فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل دفتر ترانزیت‌ سازمان راهداری خبر داد

عبور یک میلیون زائر از پایانه‌های مرزی

افزایش ۶۲‌درصدی ترافیک جاده‌‌های منتهی به مرز‌ عراق

عصر خودرو- مدیرکل پایانه‌های مرزی سازمان راهداری با بیان اینکه تا امروز بیش از یک میلیون زائر اربعین از مرز‌‌های جاده‌ای کشور عبور کردند، گفت: در این ایام میزان تردد خودرو در جاده‌های منتهی به پایانه‌های ‌مهران، شلمچه و چزابه ۶۲ درصد افزایش یافته است.

عبور یک میلیون زائر از پایانه‌های مرزی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، محمدجواد عطرچیان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر تا روز اربعین به شکل زمینی از مرزهای ایران عبور کنند.

    وی اضافه کرد: طبق آمار‌ تا امروز بیش از یک میلیون زائر اربعین از مرز‌‌های کشور عبور کرده‌اند و وارد کشور عراق شده‌اند.

    مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری با اشاره به اینکه عبور زائران ‌از سه مرز مهران، شلمچه و چزابه به صورت روان در حال انجام است، گفت: امسال تلاش کردیم با افزایش گیت‌های عبوری، زمان ایستایی زائران کاهش یابد.

    عطرچیان با اشاره به اینکه تقاضای برای سفرهای اربعین بسیار زیاد است، ادامه داد: با وجود ازدحام زیاد مشکلی در اعزام زائران وجود ندارد و عبور از مرز به صورت روان جریان دارد.

    وی اظهار داشت: در این ایام میزان تردد خودرو در جاده‌های منتهی به مرزهای غربی و جنوب غربی کشور و پایانه‌های ‌مهران، شلمچه و چزابه، 62 درصد افزایش یافته است.

    مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری با اشاره به اینکه عبور از مرز عراق بدون داشتن روادید رسمی امکان‌پذیر نیست، تأکید کرد: از زائران خواهشمندیم حتماً پس از اخذ روادید به سمت مرزها حرکت کنند و قطعاً در صورت نداشتن روادید اجازه تردد از مرز را نخواهند داشت.

    وی‌ درباره فاصله پایانه مهران تا مرز توضیح داد: با توجه به آنکه پل زائر در مهران ساخته شد و هم‌اکنون 2 پل داریم، در حال حاضر سواری‌های شخصی در 2 کیلومتری شهر مهران و قبل از ورود مهران توقف می‌کنند و سپس به پارکینگ‌های در نظر گرفته شده راهنمایی می‌شوند و از آنجا حدود 350 دستگاه اتوبوس شهری آماده‌سازی شده‌اند که به صورت منظم با دریافت مبلغ  یک‌هزار تومان از هر نفر، مسافران را از پارکینگ نزدیک شهر مهران تا مرز جابه‌جا می‌کنند.

    مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری درباره تأمین سوخت ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای برای این ایام بیان کرد: طی هماهنگی با شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، تأمین سوخت به صورت منظم انجام شده است؛ در این ایام ‌گازوئیل با نرخ هر لیتر 300 تومان‌ در اختیار ناوگان قرار می‌گیرد.

    عطرچیان با اشاره به اینکه قیمت بلیت اتوبوس تا مرزهای شلمچه، چزابه و مهران برای این ایام‌ فقط تا 2 برابر افزایش یافته است،‌ اضافه کرد: این قیمت توسط اتحادیه‌ها و انجمن‌های حمل و نقلی پیشنهاد شد و در راستای جبران تردد یک سر خالی ناوگان بود؛ با احتساب تردد یکسر خالی، ترافیک و توقف اتوبوس‌ها در مرز، نرخ‌ها دو برابر شد و هیچ شرکتی اجازه افزایش بیشتر از نرخ‌‌های مصوب را ندارد.

    مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری بیان کرد: همانگونه که قبلاً هم تأکید شد اگر شرکتی بخواهد بازار سیاه ایجاد کند و یا نرخ‌ها را با قیمت بالاتر به فروش برساند، از طریق ناظران سازمان راهداری و وزارت کشور مستقر در مرزها و پایانه‌ها، با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

    عطرچیان با بیان این نرخ‌های مصوب در سر در شرکت‌ها، پایانه‌های مرزی و توقفگاه‌ها در معرض دید زائران قرار دارد، اظهار داشت: در همه پایانه‌های مرزی هنگام عملیات برگشت زائران، ناظران ما فعال هستند و بر نرخ‌های اتوبوس‌ها نظارت دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو