فونیکسریمکسبهتام

کیفیت آسفالت ‌پایتخت افزایش می‌یابد

کنترل کیفی ۲۴ ساعته ساخت تونل‌های مترو

عصر خودرو- مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران گفت: سطح همکاری آزمایشگاه با مرکز مطالعات و ژئوتکنیک شهرداری تهران تا سه برابر افزایش می‌یابد تا با ایجاد ارتباط مشترک به بهبود کیفیت آسفالت شهر تهران کمک شود.

کنترل کیفی ۲۴ ساعته ساخت تونل‌های مترو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، ‌احمد نوعی‌قالیباف  با بیان اینکه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کنترل کیفی پروژه‌های عمرانی‌ را بر عهده دارد، بیان کرد:‌ ارتقاء کیفیت سازه‌ها حافظ منافع ملی کشور است.

    وی اضافه کرد: ساخت و سازهای عمرانی زیادی در کشور انجام می‌شود که اگر دارای استانداردهای واقعی باشد، عمر آنها به موازات کیفیت افزایش می‌یابد.

    نوعی‌‌قالیباف بیان کرد: شرکت مادر تخصصی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در سال 1384 به استناد مصوبه هیئت وزیران به عنوان شرکتی 100 درصد دولتی، در نظام فنی و اجرایی کشور ارتقاء پیدا کرد.

    * کنترل کیفی پروژه‌‌های عمرانی زیرساخت مترو ‌تهران در سه شیفت

    وی افزود: مطالعات ژئوتکنیک، عرضه خدمات مهندسی در بخش‌های مکانیک خاک، سنگ، بتن و از این قبیل، ‌آزمایش‌های قیر، تدوین استانداردها و تعیین روش‌های مناسب انجام آزمایش، برخی از فعالیت‌های این شرکت است.

    مدیر‌کل ‌آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ‌استان تهران ادامه داد: ‌در همه پروژه‌های عمرانی نظیر ‌جاده‌سازی، ‌ساخت خط‌آهن، توسعه فرودگاهی، توسعه بنادر، سد‌سازی و از این قبیل، لازم است مطالعات مکانیک خاک و بررسی جانمایی‌ توسط آزمایشگاه انجام شود.

    وی با اشاره به اینکه حضور آزمایشگاه در پروژه‌های مترو تهران همچنان ادامه دارد، افزود: در خط سه مترو تهران که به تازگی به بهره‌برداری رسید‌، بیش از 10 هزار سری نمونه‌برداری بتن‌ ‌انجام دادیم و این پروژه‌ در سه سال اخیر عملیاتی شد.

    نوعی‌قالیباف ادامه داد: پس از رصد و بررسی کیفیت بتن و نمونه‌برداری، نتایج این بررسی‌ها به مشاوران و کارفرما‌یان ارسال شد.

    وی اضافه کرد:‌ حضور آزمایشگاه در پروژه‌های مختلف عمرانی استان تهران به ویژه مترو حرکت جدیدی در راستای نظارت ‌عالیه بود، به طوری که حداقل 20 نفر از کارشناسان آزمایشگاه، در خط سه شمالی مترو تهران، شبانه‌روز در سه شیفت کار کردند، تا به موازات پیشرفت پروژه عمل کنند.

    * همکاری با مرکز‌ ژئوتکنیک شهرداری تهران‌ برای ارتقاء کیفی آسفالت شهر تهران

    مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران بیان کرد:‌ از سایر فعالیت‌هایی که در آزمایشگاه به طور خاص و ویژه انجام می‌شود، می‌‌توان به نظارت عالیه بر آزمایشگاه‌های فنی و مکانیک خاکِ خصوصی اشاره کرد که در راستای مباحث حاکمیتی آزمایشگاه، عملیاتی شده است.

    وی گفت: طی تفاهم و قرارداد‌ با مرکز مطالعات و ژئوتکنیک شهرداری تهران‌، نظارت عالیه بر 11 آزمایشگاه بخش خصوصی پایتخت انجام می‌شود؛ همچنین کارشناسان ما علاوه بر نظارت بر روند فعالیت آزمایشگاه‌های خصوصی، فعالیت‌های عمرانی پهنه غربی شهر تهران را نیز کنترل می‌کنند.

    نو‌عی‌قالیباف بیان کرد: طی نشست‌های جاری با مرکز مطالعات و ژئوتکنیک شهرداری تهران مقرر شد، سطح همکاری‌های دو طرف با توجه به استعداد و پتانسیل آزمایشگاه تا سه برابر افزایش یابد؛ بدین ترتیب که در پروژه‌های تحقیقاتی قیر و آسفالت‌، پروژه‌های مشترک را اجرا کنیم و به نوعی با ایجاد این ارتباط مشترک به بهبود کیفیت آسفالت شهر تهران کمک کنیم.

    مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران بیان کرد: همچنین مقرر شده است، در نمایشگاه مشترکی که به زودی مرکز مطالعات و ژئوتکنیک شهرداری تهران با همکاری مرکز تحقیقات راه و شهرسازی برگزار می‌کند، جایگاه ویژه و خاصی برای آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک‌ در نظر گرفته شود.

    نوعی‌قالیباف مطالعات خواص فیزیکی، مکانیکی و شیمیایی خاک و مصالح ساختمانی را از فعالیت‌های این شرکت عنوان کرد و افزود: قطعاً چنین همکاری‌ در ارتفاع کنترل کیفی پروژه‌های عمرانی مؤثر است؛ به هر حال ارتباط مناسب مشاوران، پیمانکاران و آزمایشگاه در چنین نمایشگاه‌هایی ایجاد می‌شود.

    مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به ارائه تجهیزات نوین آزمایشگاهی در چنین نمایشگاهی، بیان کرد: هنوز عموم جامعه به وظایف آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آشنا نیستند؛ اگر عموم جامعه با فعالیت‌ها و خروجی‌های ما آشنا شوند، حتماً در پروژه‌های خود از خدمات آزمایشگاه استفاده خواهند کرد و استفاده از این خدمات موجب ارتقای کیفیت پروژه‌ها و طبیعتاً افزایش عمر سازه خواهد شد.

    نو‌عی‌قالیباف افزود: این پروژه‌ها می‌توانند در زمینه‌های مختلف آسفالت، ساختمان و پروژه‌های عمرانی استانی و ملی باشد.

    مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران بیان کرد: با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی، فرصت مناسبی ایجاد می‌شود که مردم با توانمندی‌های آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بیشتر آشنا شوند و از این خدمات با علم بیشتر استفاده کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو