فونیکسریمکسبهتام

نقاط قوت و ضعف یک طرح

پارکبان به دنبال کاهش ترافیک ورامین است

عصر خودرو- بیش از ۱۰ روز از اجرای طرح پارکبان به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم شهری ورامین می‌گذرد و در این مدت مخالفان و موافقان این طرح به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته‌اند.

پارکبان به دنبال کاهش ترافیک ورامین است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، ترافیک یکی از معضلات مهم و غیرقابل‌انکار در شهرستان ورامین طی سال‌های اخیر بوده است.شهرستان ورامین به دلیل هم‌جواری با پایتخت با پدیده مهاجرپذیری روبرو بوده و همین امر سبب افزایش جمعیت شهری این شهرستان و رشد بی‌رویه تعداد وسایل نقلیه شده است.

    طی سال‌های اخیر، بارها مردم و مسئولان شهرستان ورامین خواستار ارائه طرح‌های مختلف برای حل مشکل ترافیک شهرستان شدند و در این راستا شهرداری ورامین با استفاده از برخی کارشناسان و متخصصان حوزه ترافیک، سعی کرد تا برنامه‌هایی را برای حل این مشکل عملیاتی کند.

    ورامین نیازمند پارکینگ شهری است

    در این میان یکی از مشکلات عمده شهری ورامین، کمبود فضای پارک در معابر و خیابان‌های اصلی نظیر خیابان‌های شهدا، طالقانی، مسجد جامع و 15 خرداد است که شهروندان ورامینی برای پیدا کردن جای پارک زحمات فراوانی را متحمل می‌شوند.

    امروز شهرستان ورامین از داشتن مراکزی مختص پارک خودروها محروم است و همین امر حجم مشکلات پارک وسایل نقلیه را در شهر ورامین افزایش می‌دهد.

    اجرای طرح پارکبان با مصوبه شورای ترافیک شهرستان ورامین

    در آبان ماه امسال بود که پس از بررسی‌های متعدد، اجرای طرح پارکبان به تصویب شورای ترافیک شهرستان ورامین رسید و از چهاردهم آذرماه نیز رسماً کلید خورد.

    حسین دهقان معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری ورامین در چهاردهم آذرماه امسال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزییات اجرای این طرح بیان داشت: بر اساس تصمیمات اتخاذشده، 15 دقیقه اول توقف وسایل نقلیه رایگان خواهد بود و پس‌ازآن تا یک ساعت، مبلغ 1000 تومان برای رانندگان در نظر گرفته‌شده و به ازای هر ساعت اضافه، از رانندگان مبلغ 250 تومان اخذ می‌شود.

    وی افزود: این مبالغ به‌صورت الکترونیکی پرداخت‌شده و وجه نقدی در این زمینه ردوبدل نخواهد شد و باید شهروندان به این موضوع دقت کنند.

    بیش از 10 روز از اجرای طرح پارکبان به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم شهری ورامین می‌گذرد و در این مدت مخالفان و موافقان این طرح به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته‌اند.

    انحصار پارک خودرو از دست عده خاصی درآمد

    سعید تاجیک یکی از شهروندان ورامینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به موافق بودن با اجرای طرح پارکبان اظهار داشت: همواره مکان پارک خودروها مختص برخی افراد و کسبه‌ خیابان‌های مختلف بود و با اجرای این طرح و حضور پارکبانان در معابر و خیابان‌های اصلی شهر، این انحصار شکسته شد.

    وی افزود: از طرف دیگر باید قبول کرد که خیابان‌های ورامین، نمی‌تواند حجم کنونی وسایل نقلیه را پذیرا بوده و طرح پارکبان شهری نیز می‌تواند در کاهش خودرو در سطح شهر مؤثر باشد.

    تاجیک ادامه داد: قطعاً در درازمدت این طرح به نفع شهر و شهروندان خواهد بود و تمامی مردم می‌توانند از برکات این طرح بهره‌مند شوند.

    این شهروند ورامینی اضافه کرد: بسیاری از شهروندان ورامینی، خودرو یا وسیله نقلیه ندارند و به همین خاطر با کاهش حجم خودرو در شهر، عبور و مرور برای مردم و شهروندان راحت‌تر از گذشته خواهد شد.

    شهرداری ورامین باید به وضعیت معیشتی مردم توجه می‌کرد

    محمد عبداللهی یکی از شهروندان ورامینی که مخالف اجرای طرح پارکبان در شهر است، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با اجرای طرح پارکبان، بسیاری از کسبه و اصناف متضرر می‌شوند.

    وی افزود: با توجه به وضعیت معیشتی مردم، اخذ وجوه مختلف برای خرید برچسب و پارک خودرو در معابر و خیابان‌های اصلی شهر ورامین صحیح نبود.

    عبداللهی ادامه داد: بسیاری از مردم از اجرای این طرح که موجب به‌سختی افتادن مردم شده، ناراحت هستند و از شهرداری و شورای ترافیک شهرستان ورامین می‌خواهند که در این طرح تجدیدنظر کنند.

    باید نظارت شهرداری در طرح پارکبان جدی‌تر شود

    فتح‌الله فرجی نائب رییس شورای اسلامی شهر ورامین و نماینده این شورا در شورای ترافیک شهرستان ورامین نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اجرای طرح پارکبان در کلیت امر، اقدامی مثبت و به نفع ترافیک شهر ورامین است.

    وی افزود: موضوعی که در اجرای طرح پارکبان باید موردتوجه قرار بگیرد، آن است که نظارت شهرداری بر روند اجرای طرح بسیار مهم و اساسی است.

    گشت‌های بازرسی در طرح پارکبان فعال شود

    فرجی ادامه داد: باید مجموعه شهرداری و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری ورامین، طوری بر اجرای طرح پارکبان نظارت کنند که رضایت مردم به دست آید.

    نائب رییس شورای اسلامی شهر ورامین اضافه کرد: یکی از اقداماتی که باید از سوی شهرداری موردتوجه باشد، راه‌اندازی گشت‌های بازرسی به‌صورت محسوس و نامحسوس برای بررسی روند اجرای طرح پارکبان است.

    طرح پارکبان موفق بوده است

    علی حیدریان شهردار ورامین نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن دفاع از طرح پارکبان در ورامین اظهار داشت: طرح پارکبان، طرح موفقی است که در کلان‌شهرها اجراشده است.

    وی افزود: یکی از اهداف اجرای طرح پارکبان، کاهش حجم ترافیک در خیابان‌ها و معابر اصلی شهر ورامین بود که امروز مشاهده می‌کنیم که میزان ترافیک در ورامین کاهش پیداکرده است.

    طرح پارکبان کمک بزرگی را به حمل‌ونقل عمومی می‌کند

    حیدریان ادامه داد: بر اساس قانون، محل پارک برای استفاده عموم است اما برخی کسبه و مغازه‌دارها، این اماکن را به ملک شخصی خود تبدیل کرده بودند اما هم‌اکنون باید برای پارک خودروها، هزینه بپردازند و همین امر باعث کاهش خودرو در شهر می‌شود.

    شهردار ورامین عنوان کرد: از طرف دیگر طرح پارکبان کمک بزرگی را به حمل‌ونقل عمومی می‌کند و گسترش حمل‌ونقل عمومی، کاهش ترافیک در ورامین را به همراه دارد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو