فونیکسریمکسبهتام

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی:

زیرساخت‌های شهرها برای تحمل بار ترافیکی آماده نشده است

عصر خودرو - نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه حل معضل ترافیک بیش از هر موضوع دیگری نیاز به فرهنگ‌سازی و آموزش دارد، گفت: زیرساخت‌های شهرها برای تحمل بار ترافیکی آماده نشده است.

زیرساخت‌های شهرها برای تحمل بار ترافیکی آماده نشده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، امیر خجسته ظهر چهارشنبه در ششمین نشست مشترک معاونین حمل‌ونقل و ترافیک و روسای پلیس راهور کلان شهرهای کشور در همدان بابیان اینکه امروز در دنیا ایران به‌عنوان امن‌ترین کشور دنیا شناخته‌شده است، اظهار داشت: این امنیت را مدیون نیروهای نظامی و انتظامی بخصوص ناجا هستیم.

    وی بابیان اینکه در موضوع ترافیک هماهنگی بین شهرداری‌ها و پلیس راهور بسیار مهم است، گفت: ترافیک مشکلی است که همه کلان‌شهرهای دنیا به آن مبتلا هستند.

    نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه استفاده از خودرو و موتورسیکلت در کشور در حال رشد است، ادامه داد: این در حالی است که زیرساخت‌های شهری برای تحمل بار ترافیکی آماده نشده است.

    خجسته با افزودن این نکته که آسیب‌های جدی و مشکلات عدیده‌ای در پی ترافیک در جامعه بروز و ظهور می‌کند، افزود: هماهنگی و تعامل دستگاه‌ها راهگشای مشکلات است.

    وی با تأکید بر اینکه حل معضل ترافیک بیش از هر موضوع دیگری نیاز به فرهنگ‌سازی و آموزش دارد، اضافه کرد: وحدت و همگرایی شورای شهر، شهرداری و پلیس راهور مشکل را به کمترین حد می‌رساند.

    نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه انتظار مردم از مجلس تصویب لایحه‌هایی است که به حل مشکل ترافیک کمک کند، ادامه داد: با ابتکار، نوآوری و ایده‌های بکر می‌توان در راستای حل این مشکل قدم برداشت.

    خجسته همچنین به بروز حوادث غیرمترقبه نیاز در کشور اشاره کرد و گفت: 32 مورد از 46 نوع حادثه غیرمترقبه شناسایی‌شده در جهان در ایران زمینه بروز دارد که باید بودجه مناسب با آن مشخص و پیش‌بینی شود.

    رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این نشست بابیان اینکه حفاظت از راه‌ها نکته‌ای است که در صدر اسلام و در منشور حکومتی حضرت علی (ع) نیز موردتوجه قرارگرفته، عنوان کرد: در دوران صفویه نیز کاروانسراهایی به شکل پلیس‌راه‌های امروزی ایجادشده بود که نشان از اهمیت راه‌ها و نقش پلیس راهور دارد.

    علی‌اکبر نظری با اشاره به اینکه از برنامه سوم تا ششم توسعه نکات فراوانی در خصوص مدیریت شهری گفته‌شده، ادامه داد: متأسفانه این نکات مغفول مانده و حلقه مفقوده مربوط به برنامه توسعه باید کشف و در دولت و مجلس به آن پرداخته شود.

    وی با تأکید بر اینکه اعتباراتی که از جرائم راهنمایی رانندگی شکل می‌گیرد باید شفاف‌سازی شود، گفت: کلان‌شهرها در حال حاضر فقط اسم کلان‌شهری را یدک می‌کشند و اعتبار مربوط به کلان‌شهرها باید از سوی دولت مشخص شود.

    رئیس شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: قوه قضاییه و مقننه باید در موضوع حل مشکلات ترافیکی و عدم وجود زیرساخت‌های مناسب ورود پیدا کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو