فونیکسریمکسبهتام

تردد در آزادراه خرم‌آباد-پل‌زال

شاهراه ترانزیتی جنوب بازگشایی شد

عصر خودرو- رئیس بهره برداری آزاد راه پل زال - خرم آباد از بازگشایی این آزاد راه که به علت ریزش کوه مسدود شده بود خبر داد.

شاهراه ترانزیتی جنوب بازگشایی شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، عبدالرضا دستمالچی اظهار داشت: شب گذشته  به دلیل ریزش کوه مسیر برگشت آزاد راه از سمت جنوب مسدود شد.

    وی گفت: ریزش کوه در کیلومتر 40 جنوب محور پل زال - خرم آباد در محل عوارضی اتفاق افتاد که با حضور نیروهای امدادی و راهداری آزاد راه و اداره کل راه و شهرسازی لرستان کار ریزش برداری و بازگشایی محور انجام شد.

    رئیس بهره برداری آزاد راه پل زال - خرم آباد افزود: با توجه به فعالیت مستمر و تلاش های نیروهای راهداری در مسیر آزاد راه پل زال – خرم آباد این محور بازگشایی و تردد در آن به حالت اولیه و عادی برگشت.

    دستمالچی گفت: خوشبختانه ریزش کوه در این محور خسارات جانی و مالی در پی نداشته و در حال حاضر تردد در محور آزاد راه پل زال – خرم آباد برقرار است.

    بنابر این گزارش آزادراه خرم آباد - پل زال از محدوده مستعد زمین لغزش عبور کرده است تا در شرایط مختلف به ویژه در بارندگیها به دلیل جنس خاک منطقه احتمال ریزش صخره های منطقه بالا برود و این امر طی یکسال گذشته حوادث مختلفی را به همراه داشته که این حوادث محور ترانزیتی شمال - جنوب را مسدود کرده است.

    آزادراه خرم آباد - پل زال به طول 104 کیلومتر به عنوان گلوگاه شاهراه ترانزیتی شمال به جنوب کشور با صرف اعتباری بالغ بر 750میلیارد تومان با مشارکت 50 درصدی بخش خصوصی احداث شده است.

    آزادراه خرم آباد - پل زال دارای حدود 26 کیلومتر تونل و سه کیلومتر پل دره ای است و برای ساخت این آزاد راه بیش از 40 میلیون متر مکعب عملیات کوه بری انجام شده است.

    این آزادراه دارای نزدیک به 28 تونل بوده و تونل «گندمکار» بزرگترین تونل این مسیر است که بیش از دو هزار و 300 متر طول دارد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو ( https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو