این خط با 90درصد پیشرفت، هفته‌های پایانی برای تکمیل و آماده‌سازی‌ جهت بهره‌برداری را سپری می‌کند.

    پروژه 2کیلومتری خط متروی فرودگاه مهرآباد از مسیر انشعابی خط 4مترو در ایستگاه متروی بیمه هم‌اکنون با 90درصد پیشرفت عملیات، هفته‌های پایانی برای تکمیل و آماده‌سازی‌ جهت بهره‌برداری را سپری می‌کند. این خط مترو، طراحی و مبلمان متفاوتی را به جهت تردد مسافران فرودگاهی نسبت به دیگر خطوط متروی تهران داراست؛ همچنین مبلمان داخلی واگن‌ها مخصوص حمل توشه همراه مسافر، سرفاصله حرکت قطارها و نیز قابلیت تردد قطارها به‌صورت هوشمند و بدون راننده از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این خط متروست.تعداد 4رام قطار ویژه خط متروی فرودگاه مهرآباد در شرکت واگن‌سازی‌ تهران در مراحل تست نهایی است که به‌زودی برای بهره‌برداری تحویل شرکت مترو خواهد شد.

    این خط مترو دارای 4 ایستگاه است. ایستگاه متروی بیمه با زیر‌بنای 13هزار مترمربع، 2 ورودی شمالی و جنوبی، رمپ و آسانسور معلولان، پله فرار در مواقع ضروری، سیستم هوارسان و هواساز به تونل و ایستگاه آماده بهره‌برداری است.این ایستگاه بین 2 ایستگاه متروی آزادی و اکباتان در محدوده شهرک بیمه واقع است.

    ایستگاه مترو(1) فرودگاه مهرآباد به طول حدود 60متر و به‌صورت جزیره‌ای و با زیربنای 1300مترمربع ساخته شده است؛ مسافرانی که قصد عزیمت به فرودگاه مهرآباد را دارند با تغییر خط 4مترو در ایستگاه بیمه به این ایستگاه هدایت شده و به مقصد می‌رسند.این ایستگاه در محدوده ساختمان‌های اداری فرودگاه بین‌المللی مهرآباد واقع است.

    ایستگاه مترو(2)فرودگاه مهرآباد با 2 ورودی شرقی و غربی و با زیربنای 5هزار مترمربع در محدوده ترمینال‌های یک و2فرودگاه قرار دارد و دسترسی آسان مسافران و کارمندان را از ناوگان مترو به داخل سالن مسافری فرودگاه ممکن می‌سازد.

    ایستگاه مترو(3)فرودگاه مهرآباد نیز با 2ورودی شرقی و غربی و با زیربنای 7هزار مترمربع در محدوده ترمینال‌های 4و 6 قرار گرفته و امکان دسترسی مسافران و کارمندان را به سالن‌های مسافری فرودگاه میسر می‌سازد. این ایستگاه مجهز به LPS و رکتیفایر برای تأمین برق ریل و ایستگاه است که در آینده نیز از طریق این ایستگاه امکان اتصال شبکه مترو به خط 8مترو، متروی فرودگاه بین‌المللی امام(ره) و نیز خط 3 ایجاد خواهد شد.

    کلیه ایستگاه‌های مسیر متروی فرودگاه مهرآباد در مقایسه با ایستگاه‌های دیگر خطوط متروی تهران که 160متر است، کوتاه‌تر بوده و متناسب با مختصات فنی و اجرایی این پروژه با تعداد واگن کمتر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.در حال حاضر ایستگاه متروی بیمه به‌طور کامل و همراه با تجهیزات برقی و پله‌های برقی آماده بهره‌برداری شده و ایستگاه‌های مترو(1)، (2) و (3) فرودگاه نیز مراحل نازک کاری و نصب تجهیزات را طی می‌کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو