فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل ونقل شهرداری تهران با مترو به نمایشگاه مطبوعات آمد

چرا روزهای بارانی ترافیک زیاد می شود؟

عصر خودرو- معاون شهرداری تهران در نمایشگاه کتاب درباره اینکه چرا در زمان بارندگی خیابانهای تهران، عملا قفل می شود، توضیح داد.

چرا روزهای بارانی ترافیک زیاد می شود؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین،  تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران که اعلام شده بود با مترو به نمایشگاه مطبوعات می آید به وعده خود عمل کرد و با مترو آمد. مترویی که به دلیل بارندگی در روزهای اخیر هر ساعت، شلوغتر از پیش می شود و البته مردم ترجیح می دهند در واگنهای شلوغ ساندویچ شوند تا اینکه در خیابانها، اسیر ترافیک دیوانه کننده معابر شهری شوند. در روزهای اخیر انتقادات زیادی از عملکرد شهرداری تهران درباره این موضوع عنوان شده که تشکری هاشمی سعی کرد در این گپ و گفت کوتاه به این موضوعات پاسخ دهد.

    آنچه در پی می خوانید گفتگویی است که با معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در غرفه خبرآنلاین انجام شد.

    چرا در زمان بارندگی می بینیم اینقدر ترافیک در خیابانها گره می خورد؟
    باید دلایل این ترافیک را دید. فکر می کنم برخی از دلایل آن، طبیعی است. مانند این که در بارندگی خیابان لغزنده می شود. مخصوصا وقتی به شب بخوریم، دید راننده ها کاهش می یابد. اگر هوا سرد باشد با بخار ماشین عملا مجبورند آهسته تر حرکت کنند.


    طراحی اشتباه خیابانها چطور؟ این عامل دخیل نیست؟
    اگر طراحی اشتباه بود در بارندگی و غیربارندگی این ترافیک اتفاق می افتاد. الا اینکه بگوییم آب گرفتگی در برخی مناطق وسیع است و ترافیک نمی تواند اتفاق بیفتد که این موارد در گذشته خیلی زیاد بوده ولی الان بسیار بسیار نادر است. در بارندگی اخیر فقط یک نقطه را داشتیم که کمی سرعت خودروها را پایین آورد.

    ولی با وجود این توضیحات، باز هم می بینیم گره ترافیکی در زمان بارندگی کورتر از پیش می شود؟
    در نهایت باید بپذیریم در زمان رانندگی، احتیاط بیشتر برای جلوگیری از تصادفات، امر طبیعی است. کما اینکه باید یاد بگیریم اینقدر عجله در رانندگی نداشته باشیم. این ربطی به ترافیکهای سنگین ندارد. لذا سلامت ماشین، دقت در رانندگی و طبیعت زمان بارندگی این پیامدها را دارد، ضعفهایی البته ما داریم که به ازای هر بارندگی این تحلیل می شود تا عیب ها را رفع کنیم. دستگاه های دیگر هم مسئولیتهایی در این قبال داشته باشند. مردم خوب می دانند چه سازمان و نهادی وظیفه ای در این قبال دارد. لذا باید همگی کمک کنیم و توپ را در یک زمین نیندازیم و بگوییم فقط یک سازمان مشکل دارد تا این مشکل را حل کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو