فونیکسریمکسبهتام

توصیه‌های پلیس راهور برای رانندگی مناسب در شرایط بارانی

عصر خودرو- همزمان با فرارسیدن فصل سرما و احتمال بارش در معابر درون شهری، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمائی و رانندگی تهران بزرگ توضیحاتی را در مورد رانندگی مناسب در شرایط بارانی ارائه کرد.

توصیه‌های پلیس راهور برای رانندگی مناسب در شرایط بارانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سرهنگ مراد مرادی   با بیان اینکه رانندگی در شرایط بارانی،‌ ویژگی های خاص خود را دارد، گفت: در این شرایط به دلیل کاهش اصطکاک سطح اتکای لاستیک خودروها با زمین،‌ سرعت جریان ترافیک به حداقل می‌رسد و از طرف دیگر به علت شرایط بارانی بسیاری از شهروندان به استفاده از خودروهای شخصی تمایل بیشتری پیدا می کنند که این امر موجب افزایش حجم ترافیک می‌شود.

    وی افزود: علاوه بر این در شرایط بارانی تصادفات متعددی به وقوع می پیوندد که جریان ترافیک را غیر عادی می کند. این در حالی است که سطح راه‌ها دچار آب گرفتگی شده که به نوبه خود بر جریان روان ترافیک تأثیر می‌گذارد. کاهش محدوده دید نیز از دیگر مشکلاتی است که رانندگان را تهدید کرده و لزوم احتیاط و دقت بیشتر آنان را ایجاب می‌کند.

    معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمائی و رانندگی تهران بزرگ افزود: بنابراین توصیه می شود که شهروندان محترم، در این مواقع از سفرهای غیر ضروری اجتناب کرده و حتی الامکان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. حتماً‌ با سرعت مطمئنه رانندگی کرده و فاصله طولی و عرضی مناسب با خودروهای جلو و مجاور خود را بیش از پیش حفظ کنند.

    به گفته مرادی هنگام شروع بارندگی سطح آسفالت بسیار لغزنده است بنابراین رانندگان باید از ترمز زدن‌های ناگهانی در این شرایط جداً پرهیز کنند و از سلامت برف‌پاک‌کن ها و از پر بودن مخزن آب شیشه شورها اطمینان داشته باشند.

    وی با بیان اینکه باید از تغییر مسیرهای ناگهانی به علت وجود آبگرفتگی‌ها اجتناب شود، گفت: همچنین رانندگان باید از توقف‌های بی‌مورد که منجر به سد معبر و تغییر مسیر سایر رانندگان می‌شود خودداری کنند. همچنین باید بیش از پیش به عابران پیاده توجه کرده و طوری رانندگی کنند که ضمن رعایت حق تقدم عبور، از پاشیده شدن آب و گل و لای بر روی آنها جلوگیری شود.

    معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمائی و رانندگی تهران بزرگ اضافه کرد: به دلیل کاهش محدوده دید، باید با روشن کردن چراغ‌های کوچک، احتمال وقوع حادثه را به حداقل رساند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو