فونیکسریمکسبهتام

تغییر نام یک ایستگاه مترو برای چهارمین بار ظرف ۷ماه

متروی شهدای رسانه، باز هم میدان جهاد شد

عصر خودرو- یک ایستگاه مترو در تهران، به طور متوسط هر ۵۰ روز، یک بار نامش را عوض کرده اند. در ابتدا قرار بود نام این مترو، شهید فاطمی شود ولی از این هفته میدان جهاد خوانده می شود.

تغییر نام یک ایستگاه مترو برای چهارمین بار ظرف ۷ماه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، بحران نامگذاری روی اماکن و معابر شهر در شهرداری تهران به اوج رسیده. پس از تغییر نام مکرر خیابانها و معابر، یک ایستگاه مترو در قلب تهران در فاصله 7 ماه برای چهارمین بار تغییر نام داده است.

    مترویی که در میانه خیابان ولی عصر، ابتدای خیابان شهید فاطمی قرار دارد، از ابتدا به نام شهید فاطمی نامگذاری شده بود ولی در نهایت، تابلوهای آن برای روز افتتاح در 28 اردیبهشت 94 به نام میدان جهاد، تغییر کرد.
    ولی نکته مهمتر این بود که در همان مراسم افتتاح، یکی از مدیران شهرداری تصمیم گرفت نام این مترو را شهدای رسانه بگذارد. مسئله ای که مورد اعتراض رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران قرار گرفت و او در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد این موضوع را به گیل آبادی از مسئولان شهرداری تهران گفته و قرار شده این نام تغییر کند. (اینجا) ولی سرگردانی و گیج شدن مسافران مترو، حاصل این نامگذاری ناگهانی بود که باز هم باعث اعتراض مردم به کارهای شهرداری شد. (اینجا)

    برخی منابع از هزینه 300 میلیونی برای تغییر تابلوها و علایم این ایستگاه و سایر تابلوهای اطلاع رسانی سراسر خطوط مترو برای این تغییر نام خبر دادند و البته سرگردانی مردم با شنیدن این نام جدید هم دوچندان شد. در نهایت، مجتبی شاکری رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران گفت که قرار است نامگذاری این ایستگاه مترو توسط کمیسیون متبوعش، تصویب شود.

    (اینجا)

    اینطور شد که بالاخره از هفته جاری نام این ایستگاه مترو پس از گذر از نامهای شهید فاطمی، میدان جهاد و شهدای رسانه، برای چهارمین بار عوض شده و با وجودی که تابلوهای این ایستگاه هنوز عنوان شهدای رسانه دارند، نام رسمی آن به میدان جهاد تغییر کرد و بلندگوی قطارها و ایستگاه، ورود مسافران به ایستگاه میدان جهاد را خوش آمد می گویند. مسافران نیز با شنیدن نام جدید از همدیگر می پرسند: ایستگاه شهدای رسانه همین جا است؟

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو ( https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو