فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راه:

اولویت تردد برای زائران اربعین حسینی، خوزستان است

پیش‌بینی مشکل حمل و نقل در ایلام

عصر خودرو- رئیس پلیس راه، مناسب‌ترین مسیر برای تردد زائران اربعین حسینی را در استان خوزستان و مرزهای چزابه و شلمچه دانست و گفت: امکانات استان ایلام و مرز مهران تغییری نکرده و پیش‌بینی می‌شود که در استان ایلام مشکلاتی را داشته باشیم.

اولویت تردد برای زائران اربعین حسینی، خوزستان است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سرهنگ محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راه  در مورد آخرین اقدامات پلیس راه برای تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی در استان‌های مرزی کشور، اظهار داشت:‌ بعد از اربعین سال گذشته بررسی‌های لازم در مورد مسیر، جاده‌، امکانات و شرایط محیطی استان‌های مرزی انجام شد و تاکنون اصلاحات مهندسی، احداث پل و تغییراتی در مسیر راه برای کوتاه مدت انجام شد؛ چرا که اقدامات اساسی که جنبه دراز مدت دارد نیاز به زمان و تسهیلات مالی داشته که با توجه به محدودیت زمانی امکانپذیر نیست.

    رئیس پلیس راه به تسهیلات در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی برای خدمات به مسافران و توزیع بار پرداخت و گفت: تقویت توان عملیاتی استان‌های درگیر به واسطه تجهیز نیرو و خدمات برای ارائه تسهیلات بیشتر و ایمنی بهتر مد نظر بوده که در این راستا طرح‌های مشترکی با سازمان‌های ذیربط انجام شده و هم اکنون نیز جلسات متعددی برگزار می‌شود که انشاءالله بتوان با مدیریت، تسهیل در امر تردد زائران اربعین را شاهد بود.

    این مقام ارشد پلیس راه کشور در پاسخ به دیگر پرسش فارس در مورد کمبود اتوبوس برای جابه‌جایی زوار با توجه به مسئله‌ای که سال گذشته شاهد آن بودیم، گفت: تعداد اتوبوس با حجم تقاضا مسلماً برابر نیست و اگر کل اتوبوس‌های داخل کشور را نیز بسیج کنیم با تعداد متقاضیانی که قصد سفر دارند هماهنگ نخواهد بود؛ ضمن آنکه تعداد اتوبوس‌ها تفاوت چندانی نکرده و فرسوده‌تر نیز شده‌اند بنابر این مشکل جابه‌جایی مسافران را نیز به طور حتم خواهیم داشت.

    وی با اشاره به این مطلب که استان خوزستان و مرز چزابه و شلمچه آمادگی بیشتری را از این لحاظ دارند، تصریح کرد:‌ خوزستان به دلیل داشتن سیستم ریلی شرایط بهتری را خواهد داشت؛ بنابر این به زائران عتبات حسینی توصیه می‌کنیم که اولویت تردد خود را به استان خوزستان و مرزهای شلمچه و چزابه اختصاص دهند.

    سرهنگ حمیدی ادامه داد: وضعیت شهر مهران در استان ایلام نسبت به گذشته تفاوت چندانی نکرده؛ بنابراین برای جلب مسافر محدودیت دارد و از طرفی در ناوگان مسافربری نیز تحول خاصی ایجاد نشده که مسلماً پیش‌بینی می‌کنیم مشکلاتی را در استان ایلام شاهد باشیم.

    رئیس پلیس راه در پاسخ به سوال دیگری در مورد تأمین پارکینگ برای خودروهای زائران در استان‌های مرزی گفت: پیش‌بینی لازم برای تأمین پارکینگ در شهر مهران شده و مکان‌های خاصی در این رابطه شناسایی گردیده که در حال شناسنامه‌دار شدن هستند تا در قبال وجوهی که زائران می‌پردازند پارکینگ‌ها بتوانند سرویس‌های لازم را ارائه دهند.

    سرهنگ حمیدی اظهار امیدواری کرد که با همکاری دستگاه‌های ذیربط بتوان سفر خوبی را برای زائران اربعین حسینی به ارمغان آورد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو