فونیکسریمکسبهتام

معاون شهردار تهران

دولت فقط پول ساخت ۳۰۰ متر مترو را داده است

عصر خودرو- معاون حمل و نقل شهردار تهران با بیان اینکه دولت باید تعهداتش در اهتمام به حمل و نقل عمومی را عملیاتی کند،گفت:دولت از مجموع هزینه یک هزار میلیارد تومانی که برای ساخت مترو انجام گرفته تنها ۴۷ میلیارد تومان پرداخت کرده که معادل احداث ۳۰۰ متر مترو است.

دولت فقط پول ساخت ۳۰۰ متر مترو را داده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، سید جعفر تشکری هاشمی شامگاه یکشنبه در برنامه گفت وگوی ویژه خبری که درباره کاهش آلودگی هوا بود این موضوع را بیان کرد.

    وی ادامه داد: تامین اتوبوس و نیمی از هزینه ساخت مترو برعهده دولت است و این کار به طور کامل انجام نگرفته است چرا که شاهدیم به عنوان نمونه در احداث مترو تنها مبلغی پرداخت شده که تنها در حد ساخت و احداث 300 متر بوده است.

    معاون شهردار تهران خاطر نشان کرد: دولت باید تعهدات خود برای افزایش حمل و نقل عمومی را عملیاتی کند چرا که این کار باعث می شود مردم کمتر از وسایط نقلیه شخصی استففاده کنند و به طور طبیعی آلودگی هوا نیز کاهش می یابد.

    تشکری هاشمی تصریح کرد: در زمینه اتوبوس نیز در حدود 6 هزار دستگاه باید به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شود اما نزدیک به 6 سال است که چنین موضوعی مغفول مانده و اجرایی نشده است.

    وی اضافه کرد:یکی از ضروریات توجه به حمل و نقل عمومی است و مسوولان ذیربط نیز باید در این جهت اهتمام ویژه ای داشته باشند.

    معاون شهردار تهران با برشمردن راههای غلبه بر بحران آلودگی هوا گفت:خروج خودروهای فرسوده،ممانعت از تردد خودروهای کاربراتی در مناطق آلوده،الزام آور کردن معاینه فنی ،تاکید بر توسعه حمل و نقل عمومی و استفاده از خودروهای پاک می تواند اثر بخش شود.

    تشکری هاشمی خاطر نشان کرد:متاسفانه از مجموع  میلیون خودروی در حال تردد تهران در حدود 300 هزار دستگاه فقط معاینه فنی دارند و وسایط نقلیه بدون معاینه نباید اجازه تردد داشته باشند.

    وی اضافه کرد: متاسفانه کارخانه های موتورسازی نیز، موتورهایی را تولید می کنند که ایجاد آلودگی می کند در صورتی که باید از خودروهای برقی و استاندارد بهره گرفت.

    این مقام مسوول در شهرداری تهران، علت دیگر افزایش آلودگی هوا را ذرات 2.5میکرون است که به طور طبیعی باید مد نظر قرار بگیرد.

    وی ادامه داد: کیفیت سوخت، گازوییل،تردد خودروهای فرسوده و از رده خارج نشدن این خودروها از جمله عوامل مهم دیگردر آلودگی هوای کلانشهرها است.

    معاون شهردار تهران تصریح کرد: این اقدام مهم یعنی خارج کردن خودروهای فرسوده از چرخه باید از جانب ستاد سوخت انجام بگیرد؛ این ستاد نیز به وزارت خانه ای واگذار شده و باید فعالیت اش بیشتر باشد.

    تشکری هاشمی خواستار اهتمام جدی مسوولان برای رفع آلودگی هوا و توجه به هشدارهایی همچون حمل و نقل عمومی شد.

    وی همچنین درباره بحث وجود بنزین یورو 4 و آیا اینکه چنین بنزینی وجود دارد و یا باعث ارتقا کیفیت شده است یا خیر؟ گفت: وضعیت بنزین و گازوییل تا حدودی نسبت به گذشته بهبود یافته اما اینکه مطابق با استاندارد است را نمی توان اظهار نظر کنیم؛اینکه مطابق با یورو 4 است هم نیاز به آزمایش دارد.

    در این دیدار علی اصغر رجبی رییس مرکز مل هوا و اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست کشور نیز حضور پیدا کرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو