فونیکسریمکسبهتام

پروژه متروی فرودگاه مهرآباد در دو شیفت کاری در حال احداث است

عصر خودرو- خط مترو فرودگاه مهرآباد به عنوان متفاوت ترین مسیر ریلی و تونلی درون شهری پایتخت در دو شیفت کاری در مراحل نازک کاری و نصب تجهیزات برقی است.

پروژه متروی فرودگاه مهرآباد در دو شیفت کاری در حال احداث است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم  ،‌ پروژه 2 و نیم کیلومتری خط مترو فرودگاه مهرآباد از مسیر انشعابی خط 4 مترو در ایستگاه مترو بیمه هم اکنون با 95درصد پیشرفت عملیات، هفته‌های پایانی برای تکمیل و آماده‌سازی جهت بهره برداری را سپری می‌کند.

    این خط مترو، طراحی و مبلمان متفاوتی را به جهت تردد مسافران فرودگاهی نسبت به دیگر خطوط مترو تهران داراست؛ همچنین مبلمان داخلی واگن‌ها مخصوص حمل توشه همراه مسافر، سرفاصله حرکت  قطارها و نیز قابلیت تردد قطارها به صورت هوشمند و بدون راننده از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این خط مترو است.

    تعداد 4 رام قطار ویژه خط مترو فرودگاه مهرآباد در شرکت واگن سازی تهران در مراحل تست نهایی است که به زودی برای بهره برداری تحویل شرکت مترو خواهد شد. پیش بینی می‌شود روزانه از طریق این خط حدود 40 هزار نفر تردد کنند.

    طبق قانون، 50 درصد بودجه توسعه ناوگان مترو تهران به عهده دولت و 50 درصد هم بر عهده شهرداری است که میزان پرداخت سهم دولت به پروژه‌ها کمتر از 10 درصد بوده است. با این وجود و بدون هیچ توضیحی درباره عدم تخصیص به موقع بودجه از سوی دولت، برخی مسئولان توقع دارند که پروژه خط مترو فرودگاه مهرآباد می‌بایست زودتر از موعد مقرر و به رغم تنگناهای مالی و البته در زمان موردنظر آنها (شهریور ماه) بهره برداری می شده است!

    مختصات فنی واجرایی این خط مترو که در اولویت کار شرکت مترو تهران قرار دارد به این شرح است:

    ایستگاه مترو بیمه- با زیربنای 13 هزار مترمربع، دو ورودی شمالی و جنوبی، رمپ و آسانسور معلولین، پله فرار در مواقع ضروری، سیستم هوارسان و هواساز به تونل و ایستگاه آماده بهره برداری است.

    این ایستگاه بین دو ایستگاه مترو آزادی و اکباتان در محدوده شهرک بیمه واقع است.

    ایستگاه مترو (1) فرودگاه مهرآباد- این ایستگاه به طول حدود 60 متر و به صورت جزیره ای و با زیربنای یکهزار و300 مترمربع ساخته شده است؛ مسافرانی که قصد عزیمت به فرودگاه مهرآباد را دارند با تغییر خط 4 مترو در ایستگاه بیمه به این ایستگاه هدایت شده و به مقصد می‌رسند.

    این ایستگاه در محدوده ساختمان‌های اداری فرودگاه  بین المللی مهرآباد واقع است.

    سازه و تجهیزات منجمله پله های برقی این ایستگاه نیز تکمیل شده و در مرحله بهره برداری است.

    ایستگاه مترو (2) فرودگاه مهرآباد- این ایستگاه با دو ورودی شرقی و غربی و با زیربنای 5 هزار مترمربع در محدوده ترمینال های 1و2 فرودگاه قرار دارد که دسترسی آسان مسافران و کارمندان را از ناوگان مترو به داخل سالن مسافری فرودگاه ممکن می‌سازد.

    سازه و تجهیزات منجمله پله‌های برقی این ایستگاه نیز تکمیل شده و در مرحله بهره برداری است.

    ایستگاه مترو(3) فرودگاه مهرآباد- این ایستگاه نیز با 2 ورودی شرقی و غربی و با زیربنای 7 هزار مترمربع در محدوده ترمینال‌های 4 و 6 قرار گرفته و امکان دسترسی مسافران و کارمندان را به سالن‌های مسافری فرودگاه میسر می‌سازد.

    این ایستگاه در مراحل نصب تجهیزات و نازک کاری قرار دارد.

    این ایستگاه مجهز به LPS و رکتیفایر برای تأمین برق ریل و ایستگاه است که در آینده نیز از طریق این ایستگاه امکان اتصال شبکه مترو به خط 8 مترو، مترو فرودگاه بین المللی امام (ره) و نیز خط 3 ایجاد خواهد شد.

    همه ایستگاه‌های مسیر مترو فرودگاه مهرآباد در مقایسه با ایستگاه‌های دیگر خطوط مترو تهران که 160 متر است، کوتاه تر بوده و متناسب با مختصات فنی و اجرایی این پروژه با تعداد واگن کمتر مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

    در حال حاضر 3 ایستگاه از 4 ایستگاه این خط شامل ایستگاه مترو بیمه، ایستگاه‌های مترو(1) و (2) فرودگاه به طور کامل و همراه با تجهیزات برقی و پله‌های برقی آماده بهره برداری شده و تنها ایستگاه (3) فرودگاه در مرحله نازک کاری و نصب تجهیزات است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو