فونیکسریمکسبهتام

ترافیک ۳۴۰ کیلومتری شامگاهی در پایتخت

عصر خودرو- مدیر مرکز کنترل و نظارت ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۳ فقره تصادف در پایتخت روی داده گفت: سطح اشغال شده ترافیکی شهر تهران در شامگاه چهارشنبه(دیشب) به حدود ۳۴۰ کیلومتر رسید.

ترافیک ۳۴۰ کیلومتری شامگاهی در پایتخت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، همایون فتاحی با اشاره به بارندگی شب گذشته در تهران افزود: افزایش حجم خودروها و لغزندگی معابر موجب ایجاد ترافیک سنگین شامگاهی در بیشتر معابر اصلی و بزرگراهی تهران شد به نحوی که تخلیه بار ترافیکی شب گذشته پایتخت بیش از 5 ساعت به طول انجامید.
    وی با اشاره به وقوع 73 فقره تصادف طی 24 ساعت گذشته در تهران افزود: این حوادث یک کشته و شش مجروح برجای گذاشت.
    مدیر مرکز کنترل و نظارت ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در زمان بارندگی به دلیل افزایش تعداد و تردد خودروها شاهد کاهش ظرفیت معابر شهری هستیم خاطر نشان کرد: شهروندان در چنین مواقعی با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به جای خودروهای تک سرنشین و شخصی و خودداری از سفرهای غیرضروری می توانند نقش موثری در کاهش ترافیک تاثیر گذار باشند.

    * 40 درصد ترافیک تهران ناشی از نقص فنی خودروهاست/ ضرورت اخذ معاینه فنی
    وی در ادامه به ضروت انجام معاینه فنی خودروها اشاره و اظهار کرد: حدود 40 درصد ترافیک شهر تهران ناشی از فرسودگی و خرابی خودروها و و 30 درصد نیز ناشی از بروز تصادفات است که اطمینان از معاینه فنی خودرو نقش قابل توجهی در کاهش بار ترافیکی شهر دارد.
    فتاحی تصریح کرد: در ترافیک شامگاهی شب گذشته شش مورد آب گرفتگی جزئی در معابر شهر تهران اتفاق افتاد که با همراهی عوامل شهرداری تهران به سرعت رفع شد.
    به گفته وی همراهی شهروندان با مسئولان در کاهش ترافیک و افزایش خدمات حمل و نقل عمومی تاثیر گذار خواهد بود.
    از مجموع معابر شریانی و بزرگراهی شهر تهران، 550 کیلومتر معابر بزرگراهی و یک هزار و 100 کیلومتر معبر شریانی تحت پوشش شبکه هوشمند دوربین های نظارتی قرار دارد.
     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو