فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد:

کارکنان مترو مسافران نابینا را تا سوار شدن به قطار همراهی می‌کنند

عصر خودرو : عضو کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اعلام این که مسائل و مشکلات معلولان به دو بخش عمده تقسیم می‌شود، گفت: بخش اول، مشکلاتی همچون تحصیل، اشتغال و ازدواج است که دولت وظیفه‌ بررسی و حل و فصل آنها را بر عهده دارد و بخش دوم، مشکلاتی است که به صورت مستقیم با شهر و مدیریت شهری ارتباط دارد.

کارکنان مترو مسافران نابینا را تا سوار شدن به قطار همراهی می‌کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، مجتبی شاکری افزود: سازمان بهزیستی که زیر نظر مستقیم دولت فعالیت می‌کند، به عنوان سازمانی که متولی اصلی معلولان است، باید با ورود به امور مربوط به این قشر از جمله مسائل و مشکلات آنها، ارزش، جایگاه و منزلتی که شایسته معلولان است را برای این قشر به ارمغان آورد.

    وی با تأکید بر این که مناسب‌ سازی و ایمن ‌سازی فضاهای عمومی همچون مترو و امکان استفاده معلولان ازمجموعه های فرهنگی و مجتمع ‌های ورزشی از جمله اموری اند که نسبت به پیگیری آنها از طریق شورای شهر اقدام شده، اعلام کرد: به عنوان نمونه، کارکنان مترو با مشاهده مسافر نابینا باید وی را تا سوار شدن به قطار همراهی کنند و از امنیت آن فرد اطمینان حاصل نمایند.

    عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که نبود خود باوری از مهم‌ترین مشکلات معلولان است، اظهار داشت: فرهنگ سازی در خصوص توانایی‌های این قشر و به صحنه کشاندن توانمندی‌های آنها، می‌‌تواند به خود باوری معلولان از یک سو و باور پذیری آنها در جامعه از سوی دیگر، بینجآمد.

    شاکری با بیان این که جای فیلم‌هایی که مضامین اصلی آنها مربوط به معلولان باشد، در سینمای ایران بسیار خالی است و این در حالی است که معلولان به ویژه نابینایان موفق متعددی در کشورمان داریم که هر کدام پرچمدار حرفه و رشته‌ای هستند که در آن مشغول به کار می‌باشند، اظهار داشت: کم لطفی سینماگران برای به تصویر کشیدن موفقیت‌های معلولان، نشان از کم توجهی به این قشر در عرصه‌های فرهنگی و هنری دارد.

    وی در پایان با تأکید بر این که همه نهادها و سازمان‌‌های دست اندر کار امور معلولان، مسئول هستند تا تکالیف و وظایف خود را نسبت به این قشر به بهترین شکل ممکن انجام دهند، خاطرنشان کرد: سازمان‌‌های مسئول باید شرایط را برای معلولان آسان‌تر کنند و این نکته را در نظر داشته باشند که حق همه معلولان است تا در شرایط برابر و یکسان با دیگر افراد جامعه قرار بگیرند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو