فونیکسریمکسبهتام

معاون شهردار تهران:

بازار تهران به جزیره موتورسیکلت ها تبدیل شده است

عصر خودرو- معاون شهردار تهران گفت: آمد و شد انبوه موتورسیکلت ها بازار بزرگ تهران را به جزیره موتورسیکلتها تبدیل کرده است.

بازار تهران به جزیره موتورسیکلت ها تبدیل شده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سید جعفر تشکری هاشمی با اعلام این که در هر یک ساعت از طول روز، بالغ بر 100 هزار دستگاه موتورسیکلت درمحدوده بازارتردد می کنند،گفت: عدم رعایت قوانین و مقررات از سوی بسیاری از راکبان موتورسیکلت، نابسامانی های بسیاری را در محدوده بازار که به دلیل تمرکز مراکز اداری و تجاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است، رقم زده و از هر سه نفر که در این محدوده مشغول به کار هستند، یک نفر موتورسیکلت دارد و بازار تهران از نظر تعداد موتورسیکلت از پر تراکم ترین نقاط جهان است.

    وی با تأکید بر این که تردد صدها هزار دستگاه موتورسیکلت، وجود انبوه باربران و چرخ های دستی، فعالیت هزاران دستگاه وانت بار و بی توجهی رانندگان به قوانین و مقررات، محدوده بازار را به کلکسیونی کامل از انواع بی انضباطی ها در موضوعات ترافیکی تبدیل نموده، اعلام کرد: روزانه بالغ بر دو میلیون کیلوگرم بار عمدتاً از طریق موتورسیکلت ها یا گاری های چهارچرخ در بازار جا به جا می شود و البته در این ارتباط و در رابطه با سایر مسائل و مشکلات این محدوده، از مدت ها قبل تلاش گسترده ای را با تمرکز بر مطالعات ریز و ملاحظات نقطه ای در مقیاس یک یکم آغاز کرده ایم.

    خودروهای فرسوده ارتقای کیفی سوخت را کم تأثیر کرده اند

    معاون شهردار تهران با اعلام آمادگی کامل مدیریت شهری برای اجرای طرح کاهش یا همان طرح «ال ای زد»، اظهار کرد: طرح زوج و فرد ممکن است مقدار اندکی به روانی ترافیک شهر کمک کند اما در خصوص کاهش آلودگی هوای شهر، هیچ تأثیری ندارد و تشکری هاشمی با اشاره به این که افزایش میزان آلایندگی هوای تهران، چند روز متوالی به مرز شرایط ناسالم برای تمام شهروندان رسید، تصریح کرد: واقعیت این است که تهران از نظر آلودگی هوا در شرایط اضطرار قرار دارد و برای گذر از این شرایط، باید با جدیت و به سرعت چاره اندیشی کنیم و در غیر این صورت، شرایط بدتر از این خواهد شد.

    وی با تأکید بر این که هر چند در یکی دو سال اخیر شاهد ارتقای کیفیت سوختی که در جایگاه ها توزیع می شود، هستیم اما با توجه به تردد انبوه خودروهای فرسوده، بهبود کیفی سوخت مصرفی نیز نتوانسته تأثیر مورد انتظار را بر کاهش آلودگی هوا بر جای بگذارد، اضافه کرد: تردد خودروهای فرسوده، هزینه های مادی و معنوی فراوانی را به کشور تحمیل می کند و سلامت جسمی و روحی شهروندان را به مخاطره می اندازد.

    کانال های جدید عابر پیاده ایمنی عابران پیاده را افزایش داده است

    معاون شهردار تهران با اشاره به این که خط کشی سفید معابر، مهم ترین ابزار کنترلی رفتار صحیح ترافیکی است که به منظور جلوگیری از حوادث و سوانح و ارتقای ایمنی در ترافیک بسیار ضرورت دارد، اظهار کرد: خط کشی طولی و عرضی معابر و علائم افقی که در کف معابر شهری ترسیم می شوند، در ایمنی و روانی ترافیکی از اهمیت ویژه ای برخورداراند.

    تشکری هاشمی با بیان این که خط کشی های عابر پیاده موسوم به خط کشی نردبانی در تقاطع ها، جای خود را به کانال های عابر پیاده داده، تصریح کرد: به این منظور، دو خط موازی در عرض خیابان، مسیر تردد عابران را مشخص کرده و نواری مسی رنگ قبل از خط ایست خودروها و دوربین های هوشمند ثبت تخلف این کانال ها را کامل کرده است.

    وی در پایان با تأکید بر این که کانال های جدید عابر پیاده از دو منظر باعث افزایش ایمنی عابران پیاده شده، اضافه کرد: اول؛ از این نظر که تدابیر و تمهیدات لازم اندیشیده شده تا خودروها قبل از این که به کانال عابر پیاده برسند، به صورت کامل توقف کنند و دوربین های هوشمند کنترل تقاطع نیز به این موضوع کمک کرده و دوم؛ از این نظر که همچون گذشته عابران پیاده هنگام عبور از روی بلوک های خط کشی عابر پیاده با مشکل لغزندگی مواجه نشده و زمین نخورند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو