فونیکسریمکسبهتام

درویشی در آیین افتتاح آخرین ایستگاه بخش جنوبی خط ۳ مترو:

فعالیت مترو تهران را به سیاست گره نزنیم

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه تاکید کرد: در این سالها تلاش کردم فعالیت های مترو را به دور از سیاست مدیریت کنم اما انصاف نیست که متروی تهران را با سیاست گره بزنیم.

فعالیت مترو تهران را به سیاست گره نزنیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، هابیل درویشی در مراسم افتتاح ایستگاه نمعت آباد از نیمه جنوبی خط 3 متروی تهران گفت: جنوبی ترین ایستگاه خط 3 مترو که یکی از زیباترین ایستگاه‌های تهران بوده امروز با تمام تجهیزات از جمله پله‌های برقی و آسانسور ویژه معلولان به بهره برداری رسید.

    مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه ایستگاه نعمت آباد جزو ایستگاه‌های حذف شده در طرح بازنگری خط 3 متروی تهران بود، افزود: با تاکید شهردار تهران مجددا در دستور کار قرار گرفت که با هزینه ای بالغ بر 90 تا 100 میلیارد تومان هزینه، امروز به شهروندان جنوب غرب تهران تحویل داده شد .

    وی با پرداختن به برخی ناعدالتی ها گفت: متاسفانه مترو را به عنوان یک کارعمرانی می‌بینند و برای آن نسخه عمران پیچیده می‌شود؛ این در حالی است که مترو فعالیتی صنعتی است اما از نسخه پیچی صنعتی بهره مند نمی شود.

    درویشی با اشاره به اینکه به واسطه بهره برداری از این ایستگاه منطقه 18 آبادتر شده است، ادامه داد: اکنون ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس در درب‌های ورودی این ایستگاه ساخته شده و شهروندان می توانند مدیریت سفر با انواع مدهای حمل ونقل عمومی داشته باشند.

    وی در حاشیه صحبت‌های خود از شهردارمنطقه 18 به پاس زحمات وتغییرات صورت گرفته در این منطقه تقدیر و اظهارکرد: با بهره برداری از این ایستگاه روزانه 25 تا 30 هزار نفر از این طریق جابه جا خواهند شد.

    مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به اینکه روش اجرای ایستگاه نعمت آباد ترانش باز بوده که پس از خاکبرداری ایستگاه و احداث سازه ، خاک ریزی نهایی در آن صورت گرفته است، گفت: خط 3 مترو نمادی از اقتصاد مقاومتی بوده که به صورت بومی سازی شده و با بهره مندی از تولیدات داخلی ساخته شده است.

    وی تصریح کرد: برای هر ایستگاه 63 ولت برق خریداری می شود که با کابل فشار قوی به پست ها انتقال داده می شود. به طوری که برای هر ایستگاه سه پست برق داریم. این درحالی است که میلیون ها متر کابل فشار قوی در مترو به کار می رود که امروز این صنعت در کشور خودمان تامین می شود.

    هابیل درویشی در ادامه با اشاره به مطلب اخیری که در برخی رسانه ها مبنی بر نظر کارشناسی در خط 3 مترو مطرح شده بود، گفت: هر چه گشتم این کارشناس ریلی را پیدا نکردم تا ببینم اگر جایی در خط 3 مترو ایرادی وجود دارد به ما اعلام کند . فقط متوجه شدم هستند کسانی که آدم اجیر می کنند که برایشان سوت بزنند و یا مطلب بنویسند.

    مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه خطاب به اعضای شورا شهر ابراز گله مندی کرد و ادامه داد: درحسابرسی‌های مترو یکی از معتبرترین حسابرسها ، سازمان حسابرسی است که تمام عملکرد مترو سال به سال توسط این سازمان حسابرسی شده است؛ به طوریکه در سال 92 و 93 هم درجه مطلوب حسابرسی را دریافت کرده‌ایم، اما من نمی دانم چگونه مطالب 21 سال پیش در حسابرسی‌های جدید مطرح شده و آیا به یک باره بعد از اعلام وضعیت مطلوب می‌شود وضعیت حسابرسی مترو نامطلوب شود؟!

    وی در بخش دیگری از صحبت هایش با بیان ایکه انصاف و تقوا بسیار ارزشمند است، گفت: به دنبال حاشیه هایی که برای الیاس قالیباف مطرح شده بود، چندین بار تلاش کردم مطلب را از شخص دکتر قالیباف بپرسم که به یکباره در برنامه استقبال از شهدای قواص با الیاس قالیباف برخورد کردم و خودم کذب بودن شایعات را به طور ملموس متوجه شدم. بهتر است در اظهارنظرات یادمان نرود که بهشت وجهنمی هم وجود دارد.

    مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه تاکید کرد: در این سالها تلاش کردم فعالیت های مترو را به دور از سیاست مدیریت کنم اما انصاف نیست که متروی تهران را با سیاست گره بزنیم.

    درویشی در پایان تصریح کرد: 23 رام قطار در خط 3 مترو دیده شده که 18 رام قطار اکنون در دست ساخت است و به زودی به این خط وارد می شود . انتظار داریم با بهره برداری کامل از این خط به میزان جابه جایی چهارو نیم میلیون سفر در روز برسیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو